Czy ktoś miał styczność z wynalazkiem o nazwie CRC DISC BRAKE QUIET (w skrócie: "Pasta, która zastyga jak twarda guma. Zapobiega piskom i drganiom tarczy hamulcowej.") i chciałby podzielić się swoją opinią ?
Moje TRW z podkładkami antywibracyjnymi strasznie piszczą przy końcowym hamowaniu/toczeniu się auta na hamulcu (automat)
Czytałem troszeczkę o piszczeniu klocków i nie tej tak, że to klocek piszczy lecz przy montażu wystarczy nasmarować smarem grafitowym śruby i będzie po problemie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Paź 11, 2013 19:11
rafalmis1 napisał/a:
Czytałem troszeczkę o piszczeniu klocków i nie tej tak, że to klocek piszczy lecz przy montażu wystarczy nasmarować smarem grafitowym śruby i będzie po problemie
Głupota jak nic. Kto smaruje śruby smarem. Przesmarować możesz jedynie tuleja prowadzące zacisk ... zdjęcie nr 1 http://forum.roverki.eu/v...p=532841#532841 a nie gwint. Smarując gwint zwiększasz ryzyko odkręcenia się śruby ... po to stosuje się różnego rodzaju płyny/kleje anty-wykrętne aby zapowiedz temu.
Piszczenie ... PISZCZY klocek ponieważ metal trze o metal - wibracje klocka. Po to są pasty lub przekładki antywibracyjne. NIE PISZCZY okładzina klocka.
Witam, podpowiedzcie mi proszę, czy ten zestaw będzie OK? Czy ktoś z Was już go używa? Musze wymienić cały zestaw hamulcowy z tyłu, bo przy mocnym hamowaniu słyszę wyraźne pulsacyjne "bicie" na tylnej osi /niezależnie od założonych opon zima-lato/.
Jakieś sugestie? Czy zestaw czterech marek będzie się sprawdzał czy raczej wziąć Roadhouse tarcze i klocki i dorzucić inne szczęki? Sam nie wiem...
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Lut 19, 2014 11:50
jpawel kup dobre klocki, a tarcz nie wymieniaj tylko oddaj do przetoczenia. Mój mechanik zawsze tak robił w moich autach. Oryginalna tarcza wytrzyma o wiele dłużej niż nowa. Sporadycznie zdarza się ,że tarcz nie da sie przetoczyć bo są mocno wytarte ,ale samo bicie tarcz jeszcze ich nie dyskwalifikuje.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Lut 19, 2014 12:22
TomaszM, a jaka masz pewność ,że te tarcze nie są oryginalne? oryginalne to nie znaczy to samo co fabryczne. Grubość oczywiście racja, dlatego napisałem,że czasami nie da sie ich przetoczyć.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Dzięki za podpowiedzi. Raczej nie skłaniam się do toczenia tarcz, bo są mocno nierówne na powierzchni, a grubości nie mierzyłem, jednak zakładam, że minimum już dawno mają za sobą. Sądzę, że wymiana całości dobrze zrobi, tylko chcę mieć więcej informacji o używanych podzespołach od reszty użytkowników R75.
Biorąc pod uwagę, że to oś tylna to być może ten zestaw podany w linku powyżej w moim poprzednim poście wystarczy. Tył chyba znacznie słabiej hamuje...
Mam obawy co do klocków Deckermann, bo podobnież w kartonie jest wyrób Mintex, a ten nie koniecznie cieszy się dobrą opinią. Wyszłoby, że tarcza Mintex i klocek też Minteż mimo, że w pudle Deckermann.
Założyłem z tyłu tarcze i klocki TEXTAR, szczęki ręcznego LPR i jakieś polskie zestawy naprawcze+sprężynki. Poprawa jakości hamowania chyba o 100%. Nic nie piszczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum