Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
tal009 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Człuchów



  Wysłany: Nie Gru 13, 2009 19:40   [R75] Problem z odpalaniem
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam Panowie, mam problem z moim roverkiem 75, silnik 1.8 benzyna z gazem oczywiscie sekwencja. Mam bardzo duze problemy z odpalaniem. tzn tylko z pierwszym odpaleniem rano. jak juz raz odpali po kreceniu go przez 15 min, to caly dzien jest dobrze. ale pierwsze odpalenie rano jest po prostu masakryczne. Panowie prosze o pomoc, bo wymienilem juz silniczek krokowy, czujnik temp wody. i sprawdzilem czujnik polozenia walka rozrzadu. i nic. nawet nie widac poprawy w odpalaniu. aha i nawet byla sprawdzana pompka paliwa, czy ma dobre cisnienie. i jest wszystko ok. bylem takze na komp i nie wykazal on bledow. ;-( chce zaznaczyc ze auto przed postawieniem przelaczam na benzyne i czekam chwile az go zgasze. Panowie BLAGAM O POMOC. podaje numer gg 2398801, adres e-mail: maciektalaga@wp.pl. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam Maciej
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 00:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 13, 2009 19:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 13, 2009 19:51   

W przypadku sekwencji przełączenie na benzynę nie ma znaczenia gdyż to są osobne obwody a paliwo cały czas jest pompowane tylko wtryskiwacze nie działają.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 13, 2009 20:38   


Moderator thef informuje

tal009! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji


 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 10:31   

W R75 jest chyba elektroniczy zapłon, czy kopółka? Jeśli kopółka, to ją odkręć i przeczyćś/wysusz.

Tak jak pisze dukat11, Przelączenie na benzynę przed zgaszeniem ma sens jak masz gaźnik, a nie wtrysk. Nawet jak na benzynę nie przełączysz, to i tak na niej odpalisz. ;) Dopiero jak się auto rozgrzeje, ew. jak przegazujesz powinno się przełączyć na gaz ;)
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Mar35ek 



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 43
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 10:44   

...a mi po głowie chodzą-świece ,kable,ogólnie ranna elektryka na tej benzynce...
_________________
Rób co uważasz,uważaj co robisz....
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 10:51   

Tak, to raczej elektryka. Jednak Ja stawiam na kopółkę, a raczej wilgoć w niej. Po dłuższym postoju daje się we znaki. :hmm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
tal009 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Człuchów



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 12:13   

dzieki panowie za porady, ale jak cos komus przyjdzie jeszcze do glowy to prosze piszcie. pozdrawiam
 
 
 
bakan30 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Elblag



Wysłany: Pon Gru 14, 2009 16:17   

tal009 napisał/a:
dzieki panowie za porady, ale jak cos komus przyjdzie jeszcze do glowy to prosze piszcie. pozdrawiam
masz dokladnie taki sam silnik co ja. masz 2 cewki i dwa przewody wysokiego napiecia. zadnej kopolki i palca tam niema. sprawdz swiece i przewody.
_________________
bakan
 
 
tal009 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Człuchów



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 12:38   

witam panowie, swiece zostaly wymienione na nowe, i oczywiscie przewody tez. i nic to nie dalo. rano znowu byl problem z odpaleniem. prosze o jakiej porady, bo juz mam dosc tego. z gory dziekuje i pozdrawiam
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 13:06   

A czemu nie proponujecie koledze żeby cewki sprawdzić? Podstawa razem z kablami i świecami. Silnik po odpaleniu wchodzi na wyższe obroty (na ssanie) ?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
tal009 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Człuchów



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 13:35   

nie wchodzi, po ciezkiej walce z odpaleniem, jak juz odpali to kuleje przez chwile i po 15sekundach jest juz dobrze. ale obroty ma ponizej 1000. pzodrawiam
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 00:31   

tal009, silniczek krokowy. Obroty po odpaleniu powinny być wyższe a w miarę rozgrzewania powinny spadać.Jak zgnieciesz ten gruby wąż idący od silniczka krokowego to powinien być zauważalny spadek obrotów.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
tal009 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Człuchów



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 14:11   

zukowaty dzis to sprawdze wieczorem, ale kurcze ja wymienilem silniczek na nowy. pozdrawiam

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 14:11 ]
witam panowie, mam pytanie, czy przyczyna mojego problemu moze byc to ze zostal zalozony gaz sekwencyjny?? moze komputer zwariowal od tego?? napiszcie co o tym sadzicie. pozdrawiam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 14:24   

Jeśli chodzi o obroty po odpaleniu na zimno, to jak nie wskakują na ponad 1000 po odpaleniu, to nie silniczek krokowy a czujnik temperatury jest do sprawdzenia ... ten z 2 pinami podaje sygnał do komputera ... w Technicznym FAQ jest opis jak go sprawdzić samemu :ok: Sam gaz nie sądzę, zeby był przyczyną


tal009 napisał/a:
witam panowie


Panie też tu są ... wiec lepiej nie podpadaj ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 20, 2009 14:29   

a ja obstawiam gaz! spaprana instalacja, parownik podaje gaz do kolektora odrazu zamiast po rozgrzaniu i auto nie chce odpalić, do tego teraz jest bardzo zimno i stąd te jaja... przerabiałem to samo dopiero co, po poprawkach czylo nowym parowniku i przeróbce elektryki wsio bangla...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 14:32   

Ale przecież na benzynie auto odpalane jest a nie na gazie .... i co ważniejsze obroty nie wskakują na wyższy poziom a powinny :ok: Zasadnicze pytanie ... od kiedy jest problem z odpalaniem ... od momentu zagazowania, czy nie ma związku ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 20, 2009 14:35   

Brt jak jest cos poprane to będzie tak jak mówie ;) przerobiłem dokładnie ten sam problem, - po nocce ni hu hu nie odpali fura... chodzi o to, że instalacja od LPG ma zasilanie włączane razem z zapłonem, więc parownik może puszczać lpg do kolektora (otowrzy się elektrozawór). Nie tylko ja miałem taki problem (w vectrze kuzyna było dokładnie to samo), także od tego bym zaczął ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 14:36   

ok .. tego nie neguję ... pytam się o obroty ... czy jak Twój odpalił, to wskakiwał na "ssanie" ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 15:29   

Brt napisał/a:
to nie silniczek krokowy a czujnik temperatury jest do sprawdzenia .

:ok:

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 15:29 ]
Brcik a przy padniętym czujniku nie staruje wentylator?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 20, 2009 15:46   

poszarpał i wskakiwał na ssanie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
ukah12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lut 05, 2014 22:04
ukah12
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
Lion Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Sty 06, 2012 23:47
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kandj Rover serii 75, MG ZT 23 Sob Maj 11, 2013 21:34
sew87
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lip 06, 2008 01:52
zbig1967
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem - CDT
Punx Rover serii 75, MG ZT 20 Sro Lis 23, 2011 06:50
21matys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink