Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/MG] Olej silnikowy - wymiana oleju
Autor Wiadomość
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 08, 2016 10:58   

Petro-Canada ma dobre oleje, ale seria DURON jest do ciężarówek i autobusów, a do samochodów osobowych jest seria SUPREME.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 08, 2016 10:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 21:13   

Ja się doczytałem w sieci, że SUPREME jest do benzyniaków i LPG, a DURON do klekotów.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 10, 2016 09:31   

Trochę za duże uogólnienie, bo przecież prawie każda ciężarówka to klekot, a w USA prawie każda osobówka to benzyniak. Najlepiej wzorować się oczywiście na stronie producenta, bo sklepy internetowe same od siebie dopisują wiele tagów a na stronie producenta jest:

Cytat:
DURON UHP 10W-40
Olej heavy duty, niskopopiołowy (low SAPS), do silników Diesla, UHPD. Przeznaczony głównie dla samochodów ciężarowych i autobusów.

Kolejna sprawa to normy, te są typowo normami tylko do ciężarówek, a nie osobówek:
Cytat:
ACEA E6, E7, E9
MAN 3477, Mercedes Benz MB Aproval 228.51
Deutz DQC III-10 LA, Mack EO-N, MTU 3.1, Renault VI RLD-2, Volvo VDS-3
Spełnia wymagania:
europejskich norm emisji spalin EURO 4, EURO 5 i EURO 6
oraz API-CI-4 Plus, Scania low ash, DAF Standard Drain.


Instrukcja do Rovera 75 pewnie odnosi się do norm B3 lub B4, ewentualnie CF i takich należy szukać (najczęściej B4).

Olejem typowo do samochodów osobowych i z normami do diesla w osobówkach (TDI, JTD, HDI, etc) jest ten:

http://www.petro-canada.p...ynthetic-5w-40/

Petro-Canada to typowy amerykański olej uwzględniający specyfikę kontynentu gdzie się go produkuje i sprzedaje. Tam rynek aut osobowych to 98% benzyna, więc znalezienie typowo amerykańskiego oleju z normami do europejskiego osobowego diesla nie jest łatwe bo mają tego bardzo mało w ofercie. Tam na ON jeżdżą tylko ciężarówki ale takie oleje są opracowywane typowo pod takie silniki, które jednak różnią się charakterystyką pracy (inne obroty, inne turbiny) i konstrukcją i spełniają zupełnie inne normy.

Jeśli już koniecznie musi być z amerykańskimi korzeniami, to szukałbym wśród np. Texaco -

http://texacopolska.pl/pr...l-extra-10w-40/

produkt typowo pod europejski rynek z normami do osobowych diesli.
5 litrów - około 85 zł, 20 litrów - około 270 zł.
 
 
pietjak 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 71



Wysłany: Sro Sie 10, 2016 10:29   

Nie do końca,

Np. Oleje dla przemysłu SHELL Rimula w Europie są te same co w USA, zresztą silniki też są te same. Np. Freightliner to silniki Mercedesa, Volvo USA ma te same silniki co u nas w EU itp. Scania i Man także są obecne na tamtym runku.

A są jeszcze silniki okrętowe czy przemysłowe np. Volvo Penta - Dokładnie te same.

Np. do klekota w Roverze lałem ciężarowy Shell Rimula pełny syntetyk i bez grama ubytku zrobiłem od nowości 421 tyś. Zabieg celowy - jadąc przez pół europy z prędkością 170km/h można było zagrzać olej w skrzyni biegów, ale silnikowi nigdy nic nie było - dlatego olej na wysokie obciążenia.

Np. w nowych Actrosach Rimula R6LME na pierwsze zalanie ma pierwszy interwał ok. 100 000km, ale nie później niż rok czasu. Nowe ciężarówki mają bardzo precyzyjne systemy kontroli lepkości i smarowania - Czujniki w misce i bloku.

W benzynie w USA też oleje są podobne - 87 Oktanów w Stanach to to samo co u nas 95 okt. tylko mierzone wg róznych norm (MON i RON), a wbrew pozorom normy emisji w wielu stanach czy Kanadzie są dosyć restrykcyjne.
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 10, 2016 10:55   

Wiem, że po USA jeżdżą Europejskie silniki w ciężarówkach, ale ja piszę o europejskich dieslach w samochodach osobowych, które w USA praktycznie nie występują.

Trzeba zdać sobie z jednego sprawę: silnik nie wybuchnie, ale nie po to się rozgranicza i produkuje osobne oleje do ciężarówek i osobne do osobówek, żeby nie miało to znaczenia. Są trochę inne parametry i inne dodatki, jest też różna pojemność układów.

Nie szedłbym drogą, że żeby sobie poprawić, to trzeba lać coś od ciężarówki do osobówki, tylko jeśli już chcemy coś sobie poprawić, wybierajmy produkty np. na bazie PAO a nie HC.

Można do osobówki założyć wzmacniane opony z oznaczeniem "C" od dostawczaka. Ale nigdy nie uzyskamy takiej przyczepności i komfortu, jak na oponie do samochodu osobowego. Dlatego się produkuje i takie i takie. A że ktoś napisze że przejechał na takich x km i nie miał wypadku? Fajnie!

Mężczyzna też może chodzić w damskich butach, tylko po co.

Do samochodów osobowych leje się oleje do nich właśnie przeznaczone i manewruje się jakością/ceną w zależności od upodobań. Jeśli Rover chce olej A3/B3 lub A3/B4 to nie lejmy mu E7.
Ostatnio zmieniony przez TomaszM Sro Sie 10, 2016 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 10, 2016 11:04   

A ja myślę, że nie ma co kierować się czy olej w USA do ichniejszych silników tylko po prostu spojrzeć w kartę charakterystyki i porównać lepkości w różnych temperaturach (w tym dość istotne HTHS), temperatury płynięcia, zapłonu...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Sie 10, 2016 19:14   

No proszę, PENRITE ze swoimi produktami też już u nas jest, nie wiedziałem.
http://www.penrite.pl/
Ciekawe jak się sprawdzają ich oleje, może ktoś już ma doświadczenie?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 12, 2016 11:31   

Już chyba są ze 2 lata. Ja od Penrite na razie zalałem do skrzyni olej z serii Pro Gear (z PAO) do Ceed'a, zrobiłem na nim na razie około 10.000 km. Do Rovera może się skuszę na HPR 5. W Łodzi znam autoryzowanego sprzedawcę, przy 5-litrowym opakowaniu wychodzi około 32 zł za litr, jak na taki olej - prawie darmo.
 
 
Zmienolej 



Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 2



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 15:23   

Witam,
Przed zalaniem oleju do skrzyni warto sprawdzic czy producent zaleca stosowanie oleju w specyfikacji GL-4 czy GL-5 a moze coś zgoga innego np. 75W.
W Roverkach stosuje się najszęściej oleje syntetyczne ale tutaj najczesciej właśnie przejawia lepkość oleju przekładniowego 75W80
Z tych które faktycznie sprawdza się najlepiej to można wymienić niemieckiego Fuchs-a 75W80 Sintofluid-a
https://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/2891-olej-przekladniowy-fuchs-titan-sintofluid-75w80-1l
A silniki to najczesciej pojawiajace się lepkosci 5W40 oraz 10w40.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 23:09
rambo1111
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Aragorn Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Sty 11, 2010 12:15
praktis
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Piotr_75_V6 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Kwi 07, 2015 21:02
MatiNitro
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 159 Pią Kwi 08, 2016 12:38
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink