Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/MG ZS 120] Zapalaja sie kontrolki i silnik gasnie :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/MG ZS 120] Zapalaja sie kontrolki i silnik gasnie :(
Autor Wiadomość
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 08:34   [R45/MG ZS 120] Zapalaja sie kontrolki i silnik gasnie :(

Siemka
Dzisiaj mialem niemila niespodzianke a mianowicie z ranca jak jechalem po bruku nagle zapalily mi sie kontrolki i silnik zgasl :( ale jak odpalilem wszysko bylo ok co sprawdzic lub czego szukac ?? ? cos nie styka albo cos sie zacznie dziac niedobrego ?? ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 08:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 08:51   

niedawno miałem podobny objaw w swojej 416 - okazało się, że problem był w złym styku masy od akku do nadwozia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 08:53   

BoloSr jak już ci pisałem na gg masa do sprawdzenia
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 09:05   

darek_wp napisał/a:
niedawno miałem podobny objaw w swojej 416 - okazało się, że problem był w złym styku masy od akku do nadwozia


rozumiem ze to jedna z mas w aucie ?? ?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 09:46   

dokładnie
standardowo są dwie główne bezpośrednio z akku - jedna podłączona do nadwozia a druga do silnika (co jakiś czas warto sprawdzać obie - drgania i wstrząsy im nie służą :-)) a potrafią przysporzyć różnych dziwnych kłopotów
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:09   

darek_wp napisał/a:
dokładnie
standardowo są dwie główne bezpośrednio z akku - jedna podłączona do nadwozia a druga do silnika (co jakiś czas warto sprawdzać obie - drgania i wstrząsy im nie służą :-)) a potrafią przysporzyć różnych dziwnych kłopotów


wlaśnie zaliczylem zgona elektrycznego :(

winny masa od aku do nadwozia :(
skad teraz wziasc nowa i jaki przekroj zapodac najlepiej ?? ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:30   

BoloSr napisał/a:
winny masa od aku do nadwozia
skad teraz wziasc nowa i jaki przekroj zapodac najlepiej ?


nie musisz brać nowej ... wystarczy zapewne na nowo zarobić końcówkę ... a jeśli już chcesz nową to przekrój rzędu 35 mm2 będzie ok.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:42   

Brt napisał/a:
BoloSr napisał/a:
winny masa od aku do nadwozia
skad teraz wziasc nowa i jaki przekroj zapodac najlepiej ?


nie musisz brać nowej ... wystarczy zapewne na nowo zarobić końcówkę ... a jeśli już chcesz nową to przekrój rzędu 35 mm2 będzie ok.


niestety ale nie da sie bo urwalo sie na koncu koncowki wlasnei a kableke jest napiety jak bycze jajca wiec bedzie dluzszy nowszy kablek tylko ze mam 25mm2 wiekszego nie amm usibie zeby koncowki mialy oczko na 6 bo takimi jest skrecone co nie ?? ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:44   

25mm2 też da radę ... :ok: jak masz taki pod ręką to zagniataj końcówkę i zakładaj do auta :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:47   

Brt napisał/a:
25mm2 też da radę ... :ok: jak masz taki pod ręką to zagniataj końcówkę i zakładaj do auta :ok: :)


wlasnie mam go juz w lapkach teraz po robocie do auto i go skręcic będe musiał :)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:47   

zawsze możesz zarobić 2x25mm2 (równolegle) - będzie nie do zabicia :lol: no i prawdopodobieństwo uszkodzenia 2kabli na raz dużo mniejsze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:48   

darek_wp napisał/a:
zawsze możesz zarobić 2x25mm2 (równolegle) - będzie nie do zabicia :lol: no i prawdopodobieństwo uszkodzenia 2kabli na raz dużo mniejsze


bez przesady toc fabryczny wyglda na 16mm2 zreszta go policze dzisiaj dla potomnych :)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 10:51   

to wcześniejsze to raczej w tonie żartobliwym było ;-)

serio to faktycznie fabryka założyła 16mm2 (przynajmniej u mnie) - choć dałem 2x10mm2 bo nie miałem pod ręką nic innego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 10:15   

darek_wp napisał/a:
to wcześniejsze to raczej w tonie żartobliwym było ;-)

serio to faktycznie fabryka założyła 16mm2 (przynajmniej u mnie) - choć dałem 2x10mm2 bo nie miałem pod ręką nic innego



zalozone i wszystko dzial jak nalezy podejrzewam ze problemy z porannym odpalaniem to nie byl akus tylko ten kabelek :)
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 22:27   

dobrze, że już wszystko ok :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 18:29   

darek_wp napisał/a:
dobrze, że już wszystko ok :smile:


niestety ale moge dzisiaj napisac ze 16mm2 to zamalo bo kabelek cieply i padl tzra zapodac minimum 25 tak jak tu bylo napisane a ja zapodam 2x16mm2 :mrgreen:

jeszcze dodatkowe pytanie gdzie idzie ten czerwony kable bo zielony do masy auta a czerwony ?? ?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:44   

ktoś ciekawie przerobił
standartowo są 2 kable czarne - jeden do nadwozia a drugi (u Ciebie czerwony) to masa do silnika podkręcona pod śrubę rozrusznika

a przy okazji radził bym jeszcze sprawdzić właśnie ten drugi kabel bo przewód 16mm2 nie ma prawa grzać się podczas normalnej eksploatacji - chyba, że przejmuje obciążenie z rozrusznika (przy uszkodzonym kablu do niego) albo masz jakiś super woofer z 1000W :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:49   

darek_wp napisał/a:
ktoś ciekawie przerobił
standartowo są 2 kable czarne - jeden do nadwozia a drugi (u Ciebie czerwony) to masa do silnika podkręcona pod śrubę rozrusznika

a przy okazji radził bym jeszcze sprawdzić właśnie ten drugi kabel bo przewód 16mm2 nie ma prawa grzać się podczas normalnej eksploatacji - chyba, że przejmuje obciążenie z rozrusznika (przy uszkodzonym kablu do niego) albo masz jakiś super woofer z 1000W :lol:


toc to fota przerobiona standartowa sa czarne :)
musze obadac ten drogi do rozrusznika ale poderzewam ze problem stanowi ten do masy auta niestety :( chyba za slabo go przykrecilem a tam w koncu jest malowane :(
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:59   

tak jest, jak się nie chce kliknąć na obrazek i powiększyć :lol:
warto podczyścić papierkiem ściernym albo nożem okolicę śruby i nie zaszkodziło by też posmarowanie styku np smarem z miedzią ale przede wszystkim dobry styk bo będzie grzałka na połączeniu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 21:02   

darek_wp napisał/a:
tak jest, jak się nie chce kliknąć na obrazek i powiększyć :lol:
warto podczyścić papierkiem ściernym albo nożem okolicę śruby i nie zaszkodziło by też posmarowanie styku np smarem z miedzią ale przede wszystkim dobry styk bo będzie grzałka na połączeniu


a moze gdzie indziej jeszcze polaczeni zrobic do masy go to wcale jakos mi sie nie widzi :roll: chyba dorobie przewod jeszce jeden i sapodam gdzies wewnatrz tylko nie wiem gdzie :bezradny:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 45] silnik gaśnie
kris7788 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Maj 12, 2013 12:09
Kobi84
Brak nowych postów [R420] nie gaśnie silnik
wkn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sie 14, 2011 10:42
wkn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] śilnik gaśnie w deszcz
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lis 06, 2013 22:39
sTERYD
Brak nowych postów [R416] silnik sie nagrzewa i gaśnie
Mateusz1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Gru 15, 2012 21:33
zdzichu
Brak nowych postów [Rover 416 Si, 96r, LPG]-Silnik gaśnie w czasie jazdy.
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lip 31, 2010 21:42
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink