Odgrzebię temat, bo wydaje mi się najbardziej rozbudowany w tej kwestii
Dzisiaj pojechałem na przegląd klimy i okazało się, że po włączeniu kompresor pompuje ok. 30 barów i nie upuszcza powietrza. Powód - nie włączający się wentylator
Sprawdziłem go i nie włącza się na żadnym biegu.
Jakiś czas temu, na czerwonym świetle (zima była - minusowa temperatura) poczułem dziwną wibrację na karoserii oraz przygasające kontrolki i ekranik komputer pokładowego.
Chwilę później poczułem swąd spalonego plastiku, izolacji, coś w tym rodzaju.
Szukaliśmy ale nic nie znaleźliśmy. Oprócz tego, że najbardziej intensywny smród był w komorze silnika w rejonie wentylatora. Ponieważ było zimno, to stwierdziliśmy że ów się nie włączy, a w/g opisu Marian_K powinien się włączyć przy nawiewie na szybę.
Niedawno miałem okazję zdejmować zderzak w celu naprawy reflektora - regulacji.
Kręciłem swobodnie ręką wiatrak, więc nie mam efektu z R220, gdzie wiatrak się stopił na wirniku
Teraz moje pytanie do osób przechodzących te wiatrakowe przygody.
Czy owy swąd to spalenie się płytki? Rezeystrów, bezpieczników...
Auto jest z roku 2004, więc teoretycznie powinno mieć ten "poprawiony" wiatrak.
Czekam na jakieś sugestie z Waszej strony
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
apples czytałem to i widziałem te aukcje, ale jakoś nie cierpie kupować wysyłkowo;)
Wole podjechać zanabyć w rejonie swojego miejsca zamieszkania
Póki co jeżdżę na eccon, jak szybko jade w trasie to włączam klime normalnie. Za robotę wezmę się po świętach, ale nawet jeszcze nie sprawdziłem bezpieczników
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No właśnie... mnie nie działa w ogóle... to samo miałem właśnie napisać.
Kurde wolałbym to zrobić porządnie sam niż kupować używkę która pewnikiem zaraz się zrypie. A zderzak i tak muszę zdjąć, bo go źle założylem i pasowanie mam z dupy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zacznę od swojego. Może nie wyjdzie mnie to drogo. Zdejmę go sam, rozbiorę i popatrze. Jak się nie będę umiał zabrać za regeneracje oddam do specjalistów
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 22:13
MaReK, sprawdź czy przypadkiem przewód czujnika temperatury nie nawinął Ci się na wiatrak - jak piszą guru R na tym Forum "częsta usterka w R75". Masz dwa kable do wiatraka, zamiast rozbierać pół auta w tej temperaturze może spróbować naciąć przewody do wiatraka i podać tam 12V?. Oczywiście bezpiecznik sprawdziłeś?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 23:01
Panowie jestem już jakiś czas po naprawie wiatraka,mimo że mi się nie chciało i jeździłem pół roku z jednym(maksymalnym) biegiem.
Jest trochę roboty z rozbieraniem,koszt szczotek to kilkanaście zł,ale frajda po skończonej robocie!Zapewniam:da się zrobić nawet ze skromnym zapleczem.Marian K.w swojej instrukcji naprawy silniczka zastosował drut do ponownego zamknięcia silnika.Ja postarałem się zrobić to jak w oryginale,czyli ostrym przecinaczkiem rozgiąłem te blaszki tylnej obudowy.
Na mój gust to jakby się zjarał silniczek od wentylatora to nie śmierdziałoby spalenizną w komorze silnika, bo silniczek jest z przodu i od komory silnika oddzielają go chłodnice. Sprawdź kostki elektryczne, takie duże czarne po lewej stronie za nadkolem, zasilające wentylator, u mnie już dwa razy się tam kabel przyjarał. O wymiarach szczotek i gdzie kupić było na forum, wystarczy poszukać
[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 23:41 ]
henryk napisał/a:
może spróbować naciąć przewody do wiatraka i podać tam 12V?
dobra rada, będziesz wiedział wtedy czy musisz szczotki zmieniać czy nie, bo po co rozbierać silniczek jak może jest dobry...
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 09:19
Ja szczotki kupowałem w firmie,która zajmuje się przezwajaniem silników.Pojechałem do nich z oryginalnymi ogryzkami i dobrali mi nie tylko pod względem wymiaru,ale i materiału.Zapłaciłem po kilka złoty za sztukę.Dokładnie nie pamiętam,ale były to grosze.
Początkowo myślałem,że sobie nie poradzę,ale w miarę rozbierania auta nabierałem ochoty.
Teraz mogę śmiało włączać klimę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum