Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!
Autor Wiadomość
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 15:32   [Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!

Witam! Jakiś czas temu dopytywałem się na forum jak "oddławić" wersję 84KM, wówczas wszyscy mówili, że wystarczy wymiana przepustnicy na tą z wersji 103KM, co się otwiera do 90st. Otóż mi się udało osiągnąć efekt bez wymiany przepustnicy! :mrgreen: Dopatrzyłem się, że to co blokuje moją przepustnice przed pełnym otwarciem, to plastikowy (czarny) element, od zewnątrz, do którego przymocowana jest linka gazu, a dokładnie taki wypust z tego elementu (wystający prostopadle względem płaszczyzny obrotu plastiku - jak otwieramy ręcznie przepustnicę). Zbytnio się z tym nie cackałem, wziąłem brzeszczot i uciąłem :razz: , w miarę możliwości czystym cięciem, żeby jakby co dało się przykleić z powrotem. Efekt: przepustnica otwiera się w pełni, a Roverek jest bardziej żwawy :mrgreen: Jednak nie wydawało mi się żeby przybyło mu aż 19KM, więc po dłuższym czasie niepewności postanowiłem się upewnić. Na hamowni się pozytywnie zaskoczyłem! 3 pomiary: 111KM, 109KM, 110KM. Moment 124Nm. Do tego koleś co go hamował stwierdził, że są niedogodne warunki (27st.C, wilgotność powietrza 50%) i mógłby mieć jakieś 2KM więcej. Słyszałem, że bywały problemy z linką od gazu, że ta z 84KM jest za krótka i trzeba wymienić na tą z 103KM, jednak u mnie nie było takiego problemu.
Teraz Roverek robi setkę w 9 sekund :)

http://www.youtube.com/watch?v=guZDVz_weaE

Podejrzewam, że te 84KM to na hamowni wyszłoby co najmniej 90. Mój R25 ma wszystko seryjne, poza stożkiem na 20cm-owej rurze o śr. 70mm.
Załączam wykres z hamowni, niestety koleś chyba nie do końca kojarzył i napisał "rover 214i 84KM odblokowany", no ale cóż.
Dla zainteresowanych mogę dodać jakieś zdjęcia mojej "przerobionej przepustnicy".

SERDECZNIE POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 06, 2009 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Sie 07, 2009 21:15   

Hmmm...ja nie znam się na temacie ale czy w ten sposób można "odblokować" przepustnicę w silniku 8v i 75km??
Rozglądam się za kolejnym Roverkiem i jak tak jest w każdej wersji to chyba wszystkich by to ucieszyło.
:mrgreen:
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 22:47   

Kuba, jeżeli to prawda to jest pierwszy na tym forum który dowiedział się czym różnią sie silniki 84 KM a 101KM :)
chyba nawet na angielskim forum do tego nie doszli ;P
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 00:00   

Wydryszek, no niestety, ale u Ciebie nie ma tak łatwo. zdławiona przepustnica występowała tylko w Roverku 25 1.4 16v. Ten silnik w 25 zastępuje 1.4 8v (ten Twój) z 200-ki. Ogólnie chodzi o to że zdławiona przepustnica przy pełnym wciśnięciu gazu nie otwiera się do końca, co daje efekt taki, jakby nie dusić gazu na maksa, tylko z pewną "rezerwą". Po "zabiegu" nawet poczułem że pedał gazu wdusza się ciut głębiej.

Ciufcia, prawda, prawda :grin: jutro jak będę miał chwilkę, to wrzucę jakieś fotki przepustnicy. Mam nadzieje, że moja nie jest jakaś "unikatowa" i że da się tak odblokować każdego Roverka 25 84KM. Jak ludzie piszą, że sama wymiana przepustnicy to bardzo prosta operacja, to o tym zabiegu nie wiem co powiedzieć :mrgreen:

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 00:06 ]
...jednak wiem, że przepustnice z 84KM i 103KM z zewnątrz wyglądają trochę inaczej. Gdzieś na forum ktoś zamieszczał takie zdjęcie porównawcze. Różnią się kształtem właśnie tego plastikowego elementu.
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 10:21   

a jak ze spalaniem? :D ile ci pali twój po mieście?
 
 
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 14:19   

...wrzucam kilka fotek dotyczących przeróbki. Na nich wszystko jest opisane.

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:22 ]
wupust

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:31 ]
coś mam problem żeby te zdjęcia były w odpowiedniej kolejności, ale myślę że i tak każdy skuma :)

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:35 ]
więc coś mi się kolejność popier.... Jest 6 zdjęć, należy oglądać w kolejności 6, 5, 1, 2, 3, 4.

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:41 ]
Czekam na jakieś odpowiedzi, bo jestem ciekaw, czy faktycznie można tak odmulić każdego Roverka 25 84KM. Może wystąpić problem z zbyt krótką linką gazu (wspominałem).

Tym którzy się zdecydują na "cięcie", polecam wpierw upewnić się czy rzeczywiście przy otwieraniu przepustnicy to właśnie ten element blokuje dalsze otwarcie (np. u mnie właśnie tak było).

Pozdrawiam!!!!

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:49 ]
cortex, jak chodzi o spalanie to nie ma jakiejś wyraźnej różnicy. Miasto bardzo różnie, zależy od mojego nastroju: 8l/100km, 10l/100km, 12l/100km. Auto potrafi spalić w mieście nawet 7l, ale mi się to raczej nie zdarza :lol:
 
 
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 16:30   

A czy fizycznie zauważyłeś jakieś zmiany (przyrost mocy) podczas jazdy, czy tylko dostał więcej owsa :) ?
 
 
 
Kuba 




Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 19:31   

firefighter, więc tak jak pisałem, nie wydawało mi się żeby przybyło aż tyle mocy, ile wynika z danych fabr. Aż tak nie dowierzałem, że w końcu musiałem pojechać na hamownie. Jednak jak wcześniej próbowałem sprint do setki, to wychodziło zawsze powyżej 10 sekund a teraz po odblokowaniu jakieś 9, jak widać na filmiku, więc jakaś różnica jest. Różnicę czuć rzecz jasna jedynie przy wciśniętym pedale gazu w podłogę, wyraźnie coś odczuwam dopiero powyżej 5000 obr. Muszę przyznać że na początku nie wiedziałem, że mam tą słabszą wersję i byłem przekonany, że to 103KM :oops: a jak zobaczyłem że przepustnica się otwiera do połowy to się nieźle zdziwiłem. Poprzednio miałem Corsę B 1.4 90KM i porównując to Roverek wydawał mi się nawet odrobinę dynamiczniejszy, pomimo tych dłuuugich przełożeń. No ale teraz po odblokowaniu wiem że Corsa zostałaby daleko w tyle :lol: Ostatnio czytałem Twój post:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43950
Ja nie narzekałem na brak mocy (przynajmniej aż tak :razz: ) no a na pewno nie musiałem ratować się redukcją na 2 bieg żeby wogóle podjechać pod wzniesienie. Moja propozycja: zabieg z przepustnicą nie zaszkodzi, jedynie troszkę spalanie wzrośnie, ale to od nogi zależy, no a jak wciąż będzie miał muła, to wtedy można myśleć dalej. Dobrze byłoby sprawdzić wkład filtra powietrza, oraz filtr paliwa (może wymienić?).
 
 
bialytm 



Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 2



Wysłany: Wto Maj 06, 2014 23:51   Ta sama wersja Roverka, tylko ze z gazem

Witam, chcialem obciac u siebie ta plastikowa wypustke na przepustnicy, ale mam zalozoby gaz sekwencyjny i nie wiem czy przy pelnym otwarciu przepustnicy nic sie nie stanie zlego z autem. Pewnie na benzynie bedzie ok, ale czy na gazie da rade?

Prosze o opinie co o tym sadzicie.

Ps. u mnie przepustnica otwiera się o polowe mniej niz Ty Kuba pokazales na zdjeciu "przed".

PZDR
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Sro Maj 07, 2014 07:22   Re: Ta sama wersja Roverka, tylko ze z gazem

bialytm napisał/a:
Witam, chcialem obciac u siebie ta plastikowa wypustke na przepustnicy, ale mam zalozoby gaz sekwencyjny i nie wiem czy przy pelnym otwarciu przepustnicy nic sie nie stanie zlego z autem. Pewnie na benzynie bedzie ok, ale czy na gazie da rade?

Prosze o opinie co o tym sadzicie.

Ps. u mnie przepustnica otwiera się o polowe mniej niz Ty Kuba pokazales na zdjeciu "przed".

PZDR



Możesz obciać ale tracisz gwarancje na gaz bo gazownik musi zresetowac ci całego kompa i wgrac nowy program bo zwiekszasz moc.Jezeli bys zostałi tak jak jest to przy 3-4 tysiącach obrotów będzie ci zamulac auto...
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 07, 2014 10:42   

Nie straci gwarancji o ile jest jeszcze gwarancja.
Jak będą problemy przy wyższych obrotach to pojedzie do gazownika i powie że coś się dzieje. O ile gazownik się pokapuje że coś jest zmienione to zapłaci za zebranie nowej mapki i tyle. Zwykle około 50 zł.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 10, 2014 18:40   

Wystarczy że podłączy gaz do komputera jeden wcisnie pedal gazu do 3 tyś i wszystko wiadomo nic sie nie ukryje...może zwiekszyc mieszanke ale wtedy może lepiej niech jeździ na benzynie bo gazu będzie żarl jak smok...przechodziłem to samo tylko podłączył do kompa zaśmiał się i powiedział co mały tuning
 
 
 
Simpson 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 4



Wysłany: Czw Sie 07, 2014 20:01   

Jak to ulepszenie wchodzi w przegląd? Normalnie przechodzi czy są przeszkody? :wink:
 
 
jarecki126p 




Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 6

Rover 25

Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 20:59   

W tygodniu spróbuję zrobić to u siebie w aucie wtedy podzielę się wrażeniami :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2014 20:59 ]
Zrobiłem w końcu ten zabieg u siebie w samochodzie i to naprawdę działa !! ! :twisted:
Przepustnica przed usunięciem plastikowej "blokady" otwierała się podobnie jak kolegi z forum po jej usunięciu otwiera się już normalnie. Pedał gazu wpada bardziej w podłogę a autko jest dużo żwawsze szczególnie powyżej 5000 obrotów. Mocy na hamowni nie sprawdzałem ale poprawa w osiągach jest na pewno odczuwalna a cały "zabieg" można spokojnie zrobić w 10 minut więc myślę że warto :wink:
 
 
Yamnik84 



Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 03, 2018 22:24   

Spróbuje u siebie sprawdzić czy się da i ile da... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25] Wtryski 1.4 84KM a 103KM?
matjas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lip 06, 2011 09:07
PTE
Brak nowych postów [R25] Spalanie w silniku 103KM mniejsze niż w 84KM?
narkil Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Wrz 01, 2011 15:15
PTE
Brak nowych postów [r214si 97r 103KM] Lewarek zmiany? biegów poduszka skrzyni?
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Kwi 28, 2010 17:34
donmulanka
Brak nowych postów [R25 1.4 84KM 2000r]
Problem z dławieniem siln. przy niskich obrotach i spalaniem ROZWIĄZANIE !
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 18, 2007 11:11
Jarkow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink