Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200, 98] robie LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200, 98] robie LPG

i co dalej
Autor Wiadomość
WojtekKrakow 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:48   [R200, 98] robie LPG

Witam wszystkich forumowiczów,

Postanowiłem założyć sobie LPG bo moim roverem 1.4 8V robie miesięcznie około 3500km, wiec z benzyną staje sie to co raz bardziej uciążliwe.

Oczywiście zakładam gaz sekwencyjny koszt około 2300zł

Nie wiem jednak co mam zrobić później :) ... w sensie czy musze iść do urzędu i załatwiać jakieś papiery, wymieniać dowód rejestracyjny itp ...

Może ktoś ma doświadczenie w tej materii ?


p.s
W tym momencie spalanie w mieście kształtuje się w okolicach 7.9 - 8.6 w zależności jak mocno jadę ile samochód może spalać po założeniu LGP?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:50   

W dowodzie jest wzmianka o LPG więc chyba do wymiany

Myślę, że ok 1,5l gazu więcej

W 1,4 8V masz kolektor metalowy, więc dobra instalacja II generacji powinna wystarczyć i jest duuuużo tańsza.
_________________
Tom
Ostatnio zmieniony przez Mayday Czw Maj 21, 2009 10:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:51   

musisz isc z papierem od gazownika do do wydzialu komunikacji (chyba okres 30 dni) robia adnotacje w dowodzie i chyba w ksiazce pojazdu.
 
 
 
WojtekKrakow 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:55   

Mayday napisał/a:
W dowodzie jest wzmianka o LPG więc chyba do wymiany

Myślę, że ok 1,5l gazu więcej

W 1,4 8V masz kolektor metalowy, więc dobra instalacja II generacji powinna wystarczyć i jest duuuużo tańsza.


Gazownik powiedział że niema się co szarpać z II generacji, ja jestem totalny laik w tej sprawie :) boje się że założe badziewie i będę żałował

p.s jaki jest koszt zapapierowania tego całego gazowania :) ?
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:59   

Cytat:
· Jaki gaz założyć do mojego ROVERka?

Wszystko zależy od tego jaki silnik masz w samochodzie...
Jeżeli silnik jest zasilany przez gaźnik to można śmiało założyć instalację I generacji, czyli najprostszą i najtańszą. W większości przypadków jednak silniki ROVERkowe posiadają wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy. Jeżeli silnik posiada wtrysk jednopunktowy to jesteśmy skazani na instalacje II (instalacja podciśnieniowa z komputerem) lub III generacji (ciągły wtrysk gazu z rozdzielaczem) oraz nieliczne instalacje wtrysku gazu IV gen. (sekwencyjny wtrysk gazu) potrafiące obsłużyć tzw. tryb full-group (każdy wtryskiwacz podaje tyle samo paliwa). Jeżeli silnik jest zasilany wtryskiem wielopunktowym, to mamy do wyboru instalacje od II generacji w górę. Kolejne kryterium do materiał, z którego wykonany jest kolektor ssący.
W przypadku silników serii K mamy do czynienia z kolektorem ssącym wykonanym z tworzywa sztucznego (wyjątek to 1.4 8V). W związku z tym zaleca się montaż instalacji LPG co najmniej III generacji (czyli wtrysku gazu fazy lotnej). Dzięki temu unikniemy ewentualnych tzw. strzałów w kolektor spowodowanych złą regulacją LPG lub zużyciem elementów układu zapłonowego. Można oczywiście zamontować instalację II generacji, ale w takim przypadku musimy dopilnować, aby zamontowano odpowiednie zabezpieczenia (tzw. gwizdki na kolektorze ssącym oraz klapki na obudowie filtra powietrza). Montaż instalacji II generacji oznacza także pogorszenie osiagów samochodu (zarówno na gazie, jak i na benzynie w porównaniu do stanu sprzed montażu) związane z obecnością w okolicach przepustnicy tzw. miksera zmniejszającego średnicę dolotu.
Obecnie najlepszym rozwiązaniem jest montaż instalacji IV generacji.
W przypadku silników z kolektorem ssącym wykonanym z metalu (silniki Hondy oraz silnik 1.4 8V serii K, dzięki metalowemu kolektorowi mniejsze ryzyko uszkodzenia go podczas wybuchu powrotnego gazu, czyli tzw. strzału) można śmiało montować instalacje od II generacji w górę (tutaj również powinno przypilnować gaziarzy, aby zamontowali zabezpieczenia).

Generalnie zaleca się rozważny wybór producenta instalacji gazowej (najlepiej wybierać produkty renomowanych firm, np. BRC, Landi Renzo, Lovato) oraz zakładu montującego gaz (najlepiej zasięgnąć opinii znajomych oraz przeszukać Internet). W wielu przypadkach kluczem do sukcesu jest umiejętne skalibrowanie/wystrojenie instalacji. W przypadku instalacji IV generacji bardzo dobre recenzje zbiera instalacja ze sterownikiem Stag 300. Jest ona jednocześnie dobra i tania. Przed montażem warto zażyczyć sobie montażu wtryskiwaczy PlaniJet lub MagicJet oraz reduktora firmy Europegas EG.

Ostatnio modnym wśród użytkowników niechcących pogorszyć dynamiki samochodu staje się montaż tzw. blosa. Oferty sprzedaży blosa można znaleźć tutaj. O zasadzie działania blosa można poczytać tutaj
_________________
Tom
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 11:09   

Mayday napisał/a:
W dowodzie jest wzmianka o LPG więc chyba do wymiany

Myślę, że ok 1,5l gazu więcej

W 1,4 8V masz kolektor metalowy, więc dobra instalacja II generacji powinna wystarczyć i jest duuuużo tańsza.


Mam w swoim Poldasie 1.4 MPI wstawiony gaz na jesieni 2004. Do dziś przejechałem na niej prawie 100 tys. km przez prawie pięć lat. Nigdy mnie nie zawiodła gazownia, jeżdżę dużo, rocznie ponad 20 tys km, zima-lato. II generacja oparta o podzespoły Tomasetto (parownik, wielozawór, mikser) i elektronikę polską (LechoLpg typ MiniLambda, najprostszy).
Średnie spalanie gazu przez poldka, gdy jeszcze odbijał wielozawór układało się w wartościach 8 - 9 litrów gazu. W lato, przy spokojnej jeździe bez szaleństw powtarzalnie uzyskiwałem nim zużycia gazu na poziomie 7,5 na sto km, a przecież codziennie do Warszawy i z powtorem, 80 - 100 i więcej km dziennie.
Dobrze założona instalacja II generacji jest niezawodna i niezniszczalna.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 11:19   

Ostatnio sprawdzałem ile mój pali i wyszło 8,6l gazu w cyklu mieszanym. Zastanawiam się nad czymś takim jak blos, bo wkurza mnie ściśnięty dolot powietrza... Co o tym sądzicie?

Przy okazji pomóżcie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=40416

(ostatni post)
_________________
Tom
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 12:12   

Sekwencja fajna sprawa i na pewno na tym będzie dobrze działać.

Blos- nie legalne w PL. do aut z sondą lambda musi być sterownik elektroniczny.


Po montażu dostajesz FV i możesz już jeździć, jak policja zatrzyma to tłumaczysz że dopiero zamontowałeś i jeszcze nie masz homologacji.
Później jak już masz homologacje to razem z FV zanosisz do wydziału komunikacji i od ręki bijają pieczątkę LPG.

Przez pierwszy rok od montażu nie musisz robić przeglądu, chyba że akurat wypada Ci przegląd techniczny i masz wbitą pieczątkę LPG - wtedy niestety więcej zapłacisz na stacji diagnostyczne. Warto więc tak sobie to czasowo rozłożyć żeby nie płacić od razu więcej za badanie diagnostyczne, tylko najwyżej pojechać z zamontowaną instalacją LPG i wyjaśnić że jest się w trakcie montażu.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 12:24   

spider666 napisał/a:
Po montażu dostajesz FV i możesz już jeździć, jak policja zatrzyma to tłumaczysz że dopiero zamontowałeś i jeszcze nie masz homologacji.
wszystkie papiery lacznie z homologacja dostajesz zaraz po zamontowaniu gazowni wiec Twoje tlumaczenia przy kontroli na niewiele sie zda.
spider666 napisał/a:
Warto więc tak sobie to czasowo rozłożyć żeby nie płacić od razu więcej za badanie diagnostyczne, tylko najwyżej pojechać z zamontowaną instalacją LPG i wyjaśnić że jest się w trakcie montażu.
montaz gazowni trwa w porywach jeden dzien. Chcesz powiedziec, ze na stacji diagnostycznej sa az takie glaby ktorzy uwierza, ze zabrales gaziarzom sam. sprzed nosa w trakcie montarzu aby jechac na rejestracje?
 
 
 
WojtekKrakow 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:27   

Czyli Panowie montować sekwencję ?


Po zainstalowaniu dostaje papiery z którymi jade do urzędu, tam na miejscui dostaje pieczątkę w dowód że LPG:) - ile kosztuje taka pieczątka ?
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:52   

Zadzwoń do urzędu i się dowiesz.
Ja bym był za II gen. ze względu na koszta. Blos nielegalny, ale jak jego używanie wygląda w praktyce? Do przeglądu przecież mogę go wyjąć ;)
Lub jak inaczej przerobić dolot powietrza, żeby się nie dusił przez zwężkę?
_________________
Tom
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:55   

Nie widzę sensu montowania sekwencji. U Ciebie spokojnie wystarczy II generacji i będzie bardzo fajnie jeździć. Nie pakuj się w niepotrzebne koszta, szybciej Ci się zwróci za za instalację, szybciej zaczniesz oszczędzać.
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:59   

Zerknijcie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39508
_________________
Tom
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 15:41   

Lechos, nie wszędzie dostajesz homologację od razu. przy niektórych instalacjach mniejsze zakłady muszą odesłać do producenta systemu.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
WojtekKrakow 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 15:42   

Panowie a jakiego producenta polecacie do ROVERA ? ... Dużo ludzi poleca STAGA jego cena to własnie okolo 2300 ... jest też opcja BNC (coś takiego nei wiem dokładnie) cena prawie 3000 :/ ... jakoś tak dużawo
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 15:50   

Więc zamontuj II gen i będzie taniej :D
_________________
Tom
 
 
 
WojtekKrakow 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 15:53   

Mayday napisał/a:
Więc zamontuj II gen i będzie taniej :D


To mi każdy odradza :/ ... tylko dlaczego ?
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:00   

Bo na sekwencji więcej zarobią ;)
_________________
Tom
 
 
 
WojtekKrakow 



Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:05   

Mayday napisał/a:
Bo na sekwencji więcej zarobią ;)



Jakiś taki mega zwolennik jesteś :D
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:08   

Nie twierdzę, że sekwencja jest zła, ale jeśli nie jest to konieczne to po co wywalać na nią tyle kasy? II gen. z dobrych podzespołów + dobry gazownik i będzie git :)
_________________
Tom
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [rover 200 1.4 16v ] robie gaz
pytanie
ryba1947 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Cze 26, 2009 13:18
maciej
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Próba/pomysł kolejnej modyfikacji mojego R200
red Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 09, 2014 07:40
Adrian
Brak nowych postów [r200]lakier LVD czy produkowano r200 w podobnym kolorze?
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 15, 2012 00:01
AndrewS
Brak nowych postów [R200] 1,4 8V 99' Help - R200 potrzebuje przeszczepu skrzyni
johnnyLdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lip 18, 2017 09:30
johnnyLdz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink