Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT 02'] Felgi niefabryczne - wygląd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 iDT 02'] Felgi niefabryczne - wygląd
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:37   

już pisałem nie pakuj się w żadne chińskie felgi ani włoskie chyba ze OZ... albo fabryczne porządne felgi ( nie koniecznie od R) albo japońskie , ruskie lub niemieckie nawet te z tańszej półki... co do pierścieni chodzi głownie o to żeby naciągnąć równomiernie śruby, żeby felga idealnie przylegała z każdej strony... bez pierścienia jest to niemożliwe.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:44   

dobryziom napisał/a:
co do pierścieni chodzi głownie o to żeby naciągnąć równomiernie śruby, żeby felga idealnie przylegała z każdej strony... bez pierścienia jest to niemożliwe.

A jak pierścień pomaga w diciąganiu felgi do piasty śrubami, bo nie łapię. :shock:
Chyba że masz na myśli jakieś dystanse, a nie centrujące...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:52   

truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:05   

a jak za duzy, to kolo sie opiera tlyko na srubach a tak kolo opiera sie na perscieniu co rozklada masę dzialającą na sruby.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:17   

greg-si napisał/a:
truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia


Że co, ze niby ktoś by miał zamiar założyć felgi z otworem mniejszym niż piasta? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda i wręczyć właścicielowi takiego pojazdu nagrodę darwina :rotfl:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:27   

Otwór centrujący ma za zadanie przenosić wzsystkie siły działające w pionie, prawidłowo śruby w tym kierunku są całkowicie nieobciążone. Śruby są obciążone jedynie poziomo, przy czym dużo większa jest siła dociskająca felgę do piasty, niż siła odciągająca (koła po zewnętrzej stronie zakrętu są bardziej obciążone i dociskają się). Niezastosowanie właściwej średnicy w otworze centrującym bardzo naraża na pęknięcie śrub.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:28   

hvil napisał/a:
to kolo sie opiera tlyko na srubach a tak kolo opiera sie na perscieniu co rozklada masę dzialającą na sruby.


Kolego, zwróć uwagę, że to głównie śruby trzymają koło, nakretki masz stożkowe, otwory w feldze również sa stożkowe, co za tym idzie, felga jest centrowana i dociskana do płaszczyzny piasty, ta siła w zupełności wystarczy żeby koło Ci się nie przemieszczało ;) :wink:

greg-si napisał/a:
truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia


W takich wypadkach stosuje się pierścienie dystansowe, ale osoba kupująca felgę z mniejszym otworem centrującym, niż jest na pieście, byłaby conajmniej lekkomyślna :>
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:47   

Pływak napisał/a:
Że co, ze niby ktoś by miał zamiar założyć felgi z otworem mniejszym niż piasta? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda i wręczyć właścicielowi takiego pojazdu nagrodę darwina :rotfl:

Widziałem taką akcję i to w wulkanizacji jak łepek naciągnął opony na nowe felgi zakłada na samochód a tu psikus bo nie chce się dokręcić równo koło :D
Dopiero kierownik tego całego burdelu mu powiedział o co chodzi :)
Zatem wiem że można :)
A ja musiałem czekać aż ktoś kompetentny wyda mi koła do samochodu znajomej.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:01   

Hehe, dobra akcja musiała być :mrgreen:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:13   

Troszkę się dowiedziałem o tych felgach TSR. Generalnie są one sprowadzane z... Chin :( No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem :/

Tak czy siak zmieniłem zdanie co do rozmiaru. Zamierzam zakupić felgi 16" i do tego opony 205R16/45.

Cały czas w grę wchodzą felgi TSR Pomona (paraketry 7Jx16" ET40) - 1 rok gwarancji :/


lub, bardzo znane, niemieckie, DOTZ Imola (parametry 6,5Jx16" ET40) - 3 lata gwarancji


lub, również niemieckie, DEZENT V (parametry 7Jx16" ET38) - 3 lata gwarancji


Chyba najlepsze pod względem parametrów były by felgi DOTZ Imola, ale ten wzór - niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie? W sumie na "przymiarce" najlepiej wyglądają właśnie (moim zdaniem) Dotzy :P
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:20   

PopaY napisał/a:
No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem


Wiesz, generalnie to najlepiej kierować się swoim przekonaniem :>
PopaY napisał/a:
niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie?


Ważne żebyś wychodzac z auta i po spojżeniu pomyślał: "taak, moja fura" :mrgreen: :cool: To się liczy :>
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:38   

Właśnie zwory na aucie obejrzała moja żona i stwierdziła, że właśnie Dotzy są najlepsze z uwagi na to, iż są najmniej wyzywające, a co za tym idzie najbardziej pasują wg niej do "R". W sumie jest w tym trochę racji hehe. 1200zł będą mnie kosztowały Dotzy 16" więc cena jest dobra jak na niemieckie wykonanie, a wiem, że akurat ten model, dokładnie ten, jest wytrzymały, bo mój kolega ma identyczne na Vectrze już trzeci sezon i nadal wyglądają jak nowe (a przynajmniej wyglądały w lato).
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 23:29   

ja bym tam szprychy jakieś ładne zapodał :P
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 23:43   

PopaY napisał/a:
Dotzy są najlepsze z uwagi na to, iż są najmniej wyzywające, a co za tym idzie najbardziej pasują wg niej do "R".

Moim skromnym zdaniem, jak się roverek wkręci ponad 4tys obrotów, to jest jak najbardziej wyzywający ;) :twisted:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Gru 30, 2009 01:42   

PopaY przymierzałeś do zdjęć model na 5 śrub, a felgi 5 ramienne z 4 śrubami wcale ładnie nie wyglądają. Spróbuj poszukać może felg ze śrubami przykrytymi dekielkiem, będzie wyglądać to dużo lepiej.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 07:46   

Konix napisał/a:
PopaY przymierzałeś do zdjęć model na 5 śrub, a felgi 5 ramienne z 4 śrubami wcale ładnie nie wyglądają. Spróbuj poszukać może felg ze śrubami przykrytymi dekielkiem, będzie wyglądać to dużo lepiej.


Ee... głupoty gadasz, fajnie wyglądają.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 08:56   

truten23 napisał/a:
PopaY napisał/a:
No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem


Wiesz, generalnie to najlepiej kierować się swoim przekonaniem :>
PopaY napisał/a:
niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie?


oczywiście jeśli chodzi jedynie o kwestie podobania się czy nie felgi bo to ty będziesz na nie codziennie patrzył :) ale jeżeli chce kupić chińczyki które maja 1 rok gwarancji wiadomo czemu i na dobra sprawę nie wiadomo kto jest dystrybutorem i nie ma jak tego reklamować to warto się posłuchać rady :)

odnośnie pierścieni widzę ze ci koledzy rozświetlili temat :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 10:07   

One mają gwarancję na lakier tylko.
Jeśli się pokrzywią to nic nie zrobisz.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sro Gru 30, 2009 10:37   

Panowie jestem zdecydowany na 99% na felgi 16"6,5J Dotz IMOLA i do tego opony Yokohama S.drive 205R16/45 w zajebistej cenie 300zł za sztukę - oczywiście nówki! Pozostaje tylko kwestia czy felga 16" wejdzie do mojego "R" pod względem hamulców i tu właśnie stworzę za chwilkę nowy temat :P
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 10:39   

Skąd za tyle? :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wygląd auta na feldzie
Proszę o zdjęcia
PopaY Tuning wizualny 70 Pią Wrz 25, 2009 14:42
dobryziom
Brak nowych postów [R75 1.8 `99] Wygląd bębnów i zacisków hamulcowych
W sumie temat dotyczy wszystkich roverków ;]
Trebor75 Tuning wizualny 63 Wto Kwi 28, 2009 15:55
dobryziom
Brak nowych postów [r200] 15 rial JAK POPRAWIC WYGLĄD ?
najnowszy85 Tuning wizualny 17 Nie Lip 22, 2012 17:03
Pływak
Brak nowych postów Co mozna robic z MG ZR 160 jak ulepszyc jego wyglad ?
mgzr160 Tuning wizualny 5 Sro Paź 27, 2010 12:22
camaro17
Brak nowych postów Felgi do R 620
Marcin620 Tuning wizualny 16 Sob Cze 01, 2013 11:37
BlackD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink