Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si 1,6 16V 1996r] Czy jest sens montować lubryfikator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416Si 1,6 16V 1996r] Czy jest sens montować lubryfikator
Autor Wiadomość
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 20:36   [R416Si 1,6 16V 1996r] Czy jest sens montować lubryfikator

Witam.

Zamierzam zlecić w Krakowie montaż montaż instalacji gazowej do mojego Roverka.
Zdecydowałem, że będzie to: Sterownik Zenith, reduktor Tomasetto oraz wtryski Valtek żółte.
Taka konfiguracja została wyceniona na 2400zł.
Zaproponowano mi również montaż tzw. lubryfikatora (Flash Lube) - 200zł.
Pytanie czy jest sens, czy historie o przydatności i skuteczności są zaczerpnięte z pogranicza baśni aby znaleźć niszę na rynku i coś sprzedać?

Dziękuję za opinie.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 24, 2009 20:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 20:43   

Lubryfikatora nie zakładać i dac sobie spokój z tym zestawem co opisałeś wyżej.

Sterownik daj Staga 300, wtryski MagicJet albo Matrixy HD544 i jakiś reduktor z zapasem "mocy", dobre będą Scorpion Mini albo KME Silver.

Zajrzyj i popytaj o dobrego gazownika na forum LPG http://lpg-forum.pl

Dobrze założona instalacja odwdzięczy Ci się beznaprawową eksploatacją, niskim zużyciem gazu i brakiem ubytku mocy silnika.

Pozdrawiam i życzę mądrego wyboru :wink:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 12:37   

matrix Hd544 nie potrzebny, HD 344 styknie, nie ma co przeplacac :-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 13:39   

OK - rozwiałem już moje wątpliwości co do lubryfikatorów.

Kontynuując temat LPG do Roverka - jaki zakład możecie mi polecić w Krakowie i ile może kosztować taki zestaw?

Bo BRC mam w Xsarze od 35 000km i nie chcę tego pakować do drugiego auta. Owszem jest ok, ale wtryski są zbyt czułe na to zabrudzone coś co nazywa się popularnie LPG.
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 15:24   

Odpuść sobie te żółte Valteki. Ostatecznie czerwone. Ja założyłem MagicJety i dopłaciłem tylko 50zł w stosunku do czerwonych valtków.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 18:57   

Coprawda to nie Kraków ale pogadaj z tym gościem:
http://lpg-forum.pl/profi...ewprofile&u=146
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 20:37   

A co powiecie na zestaw:
Stag 4 + reduktor Landi Renzo + wtryski Rail ?? ?? ??
Gość w Krakowie daje mi 100 000km gwarancji (oczywiście pod warunkiem regularnych serwisów co 10 000km). A i cenowo jest OK - 2300zł
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:19   

Ostatnio znajomy pokazywał mi nową instalkę w peugocie 307, i zaciekawił mnie przewód gazowy. Otóż nie był miedziany tylko nylonowy, niebieski. A złączki były przykręcane tak jak do kuchenki gazowej. Bardzo fajnie to wyglądało więc warto spytać a nawet dopłacić do takiej plastikowej rurki. Pamiętam że pare lat temu w Polsce były dopuszczone jedynie miedziane, podczas gdy w innych krajach nylonowe też, ale teraz widocznie przepisy się zmieniły.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:27   

z tego co pamietam Rail'e nie ciesza sie super opinia, zweryfikuj lepiej opnie na forum lpg-info
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:43   

Raffaele napisał/a:
A co powiecie na zestaw:
Stag 4 + reduktor Landi Renzo + wtryski Rail ?? ?? ??
Gość w Krakowie daje mi 100 000km gwarancji (oczywiście pod warunkiem regularnych serwisów co 10 000km). A i cenowo jest OK - 2300zł


Pogadaj z tym gazownikiem, niech da zamiast tych Raili Matrixy HD344, nawet jak będziesz musiał dopłacić 200zł to się opłaca.
Zapytaj czy robi nawierty pod wtryski na zdjętym kolektorze ssącym (powinien) i czy dostraja instalację pod konkretny pojazd (żadna tam autokalibracja).
A ta gwarancja mi się bardzo podoba :smile:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 10:30   

Napisz co to za zakład.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 10:34   

Mój roverek ma właśnei instalacje ZENITH + Tomasetto, wtryskiwacze sa chyba czerwone.
Ale jakie nie mam pojęcia, przyjrze się im z bliska. Być może Valteki.
Jeździ toto nie najgorzej, ale jeżeli chodzi o spalanie to genialnie nie jest.
Musze dać go do naprawy albo regulacji (skład spalin jest nieco toksyczny na jałowym, na obrotach lepiej - ale to dotyczy także benzyny więc nie jest to wina gazu).

Po mieście spalił mi ostatnio 11,7l (o dziwo co tankowanie - to jest o litr lepiej zaczęło się od 14,5l/100!!!) , czasem jeździłem z klimą.
Mam go od 1,5 miesiąca, instalacja ma 2 lata, tankuje wyłącznie gaz ze środkiem czyszczącym instalacje (moze dlatego coraz mniej pali? poprzedni właściciel specjalnie o niego nie dbał - to pewnie lał najtańszy syf)

Od razu powiem, że nie polecam taniego gazu. W instalacji odkłada się maź/szlam i trzeba ją przeczyścić (a to koszt i nerwy gdy samochodowi brakuje mocy w najmniej odpowiednim momencie). Lepiej dopłacić do dobrego gazu, a najlepiej kupić gaz ze środkiem czyszczącym.

Gdyby palił 11 litrów po mieście to byłbym całkiem zadowolony, już niewiele brakuje :)
Cinquecento 700 paliło mi 10l gazu, a różnicy w jeździe nie da sie opisać :mrgreen: . Lublin jest górzysty i zakorkowany więc cudów nie ma co oczekiwać.
Ale może lambda poszła?
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 26, 2009 16:06   

sobrus napisał/a:
gaz ze środkiem czyszczącym instalacje


A gdzie taki gaz można spotkać ?? ? Orlen takiej opcji chyba nie ma . heh
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 21:06   

A czy zestaw sterownik KME+ reduktor KME+ magic jety będzie OK?
Bo KME nie cieszy się tak dobrymi opiniami jak Stag4.
Tylko gość chce trochę dużo bo ~2800
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 08:06   

W Lublinie jest dostępny na stacji Tezet, oznaczony jako gaz "+". Dolewają do niego specjalny środek (chyba ten sam którego używają "gazownicy" do czyszczenia).
Nazwy środka nie pamiętam, ale jest napisana na dystrybutorze więc przy następnym tankowaniu podpatrze. Dają tego 1 litr na 1280 litrów gazu, gaz jest droższy o 5gr/litr.
(aktualna cena 1,91zł/litr).

Tak serio to ciężko oceniać jakość gazu, chyba że jest ewidentnie do kitu i samochód dziwnie się zachowuje. Ale problemy z zamuloną instalacją objawiają się dopiero po paru miesiącach tankowania taniego gazu. Zazwyczaj wtedy przeklina się LPG i swój samochód.
Czasem też wlanie gazu czyszczącego do zanieczyszczonej instalacji powoduje efekt odwrotny ("rozpuszczone" syfy z instalacji idą dalej i mogą coś przytkać, auto potrafi sie przymulać - trzeba je przegnać na trasie). Przynajmniej tak zachowywał się seat z instalacją II czy III gen. Sekwencja to wtrysk w fazie lotnej więc moze byc inaczej.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 11:22   

propan-butan sprzedawany na stacjach zawiera już w sobie taką tłustą szarą maź, to niby jest ta substancja zapachowa, odkłada się ona w reduktorze i co jakiś czas trzeba ją spuszczać.

Jedynie w instalkach na blosie jakoś dziwnie ale nie odkłada się tylko jest porywana razem z mieszanką, dzięki temu przepustnica w blosie ma smarowanie, a może zawory też.
IMO lubrykatory są do silników które są szczególnie wrażliwe na gaz , czyli mają słabe gniazda zaworowe i prowadnice. A jak chodzi normalnie na samym gazie to nie ma co komplikować.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 11:35   

Miałem instalację KME. Nie polecam. Teraz mam STAG 4,reduktor Silver i jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416] Używana pompa wspomagania - jest sens?
Leif_Erikson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Lut 19, 2013 15:40
Marcin1642
Brak nowych postów [R416 1,6Si] jest sens dociagac sruby glowicy?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 29, 2010 09:28
tronsek
Brak nowych postów [R416si 1.6 1996r] Problem z światłami
Robertt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sob Lut 27, 2010 20:04
Robertt
Brak nowych postów [R400 1,6 16V 1996r] Klekot, który jest zagadką
manjag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Sie 29, 2010 14:51
polocolo
Brak nowych postów [R416Si BENZYNA 98r] czujnik WSTRZASOWY GDZIE JEST??? POMOCY
Witam Potrzebuje pilnie pomocy gdzie w roverze 416 znajduje się czujnik wstrząsowy, zwany uderzen!!!
tomik_beta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sty 05, 2010 21:38
tomik_beta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink