No i gitara Oto chodziło
Wyświetlacz działa jak nowy, połączenia zostały naprawione. Plomba dotyczy całości zegarów czy tylko wyświetlacza? Jak tylko wyświetlacza to super
Czyli Pan z firmy owej ma na zastępstwo naprawione wyświetlacze?
Czy może można takie wyświetlacze ściągnąć z Chin ?
Chociaż wyświetlacze to pikuś, liczy się taśma.
Myślę, że to się odbywa na zasadzie rozcięcia taśmy i nałożenia jej ponownie.
Niestety, nie tak łatwo to zrobić
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Czy ma więcej do R75 to nie wiem, sporo już ich do 75 naprawił, jak mu powiedziałem że miałem dwa wyświetlacze ale je oddałem spowrotem na szrot bo były padaki to podsumował to tak: "szkoda, można było do mnie przywieźć". Jak zapytałem czy naprawia metoda "na szpilkę" to mi pokazał nowe taśmy niedawno przez niego zakupione.
Reasumując, pan naprawiacz z tego co widziałem ma spory zapas takiej jak się jednak okazało nie pasuje ona do w naszych wyświetlaczach, naprawa taśm realizowana jest poprzez usunięcie starego kleju i naniesienie nowego, jest to wykonywane przy pomocy mikroskopu. Czyli możliwe jest naprawienie "martwych" linii na wyświetlaczach, jeśli wyświetlacz słabo świeci to już tego naprawić się nie da i można tylko wymienić na inny.
Ostatnio zmieniony przez Punx Pon Kwi 08, 2013 21:10, w całości zmieniany 1 raz
No więc właśnie. Ja mam kilka wyświetlaczy ale bez taśm Mam też takie, gdzie ktoś wyrwał z płyty inwerter - na siłę chyba. Te tasiemki muszą być uniwersalne, albo b. zbliżone, dlatego on może to naprawić. Metoda jest mikroskopowa dlatego trzeba spędzić chwilę aby to ustawić.
Dzwoniłem do p. (chyba) Krzysztofa i rozmawiałem z nim. Woli jednak otrzymać pytanie na e-mail z dokumentacją zdjęciową.
Słuchajcie, a może ktoś chce poszperać w sieci i poszukać zamienników albo gotowych wyświetlaczy, albo cokolwiek o nich Na wyświetlaczach, które do tej pory widziałem jest symbol następujący:
Poproszono mnie o sprostowanie, pozwolę sobie zacytować (ewentualnie w przypadku braku zgody na cytowanie zmienię ten wpis):
"
Wyświetlacz w R 75 składa się z trzech części (foto image002 w załączniku):
1. matryca LCD
2. taśma łącząca matrycę LCD z driverem LCD z napylonymi ścieżkami przewodzącymi (żółta taśma)
3. driver LCD (ten brązowy prostokąt )
(biała taśma na tych połączeniach służy do usztywnienia połączenia.)
Części te są przyklejone do siebie specjalnym klejem przewodzącym i on ulega utlenieniu w połączeniu driver LCD - taśma ( foto imege003)
Ja wymieniam ten klej, czyli rozklejam połączenie driver - taśma, usuwam stary klej, nakładam nowy i sklejam.(foto image001)
Tak wygląda naprawa tego wyświetlacza.
Te taśmy które Panu pokazywałem są do innego wyświetlacza, które zamówiłem według mojego projektu i zrobione w Polsce)
Takich taśm do Rovera 75 nie posiadam, ponieważ nie ulegają uszkodzeniu (chyba, że "ktoś" je zniszczy).
Tak samo nie posiadam driverów.
Nie znalazłem nigdzie (a swego czasu szukałem dość intensywnie - u chińczyków również ) takich nowych wyświetlaczy.
Części zamienne do tych wyświetlaczy są dostępne jedynie z odzysku
"
Nie wiem czy do tego trzeba używać mikroskopu, ale... reasumując, skoro driver i taśma nie są nowe, to są naprawianie w sposób uniwersalny. Nie ma to znaczenia, za 100 zł + koszty przesyłki, warto oddać i nie bawić się samemu ryzykując uwalenie całości Ciekawe czy byłaby możliwość oddania wyświetlacza z taśmą i driverem, bez konieczności wysyłania licznika? Pewnie trudniej, bo nie miałby jak sprawdzić czy wszystko gra.
Szkoda, że tak mało wiemy o sterowniku i wyświetlaczu Gdyby mieć dokumentacje można byłoby wstawić i kolorowy wyświetlacz. Za kilkanaście zł można zbudować własny moduł, który może wyświetlać dowolne komunikaty Koledzy z Anglii już rozpracowali system Myślę, że ADI-Mistrzu mógłby go nieco zmodyfikować
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jak tak zaczniemy kombinować i ulepszać to skończy się na tym że wstawimy tam zamiast wyświetlacza VGA, jakiś ekran LCD z bebechami na których ruszy android i w czasie jazdy będziemy grac w "angrybirdsy" sterując kierownicą i klaksonami
A ja mam takie pytanie,gdy wymontuje licznik żeby wysłać go do naprawy,to czy na ten czas mogę podpiąć jakikolwiek inny? (od R75 oczywiście )
Możesz. Bez odpowiedniej modyfikacji ROM'u będziesz miał głupoty na TRIP dolnym, od ERR po jakieś inne ikonki, które będą odpowiednie dla auta "dawcy" A już kompletnie durne będą wskazania obrotów silnika, paliwomierza i temperatury jeśli założysz zegary od benzyny do diesla i na odwrót. Ale spokojnie możesz jechać.
A jak dorwiesz zegary od anglika w dobrym stanie, to nie musisz nawet wysyłać wyświetlacza tylko zmienić parę rzeczy w ROMie i przełożyć cyferblaty na europejskie.
Pieta, w pierwszym linku gość naprawia połączenia między płytką zegarów (PCB), a taśmą. To trochę inny rodzaj wyświetlacza i u nas też to można spokojnie zrobić za pomocą lutownicy, kalafonii i delikatnej precyzyjnej roboty, nie trzeba używać kleju. Niestety u nas często pada połączenie dalej, pomiędzy sterownikiem a wyświetlaczem.
Co do podobnego wyświetlacza, niestety ważne jest aby driver rozumiał co do niego dociera z PCB Bez dokumentacji PCB nie dowiemy się tego, a podłączenie na żywioł to w najlepszym wypadku ciemność, w najgorszym uszkodzenie drivera lub PCB.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Po długim weekendzie wysyłam wyświetlacz do regeneracji. Jak wyjąc cały licznik ? Widzę ze u góry są dwa wkręrty. Sa jeszcze jakies mocowania ? I czy do wyjecia licznika trzeba sciagać kierownice ?
Nie trzeba. Daszek zdejmujesz - dwa wkręty - potem chyba jeden który trzyma zegar.
Wyciągasz delikatnie do siebie i odłączasz wtyczki. Wtyczki są z patentu od BMW, więc najpierw zwalniasz blokadę i wtyczka powinna wyleźć. Wtyczki są 2 z lewej i prawej strony. Niektórzy odginają tę drewnopodobną listwę.
Zegary wysyła się w całości czy można samą płytkę?
Trochę szkoda, jakby coś pękło?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wielkie dzięki MaReK
Można wysłać samą płytę i chyba wtedy płaci się mniej ale z tego co pisali wcześniej trzeba ją wylutować.
A co do przesyłki najlepiej dobrze zabezpieczyć licznik i wysłać jako szkło a żadna szkoda nie powinna się stać
Płytę wylutować ? Chyba trzeba komuś przylutować w palnik za gadanie głupot
Trzeba rozebrać licznik zgodnie z opisem na stronie. Delikatnie chociaż jest 100% pewności, że i tak niektóre zaczepy się połamią - tyle, że one nie mają większego znaczenia na późniejszy montaż. Ja bym rozłożył sam i umył dokładnie szybkę z dwóch stron. To nie jest nic skomplikowanego. Rozkłada się jak lego
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja jestem już po naprawie wyświetlacza u tego Pana. Polecam w 100%. Rano oddałem licznik cały i po południu już był do odbioru. Potem podłączyłem wszystko i... jest pięknie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum