Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45 1.8] SWAP z MG-F 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45 1.8] SWAP z MG-F 1.8

1.8 117KM vs. 1.8 160KM
Autor Wiadomość
kuba_z 



Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Sie 25, 2009 11:13   [Rover 45 1.8] SWAP z MG-F 1.8

Witam,
czy ktoś, kto ogarnia taki temat może mi powiedzieć jaka jest różnica między silnikiem z Rovera 45 1.8 117KM a silnikiem z MG-F 1.8 160KM? Zastanawiam się co by trzeba było przerzucić. Czy np same wałki i ECU wystarczy? Czy różnic jest więcej? Czy w ogóle najlepiej cały motor (czego oczywiście wolałbym uniknąć)?

Szukałem porównania tych dwóch motorów, ale poza opisanymi osiągami nic nie udało mi się znaleźć.

Bo myślę, że same wałki i rozsądnie odprężony wydech da bardzo fajny efekt:-) Choć widze u siebie te 160KM oczyma wyobraźni:-)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 25, 2009 11:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Wto Sie 25, 2009 19:05   

silnik z MG-F (a dokładniej wersji Trophy - jeżeli chodzi właśnie o wersję 160KM), czy też z MG ZR 160 to są to silniki ze zmiennymi fazami rozrządu (VVC - taki hondowski VTEC jeśli ci to więcej mówi)
mechanikiem nie jestem, ale najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić cały silnik.... chociaż nie jestem pewien czy ktoś gdzieś tutaj nie napisał, że można te VVC samo przełożyć czy jakoś tak
ale jak mówiłem, mechanikiem nie jestem :razz:
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 17:11   

Silnik 1.8 VVC ma całkowicie inną głowicę, walki, kolektor dolotowy, sam mechanizm VVC . do tego komputer również do wymiany.

Nie wiem czy do R45 pasował by charakter silnika. VVC ma sens gdy silnik kręcimy do wyższych obrotów - a jak by wyglądała 45-tka lecąca na obrotach bliskich czerwonemu polu! Do ZS-a pasuje ale do 45? raczej nie
 
 
kuba_z 



Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 18:57   

tzn wiesz, czy pasuje czy nie to raczej moja sprawa i mnie to oceniac, bo i auto moje. Chodzi o to, ze bardzo duzo podruzuje na trasie warszawa-torun-gdansk i czasem brakuje mi wlasnie gory, jak musze cos szybko wyprzedzic. A ze kumpel akurat rozwalil mg-f, to pomyslalem o malym przeszczepie, bo on bedzie auto kasowal. Dlatego pytam o vvc.

Tak wiec jeszcze raz: czy bardzo ciezko bedzie zaadoptowac vvc do seryjnego 18k?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 22:38   

Od strony mechanicznej nie ma problemu. wszystko jest w zasadzie p&p. Gorzej z wiązką elektryczną i niektórymi elementami. Komputer do wymiany na ten z MGF ponieważ zwykły od 1.8 nie obsługuje VVC. ale jeżeli MGF było z przed 2001 to może być bida bo w MGF będzie MEMS 2J (najprawdopodobniej) a u ciebie już zapewne MEMS3 musisz spojrzeć jak wyglądają kompy twój i z MGF jeżeli są identyczne, i mają takie same złącza to jest jakaś szansa.

Tak czy siak bez T4 się nie obędzie ( immo ).

Dodatkowo dochodzi ci robienie głowicy. pomimo że nie było HGF-u w żadnym z aut to jednak nie warto ryzykować bo prawdopodobnie po podmianie głowic uszczelka długo nie pociągnie.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 22:52   

Marrkus napisał/a:
jak by wyglądała 45-tka lecąca na obrotach bliskich czerwonemu polu!

ja tak jeździłem R 45 :D i całkiem spoko :P
Tempest napisał/a:
chociaż nie jestem pewien czy ktoś gdzieś tutaj nie napisał, że można te VVC samo przełożyć czy jakoś tak

ja się pytałem kiedyś czy można samo VVC przełożyć ale nikt nie odpowiedział :(
kuba_z napisał/a:
czasem brakuje mi wlasnie gory, jak musze cos szybko wyprzedzic.

nie licz że po swapie będzie bardzo duża różnica ;)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 11:10   

Jak masz całe auto to SWAP jest banalnie prosty. Przekładasz cały silnik ew. ze skrzynią ale to chyba niekonieczne. Wiązka elektryczna silnika komp itditp powinien podejść bez wiekszego problemu. W razie czego to i IMMO przeszczepcie.

A jak nie chcesz kombinować to zrób tak jak ja. Wsadź przeprustnicę i kompa z 2.0 i będzie 125km i 190Nm :twisted:

Dobrze ogarnięta ekipa powinna załatwić to w góra 2 dni :wink:
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów Swap rover 214 na 220 T, KTO?
maciekwawa Tuning mechaniczny 8 Pią Maj 01, 2009 23:23
maciekwawa
Brak nowych postów Swap z 1.4 na 2.0 [Rover 200]
Dk-san Tuning mechaniczny 16 Pią Maj 20, 2011 09:54
Kozik
Brak nowych postów Rover 400 swap z 1.6 na 2.0 136KM
Shaheen95 Tuning mechaniczny 7 Sro Maj 04, 2016 22:10
tomii620si
Brak nowych postów [Rover 827] Swap na 3.2 Honda legend
EnekaOne Tuning mechaniczny 0 Pią Maj 02, 2014 15:51
EnekaOne



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink