Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator

Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 19:58   

lebiediev napisał/a:
magnes z wirnika
czy z obudowy? moim zdaniem popytaj się w zakładach, gdzie naprawiają silniki elektryczne tam Ci powiedzą, a może oszczędność nie będzie potrzebna :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 19:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 19:54   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=217394

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1117__17
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:01   

Odgrzebię temat, bo wydaje mi się najbardziej rozbudowany w tej kwestii ;)
Dzisiaj pojechałem na przegląd klimy i okazało się, że po włączeniu kompresor pompuje ok. 30 barów i nie upuszcza powietrza. Powód - nie włączający się wentylator ;/

Sprawdziłem go i nie włącza się na żadnym biegu.
Jakiś czas temu, na czerwonym świetle (zima była - minusowa temperatura) poczułem dziwną wibrację na karoserii oraz przygasające kontrolki i ekranik komputer pokładowego.
Chwilę później poczułem swąd spalonego plastiku, izolacji, coś w tym rodzaju.

Szukaliśmy ale nic nie znaleźliśmy. Oprócz tego, że najbardziej intensywny smród był w komorze silnika w rejonie wentylatora. Ponieważ było zimno, to stwierdziliśmy że ów się nie włączy, a w/g opisu Marian_K powinien się włączyć przy nawiewie na szybę.

Niedawno miałem okazję zdejmować zderzak w celu naprawy reflektora - regulacji.
Kręciłem swobodnie ręką wiatrak, więc nie mam efektu z R220, gdzie wiatrak się stopił na wirniku ;)

Teraz moje pytanie do osób przechodzących te wiatrakowe przygody.
Czy owy swąd to spalenie się płytki? Rezeystrów, bezpieczników...
Auto jest z roku 2004, więc teoretycznie powinno mieć ten "poprawiony" wiatrak.

Czekam na jakieś sugestie z Waszej strony ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:04   

Chyba musisz rozebrac przód jeszcze raz i wyjąc silnik wiatraka, inaczej się nie dowiesz...ale po opisie to cosik sie zwarło i zjarało :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:10   

Koszty nowego to jakaś paranoja ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:13   

nie kupuj oryginału, wymień szczotki albo kup uzywke, za 99zł widziałem cały silnik wiatraka dopiero co...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:15   

ja widzę używki po 800 zl ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:17   

Jest jeszcze taka opcja http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=217394

http://cgi.ebay.co.uk/COO...r-/190369750443
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:48   

apples czytałem to i widziałem te aukcje, ale jakoś nie cierpie kupować wysyłkowo;)
Wole podjechać zanabyć w rejonie swojego miejsca zamieszkania ;D

Póki co jeżdżę na eccon, jak szybko jade w trasie to włączam klime normalnie. Za robotę wezmę się po świętach, ale nawet jeszcze nie sprawdziłem bezpieczników :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:49   

MaReK może rezystor tylko padł tak jak u mnie? Też mam tylko najwyższy bieg.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:50   

No popatrzę, ale kurcze ten smród mnie niepokoi i te przygasające na chwilę przed tym kontrolki.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:51   

Jemu nie działa nażadnym biegu :/ może szczotki się zjarały?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:52   

No właśnie... mnie nie działa w ogóle... to samo miałem właśnie napisać.
Kurde wolałbym to zrobić porządnie sam niż kupować używkę która pewnikiem zaraz się zrypie. A zderzak i tak muszę zdjąć, bo go źle założylem i pasowanie mam z dupy :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:57   

Jakoś mi to umknęło :oops: Używki bym nie kupił, chyba że chcesz kupić i od razu zregenerować (wymienić szczotki, itp.).
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 22:05   

Zacznę od swojego. Może nie wyjdzie mnie to drogo. Zdejmę go sam, rozbiorę i popatrze. Jak się nie będę umiał zabrać za regeneracje oddam do specjalistów ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 22:13   

MaReK, sprawdź czy przypadkiem przewód czujnika temperatury nie nawinął Ci się na wiatrak - jak piszą guru R na tym Forum "częsta usterka w R75". Masz dwa kable do wiatraka, zamiast rozbierać pół auta w tej temperaturze może spróbować naciąć przewody do wiatraka i podać tam 12V?. Oczywiście bezpiecznik sprawdziłeś?
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 23:01   

Panowie jestem już jakiś czas po naprawie wiatraka,mimo że mi się nie chciało i jeździłem pół roku z jednym(maksymalnym) biegiem.
Jest trochę roboty z rozbieraniem,koszt szczotek to kilkanaście zł,ale frajda po skończonej robocie!Zapewniam:da się zrobić nawet ze skromnym zapleczem.Marian K.w swojej instrukcji naprawy silniczka zastosował drut do ponownego zamknięcia silnika.Ja postarałem się zrobić to jak w oryginale,czyli ostrym przecinaczkiem rozgiąłem te blaszki tylnej obudowy.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 23:12   

henryk sprawdzę, jak się do tego badziewia znowu dostanę ;)
dziadek podbudowałeś mnie trochę ;) Więc wiem, że muszę teraz to zrobić sam ;)

Gdzie znajdę szczotki?
Z rezystorem sobie poradzę, ale szczotki?

Bezpiecznik zaraz sprawdzę bo jadę na myjnie ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 23:41   

Na mój gust to jakby się zjarał silniczek od wentylatora to nie śmierdziałoby spalenizną w komorze silnika, bo silniczek jest z przodu i od komory silnika oddzielają go chłodnice. Sprawdź kostki elektryczne, takie duże czarne po lewej stronie za nadkolem, zasilające wentylator, u mnie już dwa razy się tam kabel przyjarał. O wymiarach szczotek i gdzie kupić było na forum, wystarczy poszukać :)

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 23:41 ]
henryk napisał/a:
może spróbować naciąć przewody do wiatraka i podać tam 12V?
dobra rada, będziesz wiedział wtedy czy musisz szczotki zmieniać czy nie, bo po co rozbierać silniczek jak może jest dobry...
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 09:19   

Ja szczotki kupowałem w firmie,która zajmuje się przezwajaniem silników.Pojechałem do nich z oryginalnymi ogryzkami i dobrali mi nie tylko pod względem wymiaru,ale i materiału.Zapłaciłem po kilka złoty za sztukę.Dokładnie nie pamiętam,ale były to grosze.
Początkowo myślałem,że sobie nie poradzę,ale w miarę rozbierania auta nabierałem ochoty.
Teraz mogę śmiało włączać klimę.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] wentylator
phuss Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lip 15, 2015 16:20
sash997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] WENTYLATOR
jarztom Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 19, 2013 23:45
apples
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 09:04
kacper
Brak nowych postów [r75] wentylator
sn333k Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 15, 2013 02:51
zetkaii
Brak nowych postów [R75] Wentylator
kerbi Rover serii 75, MG ZT 52 Pią Lip 06, 2012 09:59
olekkelo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink