Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
Autor Wiadomość
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 18:24   

Nie rozumiem tego co się dzieje. Jak pisałem wcześniej wskaźnik zaczął świrować. Kiedyś po zatankowaniu do pełna do 3 odbić, mogłem zrobić w trasie ok 70 km zanim wskazówka zaczęła opadać. Teraz spada zdecydowanie duuużo szybciej.
Tankowałem pare dni temu do pełna i wskazówka była poniżej górnej kreski. Przejechałem 237 km w trasie i wlałem prawie 19 litrów. Spalanie ogromne jak na trase. Wczoraj zrobiłęm znów tą samą trasę i miałem ileś km po mieście zrobionych w sumie było 268 km i jak tankowałem nawet na tym samym dystrybutorze, to weszło mi 17,08 . Prawie 2 litry mniej niż poprzednio a km więcej zrobionych. Teraz też wyszło że więcej spalił. Podczas jazdy komp pokazywał od 5,4-5,8 na 100km. Wiem że ostro kłamie. Patrzyłęm też poziom paliwa i też oszukuje. Przed trasą miałem stan 57 l a po powrocie zrobiło się 42,5 l. Czyli przeliczyłem że w trasie spali tak jak zawsze liczę 5,8l. Po wlaniu 17,08 l, powinno być na wskaźniku 59 litrów a bylo dalej 57. Dziś to samo było. Nie wiem czy auto zaczęło z dnia na dzień więcej palić czy co, czy dziura jakaś gdzieś jest.

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2015 18:24 ]
Mam zrobione od ostatniego tankowania do pełna 600 km, z czego są dwie trasy po 240 km i 120 km po mieście. Trasy robione oszczędnie, 100-110 km i na tempomacie po ekspresówce. Trochę po mieście jak to w trasie. Reszta to moje miasto i krótkie odcinki. Wskaźnik paliwa pokazuje ciut więcej niż 1/4 baku. Od cholery znów zniknęło. Zobaczę na stacji ale mam nadzieję, że nie pali mi 14 w mieście albo coś takiego.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 18:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 22, 2015 15:39   

Witam.
To i ja się podzielę moimi doświadczeniami w temacie dziwnych wskazań.
Od dwóch tankowań, do pełna, wskazówka paliwa opada całkiem na dół i świeci się rezerwa. Komputer pokazuje różnie, np. w p. 6.0 (diagnostyki OBC) - 57L, a w p.6.2 jedyne 0.5L paliwa. Są też momenty, że w obydwóch punktach, stan paliwa jest 0 :o
Oczywiście, po przejechaniu iluś kilometrów, wszystko wraca do normy - rezerwa gaśnie, wskazówka jest na godz.12-tej, a komp pokazuje maksymalną wartość czyli 57L. Nie wnikam w to dlaczego tak się dzieje, ale ciekaw jestem czemu, przy zerowym poziomie paliwa, auto nie gaśnie i mogę w ogóle je odpalić :neutral:
_________________
rover forever
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 22, 2015 15:43   

gustav.pl nie zgaśnie, będziesz mógł odpalić. U Sandmana był problem, że wskaźnik po wymianie pompki w zbiorniku w ogóle nie działał, ale jeździć się dało.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Pon Cze 22, 2015 22:48   

Rowerkowy wskaźnik kapryśnym jest... ;) u mnie zawinił serwis który wymieniał mi pompkę w baku. Generalnie wygląda to tak, że styki które przesuwają się po skali wskaźnika w baku - delikatnie się odginają i nie zawsze łapią wskazanie. Można je próbować delikatnie dogiąć (trzeba bardzo uważać!). U mnie pomogło, chociaż co jakiś czas wskazania są przekłamane - to za dużo pokazuje, to za mało, ale przy następnym uruchomieniu jest już zawsze ok.
Na jazdę nie ma to wpływu, tylko trzeba pamiętać ile się wlało paliwa i kontrolować kilometry :)
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 23, 2015 01:30   

U mnie też kiedyś ześwirował po zatankowaniu pod korek, poziom rósł w czasie jazdy, a po kolejnym zatankowaniu pod korek zapaliła się rezerwa i zapisał błąd czujnika. Po kilku tankowaniach mniejszej ilości paliwa czujniki zaczęły działać prawidłowo i tak już prawie od roku ;)
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 18:30   

Od miesiąca mam problem ze wskazaniami ilości paliwa. Wskaźnik pokazuje max. mimo iż przejechane ponad 300 km. Test nr. 6 pokazuje same kreski zamiast wartości ilości paliwa w baku. , ponadto pokazuje 2_6.2 i same 0 , to chyba oznacza błąd czujników. Dobrałem się do pompki paliwa w baku z lewej strony. Miałem wepchniętą uszczelkę do baka i chlapiącą ropą nasiąkła mi gąbka wygłuszająca pod tylną kanapą - tragedia :o . Czy ta uszczelka mogła coś przegiąć np. pływak ? Jak dostać się do pływaków , jak wyciągnąć pompę paliwa z baku ? Robiłem reset w p. 21 testu. Po tym zabiegu wskaźnik pokazywał min. i rezerwę. Po ponownym resecie mam znów max paliwa.
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 09:42   

Witam.
Czy w przypadku "świrowania" wskaźnika paliwa, pogmerać w baku, przy tych pływakach, potencjometrach i innych takich może każdy, średnio rozgarnięty mechanik, czy raczej zlecić to magikowi od Roverków?
Pozdrawiam :)
_________________
rover forever
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 10:16   

Słuchaj ja "pogmerałem " właśnie w swoim baku , najpierw z lewej strony od kierowcy - nic to nie dało , potem z prawej strony od pasażera i wskazówka zaczęła pokazywać prawidłowy stan ( chyba się podwiesił pływak). Nie wymaga to żadnej wiedzy a może czasem pomóc. Nie mam pojęcia jak wyciągnąć te wszystkie instalacje z baku, choć po wyjęciu tego wszystkiego z naprawą potencjometrów pewnie bym poradził.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 11:09   

Wyjęcie i włożenie nie jest wcale takie proste. Dlatego jeśli masz możliwość odwiedzić któregoś z ogarniętych roverkowych mechaników, to zrób to.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 13:37   

Marek nie strasz... Wyciagalem kilka razy... Trzeba później tylko dobrze włożyć ;) co Pablo masz na myśli z naprawą potencjometru? Bo oglądałem swój i wytarly się ścieżki
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 20, 2015 14:21   

longer86 napisał/a:
Marek nie strasz... Wyciagalem kilka razy...

Ty jesteś wybitnie zdolny ;)

longer86 napisał/a:
Trzeba później tylko dobrze włożyć ;)

W tym rzecz ;) Widziałem już auta, którym właścicielom się nie udało ;)
Albo guma przyszczypana i paliwo leci do środka, albo na zewnątrz, albo poskładane źle po prostu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
huberto8 



Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 20:25   

Witam,mam pewien problem po wymianie pomp paliw zle wskazuje poziom paliwa i ile mozna przejechac,tez chcialbym sie dowiedziec czy pompe paliwa w baku powinno byc slychac czy nie,dodam ze auto dobrze pali i smiga wszystko dobrze,
_________________
Huberto8
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Mar 28, 2016 08:14   

huberto8 napisał/a:
czy pompe paliwa w baku powinno byc slychac czy nie
powinno, szczególnie przez wlew paliwa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 09:22   

huberto8, pod tylną kanapą też bardzo ją słychać. Jak ktoś wyrzucił wyciszającą gąbkę spod kanapy to nawet wyraźnie w kabinie.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
Szyfu 




Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 78



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 17:26   

Witam,
od poprzedniej odpowiedzi minął ponad rok.
Który sposób jest faktycznie sprawdzony jeśli chodzi o "wariację" wskaźnika paliwa?
Przywrócenie pustego eeprom, łożysko koła przedniego czy wymiana pływaka pompy w zbiorniku paliwa?

Dwa tygodnie temu nie mogłem odpalić auta. Miałem spalony regulator napięcia i do wymiany komutator. Oddałem alternator do regeneracji, po zamontowaniu wszystkiego do kupy zauważyłem, że właśnie skaczącą wskazówkę poziomu paliwa. Wczoraj włączając klimatyzację zauważyłem, że nie kręci się wentylator (miesiąc temu włączając AC wszystko działało). Teraz sam nie wiem od czego zaczynać?
Postawiłem najpierw na wskaźnik paliwa i chciałbym wiedzieć, czy mam wymienić łożysko, czy robić coś z eeprom, czy w baku grzebać?
A może to "standardowe" objawy jak padnie alternator?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Adrian ;-)
 
 
 
arleta90 




Dołączyła: 01 Sty 2016
Posty: 234
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 08:56   

Witam. Mam pytanko. W baku ok 1\4 paliwa, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu prawie cały bak. Później znowu normalnie 1/4. Ze dwa razy pokazało mi więcej niż jest normalnie. Co się może dziać? Zacina się wskaźnik?
 
 
Szyfu 




Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 78



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 09:00   

Hej arleta90 przeczytaj wątek od początku.
Jednego rozwiązania nie ma. Każdy użytkownik poradził sobie w różny sposób z tym problemem.
Prawdopodobnie przetarty potencjometr.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 14:08   

Szyfu napisał/a:
łożysko koła przedniego
a co to ma do wskaźnika paliwa? Łożysko, a właściwie pierścień magnetyczny może mieć wpływ na abs, tc ale do wskaźnika nic to nie ma.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Szyfu 




Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 78



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 14:14   

Tutaj koledze pomogło :)

Dawidovs napisał/a:
Odświeżę temat, może to się komuś z was przyda.
Odkąd kupiłem 75 miałem problem z wskazaniami paliwa. Co uruchomienie silnika albo się dotankowywał sam albo pół baku uciekało - nigdy nie wiedziałem jaki mam rzeczywisty stan, musiałem pilnować km po zatankowaniu do pełna.
Ostatnio jednak zmieniłem łożysko w przednim prawym kole bo wariował mi ABS i co się okazało miało też wpływ na wskazania paliwa.
Od czasu wymiany łożyska wskaźnik paliwa działa normalnie. Może komuś to pomoże, może czasem zamiast wymieniać potencjometry wystarczy na początek zmienić te łożysko.
Jak wiemy wpływa ono na prędkościomierz i właśnie wskazania paliwa.
Pozdrawiam! :wink:


Ja wyczyściłem wszystkie możliwe masy, styki i kostki w aucie. Na chwilę obecną wskazanie jest normalne.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 16:01   

jak mi padł kabel czujnika ABS prawego przodu to też zwariował wskaźnik paliwa ale świecił też ABS i TC
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa
Holdysz Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sie 10, 2017 21:30
Holdysz
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sie 17, 2009 14:21
Rowan
Brak nowych postów [R75]Problemy ze wskazaniem poziomu paliwa
gingol Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 06, 2012 18:15
Rowan
Brak nowych postów [R75] Kontrolka poziomu paliwa warjuje
alpacino Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Gru 18, 2017 23:03
alpacino
Brak nowych postów [R75] Wskazania poziomu paliwa w zegarach - rozbieżności
pineska Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 10, 2016 09:35
pineska



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink