Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR R25] supercharger lub swap z 1.4 Si na 2.0 l
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR R25] supercharger lub swap z 1.4 Si na 2.0 l
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 12:58   

1,4 vvc nie przejdzie , 1,6 juz tak :) ale nie wiem czy jest sens :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 14, 2009 12:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 13:01   

michone napisał/a:
1,4 vvc nie przejdzie

a czemu?
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 13:49   

temat byl przerabiany 1,4 ma inna glowice, 1.6/1.8/18vvc maja taka sama roznia sie tylko skokiem tloka. W latach 88-93 rover eksperymentowal z 1.4vvc nawet wyszedl taki silnik w 93r. I tak dla ciekawosci wyszedl takze silnik 4.0 32v v8 vvc 300 KM ;)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 13:53   

michone napisał/a:
t I tak dla ciekawosci wyszedl takze silnik 4.0 32v v8 vvc 300 KM ;)



hmmm a coś więcej na ten temat?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 13:58   

michone napisał/a:
temat byl przerabiany 1,4 ma inna glowice,


eee, to chodzi pewnie o te stare wersje 1.4, mialy mniejszy przekrój kanalow ssacych, potem te nowsze czyli np. poldorover z 96 roku juz mialy takie same glowice
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 14:21   

1.4 nie podejdzie pod VVC tylko dlatego ze tuleje cylindra sa za male. Poprostu zawory uderzylyby w tuleje. Jesli wymienisz tuleje na te od 1.6 wtedy ok. Wedlug mnie lepiej cos takiego robic w 1.6 poprostu mniejsze koszta.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 16:10   

Ale nie ma sensu kupować bloku 1.6 i głowicy 1.8vvc, lepiej kupić cały 1.8vvc.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 16:37   

dobryziom napisał/a:
michone napisał/a:
t I tak dla ciekawosci wyszedl takze silnik 4.0 32v v8 vvc 300 KM ;)



hmmm a coś więcej na ten temat?


w necie znalazlem tylko wzmianke ale to byl chyba tylko prototyp. Z tego co pamietam to byl artykul o roverze SD1
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 16:47   

michone napisał/a:
dobryziom napisał/a:
michone napisał/a:
t I tak dla ciekawosci wyszedl takze silnik 4.0 32v v8 vvc 300 KM ;)



hmmm a coś więcej na ten temat?


w necie znalazlem tylko wzmianke ale to byl chyba tylko prototyp. Z tego co pamietam to byl artykul o roverze SD1



ciężka sprawa 4L to już bardzo ciężki silnik ustawienie żeby samochód nie zachowywał się nerwowo na zakrętach było by trudne...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 16:51   

dlatego to moze byl tylko prototyp :) tak samo jak 1.4 vvc
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 22:30   

Konix napisał/a:
Ale nie ma sensu kupować bloku 1.6 i głowicy 1.8vvc, lepiej kupić cały 1.8vvc.


Nie musisz kupowac calego bloku, wystarcza same tuleje. Tylko ze kosztowac bedzie sporo.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 22:00   

rodi_ napisał/a:
1.4 nie podejdzie pod VVC tylko dlatego ze tuleje cylindra sa za male. Poprostu zawory uderzylyby w tuleje.


Dokladnie tak. Glowice generalnie sa te same i to jest najwiekszaz bolaczka silnikow 1.6 i 1.8 poniewaz glowe maja od 1.4.

Konix napisał/a:
Ale nie ma sensu kupować bloku 1.6 i głowicy 1.8vvc, lepiej kupić cały 1.8vvc.


Ja mysle ze bylaby to dobra opcja. 1.6 ma mniejsza bezwladnosc ukladu korbowo tlokowego. Na pewno szybciej by sie krecil i na pewno wyzej. Ciekawa opcja i z tego co kojarze to w UK powstaly juz takie hybrydy.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pią Paź 16, 2009 11:35   

Gdzies wczesniej czytalem, ze najlepiej jest wlasnie brac sie za silnik 1.6. Byl nawet projekt opracowany przez ktoregos tunera z UK, z opisami, czesciami itp. W koncowym efekcie bylo cos ponad 230KM z 1.6. Tyle ze koszta przyprawic moga o zawrot glowy.
No ale takim to bym se pojezdzil :mrgreen:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 20:12   

ramzi_pl napisał/a:
dzies czytalem o przerobkach w polonezach z 1.4 na taki wlasnie 2.0 silnik

Jeśli mogę się wypowiedzieć :D . W FSO jeszcze nie widziałem silnika 2,0 serii T16. Zapewne dlatego że silnik ten jest za duży do komory silnika (nie mierzyłem ale na oko jest dużo większy od K16).

Jako że interesuję się mixem FSO i ROVERa od dobrych 7 lat to mogę się podzielić nieco doświadczeniami. Sama zamiana 1,4 na 1,8 to pikuś. Dopiero pomieszanie silnika 1,8 serii K16 z elektroniką z 2,0, serii T16 dało zaskakujący efekt. W silniku nie było praktycznie nic zmieniane. No może "dopasowanie" kolektora ssącego i głowicy bo nawet nie pasowanie i polerka kolektora ssącego (w poldku jest alu więc można się bawić). Przepustnica w Poldoroverze pochodzi z wersji 2,0 i jest większa od seryjnej K16 o dobre 8mm. Zawsze się śmieję że w UK przepustnica 52mm to wypaśny tuning a w FSO zaserwowano nam gratis tuning w postaci przepustnicy 56mm. Kolektor wydechowy 4w1 zapożyczony z 1,8 ale podgięty niefabrycznie. Dalej wydech stworzony na zasadzie "bo inaczej się nie dało" w postaci przelotu 50mm. Całość spina ecu z 2,0 16V 140KM.

Takie zestawienie dało szokujący efekt. Hamownia wypluła ok. 125KM i 190Nm co przy seryjnych 117KM i 160Nm w roverze powinno się dać odczuć. Dobrze dorobiony wydech pewnie dałby coś jeszcze.

Obecnie nie mam wolnych 2000zł bo już trwałyby prace nad zaadaptowaniem osprzętu z 2,0Turbo do mojego 1,8. Nie znam się na tym ale obstawiam że średnio rozgarnięty mechanik byłby w stanie wycisnąć wynik zbliżony do seryjnego 1,8 TURBO nawet przy niedprężonym silniku.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 20:44   

Cytat:
Dokladnie tak. Glowice generalnie sa te same i to jest najwiekszaz bolaczka silnikow 1.6 i 1.8 poniewaz glowe maja od 1.4.


Nie prawda. glowice 1.6 jest taka sama jak 1.8. 1.4 juz jest inna.



Polecam stronke : http://kengine.dvapower.com/

Cytat:
Dopiero pomieszanie silnika 1,8 serii K16 z elektroniką z 2,0, serii T16 dało zaskakujący efekt.
:arrow:

Opisz bardziej modyfikacje... Szczególnie interesuje mnie kwestia immo :)

Cytat:
Całość spina ecu z 2,0 16V 140KM
chce to normalnie zobaczyc... przecierz t16 sterowne bylo motorola MEMS1 a k16 MEMS2j , t16 bylo na wilopunkcie lucasa...

Cytat:
Hamownia wypluła ok. 125KM i 190Nm co przy seryjnych 117KM i 160Nm


poprosze o wykres.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 21:13   

michone napisał/a:
glowice 1.6 jest taka sama jak 1.8. 1.4 juz jest inna.
Zdejmowałem głowicę w swoim 1,4 z 95 roku i średnica dolotu była 34mm tak jak w 1,8 z 2001r. Dziwne?? Nawet wg wskazanej przez ciebie strony w poldoroverach były głowice High Port (233 ztcp)
Kod:
Casting number Port size          Head type

LDF 10091         31mm             1.4 K low port

LDF 10233         34mm             1.6/1.8K high port

LDF 10239         34mm             1.6/1.8K high port

LDF 106350          34mm             1.6/1.8K high port

LDF 105460         36mm           VVC

LDF 106970         36mm           VVC

LDF 10290             36mm            VHPD

Na fotce po lewej jest nowa głowica po prawej własnie low port z początku produkcji 1,4... 31mm tak dla leniwych.

michone napisał/a:
Szczególnie interesuje mnie kwestia immo :)
Mam wersję bez.
michone napisał/a:
chce to normalnie zobaczyc... przecierz t16 sterowne bylo motorola MEMS1 a k16 MEMS2j , t16 bylo na wilopunkcie lucasa...

Zasadniczo 1,4 i 2,0 były sterowane motorolą MEMS 1,6 (ZTCP) tak w połowie lat 90-tych. U mnie zamieniłem, odpaliłem i pojechałem.

Cytat:
poprosze o wykres.

Proszę bardzo. Nawet był podany na waszym forum :wink:
http://forum.roverki.eu/v...=15848&start=35
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 21:47   

Temat bardzo ciekawy zważywszy że sam mam silnik 1,6...
Ciekawe tylko czy cos z tego wyniknie bo chęci jak widać są.

Gdyby ktoś chciał poeksperymentować to mam wał tłoki i tuleje od 1,6 K16
i dla testów mogę niedrogo odstąpić w razie czego na PW do mnie napisać
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 21:51   

michone napisał/a:
Nie prawda. glowice 1.6 jest taka sama jak 1.8. 1.4 juz jest inna.


prawda, ta fotka przedstawia stara wersje glowicy, tak jak pisze Bocian

mozna je tez rozróżnić po numerze,
numer jest w okolicach kolektora ssacego
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 22:50   

Coś mi nie pasuje... chodzi mi o pomiar Nm na wykresie nr 1... Chodzi mi o to ze max moment bez filtra i blosa to 194nm przy 2700obr a z blosem i na lpg juz jest duzo nizsze i w granicach 4200obr ( czyli w miejscu gdzie ma seria). I co to za hamownia ze nie podaje normy wg jakiej byl robiony pomiar :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 23:06   

michone napisał/a:
I co to za hamownia ze nie podaje normy wg jakiej byl robiony pomiar


http://agma-tuning.pl/index.php?id=4
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rover 216 Coupe - supercharger?
Markzo Tuning mechaniczny 4 Pon Lut 08, 2010 22:08
Tomek1212
Brak nowych postów Swap [r75] 1,8 -> 1.8t/v6
Tomekkk Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 28, 2012 22:40
7Tomi
Brak nowych postów Swap do Mg zr 160
addb1 Tuning mechaniczny 49 Nie Paź 23, 2016 19:40
luke27
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Swap na 2.0 V6 z 75
kolin Tuning mechaniczny 11 Sro Sie 20, 2008 13:13
Senn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi SWAP SWAP SWAP SWAP
Adask0 Tuning mechaniczny 2 Sro Wrz 21, 2016 20:15
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink