Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214Si 103KM] Czy da się...? swap silnika hondy do 214Si
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214Si 103KM] Czy da się...? swap silnika hondy do 214Si
Autor Wiadomość
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:09   [R 214Si 103KM] Czy da się...? swap silnika hondy do 214Si

witam. kupilem to autko bo mi sie po prostu podoba i osiągi ma/mialo wystarczające jak narazie, jednak teraz to juz malo. sprawa wyglada tak: I need more power! ;] i tu wlasnie moje pytanie, da się przełożyc d16z6 lub b16a2 do mojego rovera..? budżet to ok 5-6tys, wiem ze lepiej byloby sprzedac rovera i kupic honde ale moj roverek ma to cos... ;] ewentualnie zna ktos warsztat ktory podjąłby sie takiej operacji na terenie podkarpacia/malopolski..?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:46   

Po pierwsze silnik hondy kręci się w drugą stronę niż Rovera.
Po drugie inne mocowania.
Po trzecie nie lepiej kupić sobie 1.8VVC i mieć 140KM? Dlaczego chcesz silnik hondy a nie Rovera?
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:51   

był o tym temat, raczej bez sensu, lepiej włożyć 2.0T Rovera i mieć na start 200KM z turbem i szperą, albo VVC 160KM lub KV6 177KM, mniejsza rzeźba a efekt lepszy/podobny.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 15:18   

i z takim KV6 pod maska w 214 to auto będzie wywalać na każdym zakręcie :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 15:39   

kolin napisał/a:
i z takim KV6 pod maska w 214 to auto będzie wywalać na każdym zakręcie :D


już lepiej 2.0 V6 mocy a zarazem lekki silnik :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 15:52   

o ile dobrze kojarze to kv6 wazy mniej weicej tyle samo co Lseries - wiec tak naprawde duzej roznicy nie powinno byc w prowadzeniu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 16:15   

Pewnie kolega myśli tak jak ja i u mnie też były takie odpowiedzi odpowiem za niego: dlaczego nie vvc lub 2.0T. VVC problem z uszczelką jak w innych k seriach i bardzo awaryjny silnik, dlaczego nie 2.0T? dlatego że jest mega drogi a dostanie go z osprzętem to cud za magiczne pieniądze. Dlatego i też chciałem hondowskie VTI

[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 16:15 ]
Co do 2.0 V6 się nie wypowiadam, powiedzcie tylko szczerze jak ma się on do inncy roverowskich benzyn? Jest może troche mniej awaryjny od serii K? i czy ktoś widział ten silnik w 200? bo kilka takich silników znalazłem z osprzętem i sam zastanowił bym się nad tym zamiast nad sprzedażą auta, ale czy wejdzie? tak na oko to sporo większy od innych w 200
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Nowal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Skąd: Nowa Iwiczna

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 16:21   

Ostatnio na spocie w Warszawie mówili, że ktoś wkładał ten silnik 2,0 tylko nie jestem pewien czy w 100%chodziło o ten silniczek do tej budy.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 16:30   

Nowal, tak Maciekwawa 2.0 Ti wrzucil
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 16:42   

bonus89 napisał/a:
Pewnie kolega myśli tak jak ja i u mnie też były takie odpowiedzi odpowiem za niego: dlaczego nie vvc lub 2.0T. VVC problem z uszczelką jak w innych k seriach i bardzo awaryjny silnik, dlaczego nie 2.0T? dlatego że jest mega drogi a dostanie go z osprzętem to cud za magiczne pieniądze. Dlatego i też chciałem hondowskie VTI


otóż to. dodam tylko ze sie napaliłem, gdyż znajomy dachował del solem b16 i mam pod nosem idealny swap...
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 17:39   

ale maciek wrzucił silnik 2.0T z rovera 220 tomcata to ten silnik wiem że wchodzi a mi chodzi o 2.0 V6 taki jak w ZSie 150 KM
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 19:19   

a jakie to ma znaczenie że silnik Hondy się kręci w drugą stronę ? Przecież to swap a zarazem rzeźba, przekładamy wszystko co jest pod machą, spawamy, tniemy co trzeba i powinno hulać. Roboty pewnie dużo i finansów również. Druga sprawa to magik co się tego podejmie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 21:41   

kolin napisał/a:
a jakie to ma znaczenie że silnik Hondy się kręci w drugą stronę


A no takie że musiałbyś zmienić cały układ napędowy (silnik, sprzęgło, skrzynia, półosie) aby nie mieć pięciu biegów do tyłu i jednego do przodu ;)
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 21:45   

miał by gdyby usadowił silnik tak jak roverowski a jemu chodzi o ustawienie go w takiej pozycji jak jest w hondzie czyli skrzynią po stronie pasażera dlatego pisze o rzeźbie ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 21:58   

prosta odpowiedz wszystko sie da ;) a tym bardziej w PL ;]

co do v6 z r75 wchodzi nawet mam gdzies fotki na kompie r200 z v6 :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 22:07   

bula mogł byś poszukać? byłbym wdzięczny, z fotkami do mechaniora bym wpadł i jakoś na dniach bym wiedział czy coś wyrzeźbi i za ile
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 22:17   

weź tylko poprawke na remont kapitalny hondowskiej jednostki na dzien dobry, to nie są silniki, które ktoś oszczędza, zawsze dostaja w palnik do oporu a dodatkowo mają już pare latek na karku, więc konsumpcja sporych ilości oleju nikogo nie dziwi, jak to hondziarze mówią: "honda musi dymić" :) Kv6 2.5l siedzi pod maską R200, są fotki w necie, u nas też je ktoś wklejał, waga jest taka jak 2.0T czy 2.0SDi, problemem może być inne rozłożenie tej masy nad przednią osią, ale nie wydaje mi się to aż takie porażające. Rozmawiałem kiedyś z Tomim i ztcp to mówił, że R200 i R400 mają podobne komory silnikowe, więc swap mocowan powinien być łatwiejszy niż tworzenie wszystkiego od nowa, do tego całość siada na sskrzynie pg1, więc też nie będzie jakiś trudności... ja mam 2 KV6tki w domu i obie sprawują się bardzo dobrze ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 11, 2010 09:41   

Ja jednak wolał bym tą 2.0 V6 więc musze rozejrzeć się za mocowaniami od r400 i rozplanować to jakoś, no to szukam kogoś kto się tym będzie bawił
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Paź 11, 2010 10:16   

ja bym się nie zastanawiał i wsadzał 2.0 V6 jest to najnowsza jednostka bardzo lekka i o przyzwoitych osiągach w serii 150km/185Nm

dla porównania:

1,8 VVC waży 104kg

2,5 KV6 150kg

szukam wagi 2,0 jak ktoś znajdzie szybciej niech poda.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 11, 2010 10:33   

ja wiem że iDT waży jakieś 20-30kg więcej od KV6 2.5 więc strasznie o prowadzenie bym się nie martwił.
Fakt że inaczej rozłoży się masa. I nie koniecznie może się zmieścić w R200 bo miejsca pod maską jest mniej niż w R400. Już na oko to widać.
Kupować łapy z R400 to bez sensu. Lepiej kupić R45 anglika i mieć całego dawcę. Wtedy jeszcze można kilka złotych odzyskać za inne części.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [216SI '97] Swap hamulców z Hondy Civic.
Da rade?
kqba Tuning mechaniczny 1 Pon Wrz 17, 2007 11:12
Brt
Brak nowych postów [R214] swap 1.4si na 1.8 od hondy accord/civic
radomraptile Tuning mechaniczny 9 Pon Lut 21, 2011 22:27
bonus89
Brak nowych postów 214Si 1.4 16V 98R
Budowa Dolotu
kolin Tuning mechaniczny 2 Pią Sie 10, 2007 20:08
kolin
Brak nowych postów Jaki stożek do 214Si 97r ???
china22 Tuning mechaniczny 64 Czw Gru 23, 2010 13:19
Kamillo
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink