Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
Autor Wiadomość
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 30, 2014 23:34   

Dawidovs, a jak dokładnie wariował Ci ABS? Bo ja mam właśnie od dłuższego czasu problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa,a od kilku tygodniu,zawsze jak temp.osiągnie powyżej 30 stopni zaświeca się kontrolka ABS
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 30, 2014 23:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lip 31, 2014 08:25   

Załączał się przy lekkim hamowaniu, po jakimś czasie jazdy zapala się kontrolka ABS i przestawał działać
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lip 31, 2014 09:52   

U mnie ten sam problem. Dopóki nie zatankowałem pod korek wszystko było OK. Od czasu tego tankowania, wskazówka zaczęła wariować, skakać o 1/4 pojemności w górę i w dół. Znów zatankowałem do pełna - wskazówka wskoczyła powyżej 1-dynki i oparła się. Zrobiłem reset zegarów w diagnostyce - zapaliła się rezerwa i wywaliło "2" - błąd czujników. Pojeździłem jakiś czas, wyjeździłem około 1/4 zbiornika i nagle wskazówka zaczęła działać, ustawiła się na 3/4. Już się cieszyłem, a tu w czasie jazdy nic a nic nie spada. Po jakimś czasie ustawiła się na 1/2, potem 3/4 i tak krąży od tego czasu, czasem spada na ok. 2/5 i przyjmuję, że tyle mam aktualnie paliwa, bo tak by wychodziło z moich obliczeń :P

Wniosek - nie tankować pod korek :D
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lip 31, 2014 13:35   

To nie tu jest problem. Kiedyś mechanik miał na stole te potencjometry z baku i tam był problem- wycierają się ścieżki.
Jak paliwo schodzi to jest dobrze dopóki nie trafi na uszkodzoną ścieżkę - wtedy komputer wariuje i np. u mnie nagle pokazuje pełny bak.
w grę wchodzi wymiana potencjometrów na nowe - niestety cena zaporowa
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 31, 2014 15:42   

te potencjometry można naprawić lakierem grafitowym
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 01, 2014 00:41   

w jaki sposób niby tym lakierem? bo ja juz cho lery dostaję od tej wskazówki... raz ok a za chwile rezerwa
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 01, 2014 07:35   

w miejscu pęknięcia ścieżki smarujesz delikatnie lakierem i tyle, chyba ze masz cala ścieżkę wytarta to już tylko wymiana. Wyciągnij na stoł pompę podepnij miernik do potencjometra i ruszając pływakiem sprawdzaj rezystancje, tam gdzie będzie skakać tam jest problem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Sie 01, 2014 08:27   

Tylko jak wyciągniesz te potencjometry to już ich do kupy nie złożysz :lol:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 01, 2014 14:14   

dlaczego? Nie pamietam juz tak to wygląda ale jak kopiłem auto 2 lata temu to wyciągałem pompe z potencjometrami i cos przy nich robiłem i do tej pory śmiga bezbłędnie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 01, 2014 21:41   

Wyciagalem oba moduly... i na jednym potencjometr jest wytarty na dluzszym odcinku i obawiam sie ze domowymi sposobami nie uda sie odtworzyc tak malych sciezek
_________________
75 Red Edition
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Kwi 07, 2015 13:06   

U mnie różnie się zachowywał wskaźnik paliwa. Często oszukiwał pod koniec. Wydawało się, że jest paliwa mniej a okazywało się że jest 5 litrów więcej. Dziwna rzecz teraz mi się przytrafiła, nie wiem o co tu chodzi. Otóż:
Ostatni przejeździłem 661 km i wczoraj zatankowałem do pełna. Zawsze tankuje do 3 odbić i potem liczę ile pali. Zatankowałem i przeliczyłem spalanie - było ok. Liczę trasę 5,8 l a miasto 8,5. Jak ruszyłem okazało się, że wskaźnik paliwa nie doszedł do końca tylko zostało trochę miejsca, jakieś 4-5 litrów na oko. Dziś pojechałem w trasę i po zrobieniu 237 km zajechałem na cpn aby sprawdzić ile spalił. Poziom paliwa był ciut poniżej 1 ćwiartki ale z racji tego że nie było do pełna zrozumiane to było dla ,mnie. Okazało się że weszlo mi 18,78 l paliwa. Jak przeliczyłem to wyszło ponad 7,9 l na 100 km, gdzie palił mi 5,8. O co tu chodzi? Teraz tankując do 3 odbić poziom paliwa doszedł na maxa, czyli jakby wczorajsze tankowanie nie doszło do końca. Z resztą odbiło mi pistolet przy 36 litrach a potem jak odczekałem chwilę doszło do 43,15. Nie wiem co o tym sądzić?
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Wto Kwi 07, 2015 18:38   

Ile wchodzi wam litrów do baku? mi 55 a zbiornik niby 65
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Kwi 07, 2015 18:54   

Ja odkąd pamiętam nigdy nie czekałem do rezerwy tylko tankowałem do pełna. Jak pamiętam to lałem 55 litrów a rezerwa się paliła, czyli jakieś 10 litrów było.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 07, 2015 20:45   

u mnie 60 wlałem i jeszcze coś bylo na dnie bo jechałem - wiec pewnie 65 na całkowicie pusty by weszlo
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 07, 2015 20:47   

ostatnio udało mi się zalać 60l, choć nie jestem w stanie powiedzieć ile jeszcze było w baku bo wskaźnik świruje ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
RYCHO35 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 85
Skąd: Tarnowskie Góry



Wysłany: Wto Kwi 07, 2015 20:51   

Cytat:
pistolet przy 36 litrach a potem jak odczekałem chwilę doszło do 43,15. Nie wiem co o tym sądzić?

poprostu później zeszło powietrze które nagromadziło się w zbiorniku i to pewnie dlatego. Ja jak wyliczam zużycie paliwa to staram się tankować na tej samej stacji a nawet przy tym samym dystrybutorze bo poszczególne pistolety mogą być mniej lub bardziej czułe co potwierdziło mi się niejednokrotnie w służbowym aucie. A co do zużycia paliwa w mieście (aglomeracja śląska) to mi wychodzi 7,5 l/100km
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 08:18   

Ja tankuję zawsze na tej samej stacji i teraz te ostatnie 2 tankowania były przy tym samym dystrybutorze. Ale spalanie wyszło od ciorta duże, nie wiem czemu. Coś oszukało i nie wiem co. Jutro będę znów w trasie to zatankuje po powrocie i zobaczę.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 08:45   

te wskazania poziomu paliwa to wina wytartych ścieżek na potencjometrach, dotyka już większość 75.
Nowe oczywiście poza zasięgiem, używki w podobnym stanie co i nasze. Oglądałem na allegro pływaki do e36 i sam potencjometr jest chyba taki sam jak u nas. Problem w tym że też są tylko używki w cholera wie jakim stanie..
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 09:32   

A czy jest możliwość, że coś się zablokowało w baku i nie pozwoliło zatankować do pełna mimo że pistolet odbijał i wówczas wskaźnik paliwa nie był na max? Wychodzi mi na to, że na drugi dzień coś się odblokowało i mogłem dolać te brakujące 5 litrów i dlatego tak duże spalanie mi wyszło.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 09:47   

RYCHO35 napisał/a:
poprostu później zeszło powietrze które nagromadziło się w zbiorniku i to pewnie dlatego

Zrobiła się gdzieś bańka powietrza która nie została wypchnięta i tyle. Przejechałeś kawałek wytrząchało bańkę i się odpowietrzyło.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa
Holdysz Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sie 10, 2017 21:30
Holdysz
Brak nowych postów [R75] Wskaźnik poziomu paliwa
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sie 17, 2009 14:21
Rowan
Brak nowych postów [R75]Problemy ze wskazaniem poziomu paliwa
gingol Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 06, 2012 18:15
Rowan
Brak nowych postów [R75] Kontrolka poziomu paliwa warjuje
alpacino Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Gru 18, 2017 23:03
alpacino
Brak nowych postów [R75] Wskazania poziomu paliwa w zegarach - rozbieżności
pineska Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 10, 2016 09:35
pineska



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink