Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem.
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 11:23   [R75] Problem z odpalaniem.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.
Macie może pomysł co może wpływać na ciężki rozruch silnika. Odpala mi za 3/4 razem. Akumulator kręci OK. Napięcie na nieuruchomionym silniku 12,8. Błędów w kompie nie mam (nowych). Objawy takie jakby nie dostawał paliwa. Silnik kręci normalnie i tylko tyle. Przy 3 uruchomieniach nawet nie kichnie, a za 4 odpali od razu i pracuje równo. Kręcę tylko chwilę aby nie rozwalić akumulatora. Może świece żarowe grzeją za krótko, albo nie trzyma ciśnienia na wężach z paliwem i ropa się cofa do zbiornika. Filtr paliwa wymieniony w czerwcu. Na dworze -13.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 19, 2009 11:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 11:47   

wiesz , jak jest -13 to nie ma sie co dziwić , że ciężko pali :lol:
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:16   

apples, U mnie tak było pierwszego dnia mrozów. Poczytałem na forum, zaciągnąłem wiedzy i od kilku dni grzeje świece trzy cztero-krotnie i problem zginął. (jak na razie) :grin:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:18   

Dzięki za takie pocieszenie. :wink: Innym palą od pierwszego. Chyba podjadę go do tankować i doleję STP do diesla.
Staf też tak teraz robię. Jakie robisz przerwy pomiędzy grzaniami? Ja ok 30s.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Gru 19, 2009 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:19   

apples , reklamują jakieś teraz cud paliwo do -35 stopni :D
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:22   

Wiesz jak z tymi reklamami. Reklamują też stringi męskie i podobno wygodniejsze są od bokserek :grin:
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 12:28   

hehe... to już lepiej z gołą d...ą :D
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:58   

apples, Nie patrzyłem na zegarek, pzerwy krótsze, w granicach 15-20 sek. U mnie ta metoda jak narazie się sprawdza. (Oby nie zapeszyć) tfu,tfu, tfu, na psa urok :grin:

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 13:58 ]
saute napisał/a:
apples , reklamują jakieś teraz cud paliwo do -35 stopni :D

Czytałem na innych forach o tym cudzie. Byłbym ostrozny. Opinie nie sa jednoznaczne na plus.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 14:49   

Winą też jest paliwo. Podobno krzepliwość paliwa na stacjach to -13 stopni... verwa - 30. Tak wiec zalej coś lepszego, do tego wlej jakieś dodatki do paliwa, i możesz jeszcze wlać na pełen zbiornik paliwa 2-3 litry benzyny, żeby zlikwidować parafinę w układzie. To powinno pomóc.

Miałem inny problem , ale wiąże się z tym też: szczegóły tutaj : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49238
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 16:30   

apples, chyba tak jak pisze se7en86, paliwo może zamarzać(wytrącać się parafina) na wejściu pompy CR, przez to źle pracuje zawór iglicowy, jak wiadomo baaardzo czuły na najmniejsze syfy.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 16:40   

Tankuje tylko na Rafinerii Gdańskiej i zalałem niby tym lepszym. Zrobię jak piszecie. :wink:
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 17:34   

Ja tankowałem na Shellu i myślałem że jestem bezpieczny... zawiodłem się po całości, a przecież to najlepsza stacja podobno w moim mieście. Jakość paliwa spadła drastycznie w porównaniu do lat poprzednich :(
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 17:56   

Mam wyrobione zdanie od kilkunastu lat-jak tylko mróz,to dolewam do paliwa dodatek,bez względu na jakość paliwa.
Nie jestem nowicjuszem;ponad 30 zim ,w tym zawodowo na dieslach ponad połowa i pierwszy prywatny diesel,który odmówił posłuszeństwa w środku nocy w szczerym polu,a filtr paliwa wyglądał jak gromnica....dlatego Panowie,jak spada temperatura,czy to Shell czy Lotos,to chociaż benzyny dolać do baku.
Inna sprawa,to sprawność świec żarowych.Kiedy auto trudniej odpala na mrozie,to bankowo któraś świeczka poszła na emeryturę.Wczoraj było u mnie -13,a w garażu-11 i odpalił za pierwszym razem,ale na jesieni zrobiłem przegląd świec i ładowania.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 19:24   

A propos odpalania. Jakie świece polecacie do 2.0 CDT? Jakiej firmy?
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 19:35   

andrzej360 napisał/a:
A propos odpalania. Jakie świece polecacie do 2.0 CDT? Jakiej firmy?

http://moto.autocentrum.p...amochodowe.html
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 19:53   

Dzięki :) A Beru to jest firma godna zaufania? Wiem, że łądują to do Opla.

Co do paliwa to nie widzę różnicy między Statoil Diesel Gold a ropą, którą leję na MPO (!).
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 21:18   

Jeżeli chodzi o Beru to moim zdaniem najlepsza firma która produkuje świece do benzyny i diesla.

se7en86 jaki dodatek wlałeś?
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:16   

Wlałem dodatek firmy BioLine - znajomy rozprowadza i zawsze biorę od niego. Moim zdaniem bardzo dobre produkty za małe pieniądze. Tak samo i dodatki, zadowolony jestem z nich bardzo.
Petrol - do benzyniaków i ropniaków
Diesel - do diesli tylko

Obydwa poprawiają mniej więcej to samo, czyli czyszczą, rozruch itp. Petrol tutaj napisany ze tylko do benzyny, jest też uniwersalny do tego i do tego. Jedyna różnica, że petrol lepiej usuwa wodę z układu. Diesel gorzej z tym sobie radzi.

No i te 2 litry benzyny. W tej chwili za oknem ponad 20 stopni mrozu a samochód chodzi równo i żadnych oznak niepokojących.

http://www.bioline.com.pl/ - tutaj cały asortyment w tym te dodatki.
 
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 19, 2009 23:39   

Moim zdaniem roverek jak jest sprawny to powinien odpalac za pierwszym razem po zgasnieciu kontrolki grzania swiec nawet na -28 i bez dolewania dodatkow przynajmniej u mnie palil przy tej temp. i nigdy nie musialem go krecic drugi raz dodam ze filtr paliwa wymieniam przy wymianie innych filtrow i oleju co 15tys a paliwo leje tylko na dwoch stacjach, statoil i w wiekszosci na dosc taniej stacji wampol.Z mojej strony radzil bym wymienic filtr paliwa i sprawdzic swiece zarowe
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 07:48   

jarekb , przy -28 bez żadnych dodatków , to nie wiem czy za pierwszym razem odpali , chyba , że stoi w garażu ;)
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problem z odpalaniem
dario040 Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Kwi 06, 2013 12:19
Gość
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
jomboo Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Mar 17, 2017 21:52
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
Grabki Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 08, 2012 14:46
Grabki
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem - 20C°
jarek73 Rover serii 75, MG ZT 35 Pią Sty 09, 2009 23:10
Gość
Brak nowych postów [R 75] Problem z odpalaniem
bzykosa Rover serii 75, MG ZT 53 Nie Mar 23, 2014 08:05
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink