Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z obrotami
Autor Wiadomość
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 17, 2009 19:41   [R75] Problem z obrotami
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Zacznę od początku, roverek stał przez kilka dni ostatnich. dzisiaj wyjechałem i jadę spokojnie do 2tys obr/min. jak wyjechałem gdzieś dalej i trochę przycisnąłem to zaczął się problem z przyspieszeniem, pomimo odpuszczenia pedału gazu samochód cały czas przyspieszał (utrzymywał ponad 2tys obr/min), jak wrzuciłem luz to do 5-6tys dochodził (więcej mu nie dałem - gasząc silnik). Najgorsze, że byłem na autostradzie w korku, ja mu hamulec a on gaz.....dla skrzyni automata to chyba niezbyt dobra sprawa. Już miałem gdzieś zjechać i wszystko puściło....
No i teraz moja sugestia:
1. Lód na lince przyspieszenia (zablokowała się)- czułem za duży luźny skok pedału gazu (może to wrażenie - bo inne buty, itd.)
2. Lód w przepustnicy przyblokował klapkę.

Więcej się to nie zdarzyło - powrót był ok, dodam że w lecie nigdy mi się nic takiego nie przydarzyło.

Coś jeszcze możecie zasugerować? Miał ktoś podobny problem?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 00:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 17, 2009 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 10:33   

blazi, zobacz czy jest w pancerzu linki, przy jej wyjściu, wkład teflonowy ( taka koszulka ) który ma chronić linkę przed uszkodzeniem, zabrudzeniem i ułatwić przesuw.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 19, 2009 11:25   

wczoraj nieco zajrzałem tu i tam, linka jest ok - chodzi luźno, wkładka z tworzywa na końcu jest. przesmarowałem linkę w pancerzu dla świętego spokoju. wyczyściłem również odmę (przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej), była nieco zapchana - ale ona chyba na to wpływu mieć nie mogła.
Ostatnio zmieniony przez blazi Sob Gru 19, 2009 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:35   

sorki za offtopic, ale gdzie jest odma w 2.0/2.5 KV6?? u mnie wszystko pracuje super (odpukać) ale może na wszelki wypadek bym ją wyczyścił (przebieg 160kkm - autentyczny)?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:40   

Markzo napisał/a:
ale gdzie jest odma w 2.0/2.5 KV6?? u mnie wszystko pracuje super (odpukać) ale może na wszelki wypadek bym ją wyczyścił (przebieg 160kkm - autentyczny)?
U Ciebie pracuje super ,u mnie też i u kilku innych , a niektórzy twierdzą,że u wszystkich odpowietrzenia skrzyni się zatykają. Ta odma , to po prostu dwa przewody cienki ( 9 mm ) i gruby (12 mm) wyprowadzone z 2 pokryw głowic. Dwa cienkie i dwa grube łączą się w trójnikach i już pojedynczo są wpięte do układu dolotowego.Cienki za przepustnicą , a gruby przed. Warto też wyczyścić wewnątrz gumę łączącą filtr powietrza i przepustnicę.Poczytaj więcej w temacie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49171
Przewody te służą do odpowietrzania i doprowadzania powietrza do skrzyni korbowej. w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:52   

A może znaczenie ma, że nasz R stoi w garażu gdzie jest naprawde cieplo?? i na noc nigdy na dworku nie zostaje?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 20, 2009 13:59   

No niestety dzisiaj była powtórka z obrotami, może nieco w mniejszym stopniu. Początek jest ok - jakieś 5 min, potem coś się dzieje i obroty zostają na pewnym poziomie, dzisiaj to było ok 1600-1700obr/min (podczas jazdy) podczas gdy zwykle spokojnie do 1000obr/min spadały. Jak się zatrzymałem i na luz to obroty wzrastały do 5-6tys więc wyłączyłem go. PO chwili odpaliłem i trzymały się na ok 3tys, posprawdzałem linkę, mechanizm przy przepustnicy - wszystko ok. Chwilę tak popracował (3tys obr/min), przegazowałem go i wszystko wróciło do normy. Co może być przyczyną? Może coś silniczek krokowy nawala??

Może mi ktoś podrzucić jakieś linki dotyczące demontażu , czyszczenia.....itd silnika krokowego w Roverku 75?
 
 
Grzesiek_Gdynia 



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Gdynia

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 20, 2009 19:54   

Blazi ja mam ten sam problem w moim 2.0 V6. Czysciles sam te przewody ?? Łatwo je wypiąc z bloku?
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 20, 2009 20:24   

Tak, czyściłem je sam natomiast wątpię żeby one były przyczyną tego co się dzieje aktualnie z obrotami. Ten cienki wypina się bardzo łatwo, ten gruby niestety z przepustnicy u mnie nie bardzo da się wypiąć. Natomiast zaczynam się skłaniać do tego że to silniczek krokowy zawodzi.
Czy ktoś może mi wyjaśnić zasadę działania krokowca w roverku 75? Czy odziaływuje on mechanicznie na klapkę przepustnicy zamykając ją czy zamyka jakiś inny kanał powietrzny?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 20:47   

blazi napisał/a:
Ten cienki wypina się bardzo łatwo,
ale tylko z pokrywy przedniej głowicy , bo z drugiej trzeba ściągnąć kolektor . Chyba ,że rozpiąć tylko na trójniku bez wyjmowania przewodu z głowicy.blazi, a masz TC ?.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 20:47 ]
blazi napisał/a:
wątpię żeby one były przyczyną tego co się dzieje aktualnie z obrotami.
też tak myślę , prawie pewne.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 21:03   

SeniorA napisał/a:
a niektórzy twierdzą,że u wszystkich odpowietrzenia skrzyni się zatykają

Nie generalizuj proszę Cie . No chyba że za każdym przejazdem sprawdzasz drożność swojej to przepraszam. Tłumaczyłem Ci czarno na białym ale widzę że nie dotarło. Poczytaj może moje posty po raz kolejny i wtedy wypowiedz się ponownie w temacie zatykania odm.

Z całym szacunkiem oczywiście.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 20, 2009 21:10   

SeniorA napisał/a:
blazi napisał/a:
Ten cienki wypina się bardzo łatwo,
ale tylko z pokrywy przedniej głowicy , bo z drugiej trzeba ściągnąć kolektor . Chyba ,że rozpiąć tylko na trójniku bez wyjmowania przewodu z głowicy.blazi, a masz TC ?.


Masz racje, u mnie to jest na tyle łatwe że mam te przewody poprzecinane (mam separator oleju założony) testowałem go na cienkim i grubym przewodzie dlatego u mnie dojście jest nieco prostsze.
Pytasz czy mam TC (nie wiem za bardzo czego ma dotyczyć ten skrót)....chodzi ci o kontrolę trakcji?? jeśli o to chodzi to mam.
 
 
Grzesiek_Gdynia 



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Gdynia

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 20, 2009 22:28   

chłopaki dajcie znac jeszcze jak dostac sie do krokowca...
Dzisiaj troche zrobilem kilosów i juz mi sie obroty nie zawieszaly ale wolal bym przeczyscic gnoja :)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 09:14   

blazi napisał/a:
Czy ktoś może mi wyjaśnić zasadę działania krokowca w roverku 75? Czy odziaływuje on mechanicznie na klapkę przepustnicy zamykając ją czy zamyka jakiś inny kanał powietrzny?
silnik krokowy zamocowany jest na dolocie/przepustnicy i poprzez zawór IAC ( Idle Air Control valve ) doprowadza mniej lub więcej dodatkowego powietrza . Zwiększenie obrotów, to więcej powietrza do przepustnicy, aby zmniejszyć obroty -mniej powietrza. Silnik jest dwubiegunowy i sterowany przez ECM. Wolne obroty regulowane są przez ECM na 2 sposoby : dostosowaniem kąta wyprzedzenia zapłonu i zaworem IAC . Gdy silnik jest obciążony ( np. włączy się wpomaganie ), ECM wykorzystuje kombinacje IAC i wyprzedzenia zapłonu.

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 09:14 ]
Zukowaty napisał/a:
Nie generalizuj proszę Cie

" SeniorA, wymieniają wszyscy."
" Zatyka w każdym KV. "
Zukowaty to są Twoje słowa , to nie ja generalizuje. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49171
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
lalek84 




Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Chełm



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 10:16   

Nie jestem fachowcem ale mój r75 obecnie stoi na kanale przez te zasrane odmy, też mi obroty tak samo wariowały aż w końcu na czerwonym świetle miałem eksplozję oleju, cały silnik zarzygany przez bagnet, nic przyjemnego tak że polecam sprawdzić.
Po sprawdzeniu odm okazało się że była w nich woda i syf wytrącony z oleju.
A wybuch miał miejsce po przejechaniu 200km!
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 11:04   

Witam i w moim R75 pojawił się ten problem.
I raczej to nie jest odma,bo zaczęły obroty wariować po przejechaniu 40 km. w trasie.
Dziś to samo po przejechaniu ok.10km.Zatrzymałem się i puknąłem w silniczek krokowy i od razu obroty spadły,więc diagnoza pewna.Miałem kiedyś taki problem w Nubirze tylko że obroty tam rosły max do 3000
Pytanie jest takie czy krokowca w R można czyścić (jeśli tak to jak to zrobić),czy tylko wymiana?.
pozdrawiam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 12:56   

lalek84, jak robisz z odpowietrzaniem to koniecznie sprawdź czy nie są zatkane otwory w przedniej kapie głowicy i w tylnej głowicy ( trzeba ściągnąć kolektor do przetkania) od cienkich przewodów odpowietrzających. Można rozpiąć trójnik cienkiego przewodu i dmuchając w każdy przewód osobno sprawdzić czy przechodzi powietrze . W gniazdach wejściowych tych przewodów są b. małe otwory , które zatykają się nagarem i awaria gotowa.
Nie którzy nie wiedząc o tym czyszczą tylko przewody, a to zamoło , bo układ pracuje mało wydajnie i zbierają się zanieczyszczenia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 15:22   

SeniorA napisał/a:
Dodano: Pon Gru 21, 2009 09:14 ]
Zukowaty napisał/a:
Nie generalizuj proszę Cie

" SeniorA, wymieniają wszyscy."
" Zatyka w każdym KV. "
Zukowaty to są Twoje słowa , to nie ja generalizuje. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49171

Nie? A kto piszę prowokacyjnie
SeniorA napisał/a:
U Ciebie pracuje super ,u mnie też i u kilku innych , a niektórzy twierdzą,że u wszystkich odpowietrzenia skrzyni się zatykają

Parkujeśz auto w garażu czy na zewnątrz? Bo Markzo który napisał że mu nic złego się nie dzieję parkuje w ciepłum domowym garażu. Reszta której zamarzają odmy parkuje na dworze przy -2 jak i -22 i jak pomyślisz zdrowo fizycznie to nie ma inne możliwości niż zamarzanie właśnie tych przewodów i wyjść z kap :neutral: zaworowych. To są 2 miejsca które zdrowo logicznie muszą zamarznąć przy takiej temp w aucie stojącym na chłodzie. Piszemy chyba o przypadłościach zimowych więc nie ja generalizuje tylko Ty mi podrzucasz że nie zamarza...a autko w cieple stoi.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 15:41   

Zukowaty napisał/a:
Parkujeśz auto w garażu czy na zewnątrz
nie parkuję w garażu i auto nie stoi w zimie w cieple , ale mam separator na cienkim przewodzie i przy każdej wymianie filtra powietrza ,czyszczę i sprawdzam układ odpowietrzania.. Zukowaty, Składam Ci Najlepsze Życzenia Świąteczne.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:56   

SeniorA napisał/a:
Zukowaty, Składam Ci Najlepsze Życzenia Świąteczne.

Ja Tobie również chociaż jeszcze trochę czasu pozostało ;)

A poza tym byłbym niezmiernie zobowiązany gdybyś mi wytłumaczył jakie zjawiska fizyko chemiczne zachodzą w Twoim KV że nie zbiera się wilgoć w układzie przewietrzania silnika bo ja chyba na etapie pary wodnej z czajnika jestem. Rozumiem tylko że wilgoć zbiera Ci się w separatorze ale czym się to różni od spalania tej wilgoci w komarach spalania przy braku separatora? No poza tym że jeszcze sam separator ma prawo zamarznąć ;)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami
satan Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Sty 13, 2009 16:30
henryk
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Problem z obrotami - 75 ]
Szlufcik Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Paź 17, 2012 06:04
tronsek
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami silnika
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 14 Sro Lut 11, 2009 21:19
kristohuliciu
Brak nowych postów [MG zt190]Problem z obrotami
kaoka52 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Sty 09, 2016 15:31
dj_darco
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami i paliwem
RHL Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 19, 2012 19:18
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink