Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Abs trakcja i licznik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Abs trakcja i licznik

raz działa a raz nie działa
Autor Wiadomość
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



  Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:12   [R75] Abs trakcja i licznik
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam mam taki problem . Od dwóch tygodni zapala mi się kontrolka ABS i przestaje działać , razem (licznik ABS i trakcja ) . Ale po odpaleniu auta czsami wszystko jest o.k. a po przejechaniu kilku a czasem kilkunastu kilometrów, znowu sie zapala i nic nie działa . Raz przez dwa dni jezdziłem i czały czas było o.k. Ale teraz już coraz częściej nie działa. Podłączałem kompóter kilka razy , raz pokazało , prawy tył, innym razem obydwa tyły ,a raz prawy przód . Z tego co czytałem to wynika że licznik jest podpięty pod prawy przód . Sprzwdziłem wtyczki i wszystkie są dobre . Nie wiem co mam z tym zrobić ? !! ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 01:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:18   

wtyczki, a kabli tez sprawdzales?:-D przycieraja sie w nadkolach.
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:23   

wczerniec, Tu jest troche na temat ABS; http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=14314
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:23   

Oglądałem i kable, nie ma ani jednego zadrapania .
 
 
lukasz676 



Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: bialobrzegi



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:29   

miałem ten sam problem ale na komputerze pokazało mi lewy tył wymieniłem czujnik i ok ale z licznikiem nie miałem problemu kabel był cały a czujnik uszkodzony jak nie działa spróbuj z komputerem i pewnie to jakis czujnik powodzenia :wink:
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:29   

staf tak czytałem to już wcześniej . Pomiary robiłem ale nawet w chwili gdy działał ABS to raz jest opór albo pojawia się na pół sekundy i znika .
 
 
lukasz676 



Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: bialobrzegi



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:31   

na bank czujnik
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:33   

lukasz676 Tak jak pisałem wcześniej , pokazywało za każdym razem inny czujnik . A z tego co czytałem to licznik jest podpięty tylko pod prawy przód
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:40   

moze padlo ci kilka?:-D
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 18:17   

No nie wiem, kilka na raz to raczej chyba sie nie zdarza ??
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 18:48   

U mnie zaczynało się podobnie a skończyło się jak wyjąłem wtyczkę z pompy ABS i wyczyściłem ją sprayem KONTAKT, komp pokazywał błąd zaworu wysokiego ciśnienia pompy ABS a wcześniej czujnik prawy przedni.sprawdż bo może faktycznie zzieleniały ci styki na pompie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sknerko Pią Sty 01, 2010 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 20:02   

jak nawalają naraz ABS, TC i szybkościomierz ( i pewnie inne np. blokada drzwi po ruszeniu czy automatyka wycieraczek ) to może być wina przewodów modulatora tak jak pisze sknerko, . Zdarza się tak po jakimś czasie jak np.zagotuje aku albo jego odpowietrzenie jest skierowane na pompę ABS. Ktoś wcześniej miał ten problem i pisał ,że kiedyś faktycznie wywaliło mu elektrolit. Ale i bez tego jest tam agresywne powietrze.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 01, 2010 07:19   

sknerko i SeniorA dzięki , sprawdzę to, bo w wakacje kupiłem nowy akumulator i wyciekał z niego elektrolit, tak jak by go było za dużo , więc go reklamowałem i po odebraniu z reklamacji już nie wycika. Może i on tak narozrabiał ?? !! . Sprawdzimy to .
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Sty 01, 2010 10:20   

wczerniec, podobnie było tu http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#358125
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:13   

No niestety wtyczka i styki w pompie ABS był jak nowe , ale i tak popryskałem kontaktem . I dalej nic nie dziła chyba zostaje czujnik.

Czy ktoś może mi potwierdzić na 100% że za wskazania licznika jest odpowiedzialny tylko prawy przód ??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:26   

wczerniec napisał/a:

Czy ktoś może mi potwierdzić na 100% że za wskazania licznika jest odpowiedzialny tylko prawy przód ??
w wersji europejskiej na 100% prawy przód.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:29   

Senior ma rację. Tylko prawy przedni czujnik. Odpowiada za wskazania prędkości, ABS i ASR. Powinien jeszcze szaleć wskaźnik paliwa ale to z racji braku wskazań prędkości.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:30   

czujnik w prawym przednim kole , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska , pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników , także tempomatu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:31   

Dzięki . Zgadza się poziom paliwa też skacze
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:35   

Zukowaty napisał/a:
Powinien jeszcze szaleć wskaźnik paliwa
automatyka wycieraczek, blokada drzwi,tempomat,komputerek , czyli wszystko co związane z sygnałem VVS .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Trakcja
siekiera Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 21, 2012 10:01
siekiera
Brak nowych postów [R75] Problem z trakcją i abs
bys Rover serii 75, MG ZT 41 Pon Wrz 25, 2017 12:57
wellman
Brak nowych postów [r75] Gdzie pompa abs z trakcja
Physixc Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 25, 2019 01:57
MaReK
Brak nowych postów [R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
zajarek43 Rover serii 75, MG ZT 19 Pią Sty 17, 2014 09:18
grzegorzewski
Brak nowych postów [R75] Problemy z trakcją, silnik gaśnie
cycek Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Lip 31, 2008 08:48
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink