Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Abs trakcja i licznik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Abs trakcja i licznik

raz działa a raz nie działa
Autor Wiadomość
PITERxx
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:11   

Witam, mam ten sam problem. Niestety wszechobecna wilgoć jest mordercza dla tych aut. Dodajmy na to chlor i to coś czym sypie sie drogi. Sprawdzałem styki i wtyczki czujników ABS pomogło tylko na chwile niestety. Na razie auto jeździ bez ABS'u i nie pokazuje prędkości ...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 12:16   

Proponuje podjechać na myjkę ręczną (Karcher). Umyć dobrze piasty (koła) od wewnątrz. Jest tam sporo syfu który wpływa na czujniki ABS. Wtyczki w tych czujnikach są szczelne, więc woda nie powinna się tam dostać. Chyba że któraś wtyczka jest poobłamywana.
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 14:15   

U mnie prawdopodobnie przyczyna leży w pompie ABS . sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k. Zamieniłem kable lewe koło z prawym i to samo , zawsze jak zapali się kontrolka to nie działa już cały zeztaw (abs , tc, licznik...) więc po wykluczeniu czujnika i kabelków , zoztaje sterowanie w pompie ABS.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 16:05   

Cytat:
U mnie prawdopodobnie przyczyna leży w pompie ABS . sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k. Zamieniłem kable lewe koło z prawym i to samo , zawsze jak zapali się kontrolka to nie działa już cały zeztaw (abs , tc, licznik...) więc po wykluczeniu czujnika i kabelków , zoztaje sterowanie w pompie ABS.

A czemu ma nie działać licznik jak padnie pompa ABS? Jak mierzysz oporność czujników to sprawdź też czy reagują na zbliżanie do metalu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:11   

Zukowaty napisał/a:
A czemu ma nie działać licznik jak padnie pompa ABS?

Robiłem eksperyment (podczaś gdy wszystko działało, odłączyłem wszystkie czujniki oprócz prawego przodu , abs i tc zapaliło się ale licznik dalej działał . Więc zamieniłem kable w przednich czujnikach lewy na prawy i odwrotnie , więc prędkościomież czytał z lewego koła a nie prawego i dalej było to samo jak się zapaliła kontrolka od abs to licznik też nie działał .) Według mnie to czujniki są ok , kable także , więc zostaje coś w sterowaniu pompy. Jeżeli prędkościomież czyta impulsy tylko z prawego koła to po zamianie kabli czytał z lewego i niestety dalej po zapaleniu się kontrolki nie działa wszystko łącznie z licznikiem.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:35   

I tak czytał z prawego. Kupując czujnik nie ma różnicy czy prawy czy lewy. Z prawej wtyczki idzie tylko odczyt do funkcji o których piszesz. Także sama zamiana czujników stronami nic nie daje.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:42   

wczerniec, ;)
Prędkość jest czytana zawsze i tylko z prawego koła. Może być trafiony pierścień ABS z prawej lub oba czujniki. Czujniki są dokładnie takie same, nie ma na daną stronę.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:45   

apples napisał/a:
I tak czytał z prawego. Kupując czujnik nie ma różnicy czy prawy czy lewy. Z prawej wtyczki idzie tylko odczyt do funkcji o których piszesz. Także sama zamiana czujników stronami nic nie daje.


Ale czujników nie wyjmowałem z piast tylko kabelki przeciągnąłem z lewego czujnika do prawej wtyczki i na odwrót
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:01   

wczerniec napisał/a:
le czujników nie wyjmowałem z piast tylko kabelki przeciągnąłem z lewego czujnika do prawej wtyczki i na odwrót

To najwyższa pora wyciągnąć czujniki i je przeczyścić, pomierzyć oporność oraz sprawdzić czy reagują na metal.
wczerniec napisał/a:
sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k

To mają być opory od wtyczek do czujnika. Wywalasz czujnik na stół. Dokładnie wszystko czyścisz i mierzysz opór. Trzeba by jeszcze zobaczyć czy pierścień ABS nie jest pęknięty.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:11   

Dziwna sprawa z tym ABS. Wszystkim prawie ostatnio pada.
Umyjcie porządnie myjką ciśnieniową od wewnętrzne obręcze kół. Niech wymyje się ten lód, sól, piach i inne dziadostwo. Ja jak myję samochód to zawsze walę ciśnieniem po obręczach od wewnątrz. Wylatuje taczka soli, piachu, resztki z klocków itp. Nic mi nie miga, przerywa, świeci. Trochę .... mokra, ale chyba się opłaca :grin:
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:32   

Zukowaty napisał/a:
To najwyższa pora wyciągnąć czujniki i je przeczyścić, pomierzyć oporność oraz sprawdzić czy reagują na metal.


prawy czujnik wymieniłem ze dwa tygodnie temu i dalej było tak samo więc dla tego zamieniłem wtyczki żeby się upewnić że pierścień jest dobry i gdy czyta z lewego przedniego koła i dalej jest tak samo raz działa a raz nie działa to wina , wydaje mi się że leży w pompie
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 12:41   

napiszę teraz ciekawą rzecz ale może u ciebie jest podobnie naprowadziło mnie na to ta zamiana czujników bo tak samo szukałem przyczyny. Kiedyś miałem przetarty kabel od wentylatora chłodnicy dokładnie od przekaźnika 1 biegu i też miałem podobnie wskazówki w dół tyle ze u mnie jeszcze temperatura wody i obrotomierz spadł ale też szalał prędkościomierz i wskaźnik paliwa. Na przetarciu masa szła w stronę komputera i takie wydziwy się działy. diagnozował PHJOWI na T4 były błędy magistrali chyba CAN czy coś ale nie pamiętam dokładnie i wentylatora
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 13:02   

wczerniec widziałem dzisiaj silnik 2,5 kolegi owcze. Po obejrzeniu tego wszystkiego zauważyłem że sporo jest przewodów masowych poprzykręcanych do karoserii. Może jest zła masa i dlatego masz problem z ABS. Posprawdzaj może kable masowe, odkręć je przeczyść, jak końcówka kiepska zarób nową.
 
 
fajansiarz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 75



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:11   

apples napisał/a:
wczerniec widziałem dzisiaj silnik 2,5 kolegi owcze. Po obejrzeniu tego wszystkiego zauważyłem że sporo jest przewodów masowych poprzykręcanych do karoserii. Może jest zła masa i dlatego masz problem z ABS. Posprawdzaj może kable masowe, odkręć je przeczyść, jak końcówka kiepska zarób nową.


To na bank kłopot z masą (zwarcie). Juz trzeci post się powtarzam, a kolega Wczerniec szuka i szuka :-)))

OFFTopic:
Apropos urwanych kabli od czujnika ABS przy kołach, to przypomina mi sie pewiem mój dowciapny kolega, który kiedyś zupełnie przypadkiem zauwazył w moim ex-aucie (passat) urwany kabelek przy kole i mówi, że może by zamocować go gdzieś do piasty bo wkręci Ci się w szprychy .... a po chwili zadumy ... koniecznie trzeba go zamocować, bo jak się wkręci już w te szprychy to wiązkę całą razem z radiem wyciągnie z kabiny :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez fajansiarz Sro Sty 20, 2010 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:24   

fajansiarz nie tyle zwarcie co za słaba masa.
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 20:55   

W sobotę , przeglądając wszystkie styki , kabelki i kostkę wchodzącą do pompy abs , spryskałem wtyczkę i miejsce ze stykami w pompie (WD 40) . odczekałem troche a następnie suszarką do włosów wysuszyłem styki w pompe , tak że plastikowa obudowa pompy była gorąca {nie wiem czy to dobry pomysł} , ale od soboty przejechałem 350 km . i od tamtej pory (jest środa wieczór) wszystko działa tak jak powinno , nawet przez sekunde nie zapaliła się żadna kontrolka . (przy włączeniu zapłonu abs zapala się i gaśnie, tak jak powinien) . Zobaczymy co dalej? mam nadzieje że tak już zostanie. Pozdrawiam
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:37   

wczerniec napisał/a:
W sobotę , przeglądając wszystkie styki , kabelki i kostkę wchodzącą do pompy abs , spryskałem wtyczkę i miejsce ze stykami w pompie (WD 40) . odczekałem troche a następnie suszarką do włosów wysuszyłem styki w pompe , tak że plastikowa obudowa pompy była gorąca {nie wiem czy to dobry pomysł} , ale od soboty przejechałem 350 km . i od tamtej pory (jest środa wieczór) wszystko działa tak jak powinno , nawet przez sekunde nie zapaliła się żadna kontrolka . (przy włączeniu zapłonu abs zapala się i gaśnie, tak jak powinien) . Zobaczymy co dalej? mam nadzieje że tak już zostanie. Pozdrawiam


apples, czyli wychodzi na to, że może ja też muszę przeczyścić oprócz kabli od masy, kostkę od pompy ABS.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:53   

Kurcze przecież pisałem że licznik nie umiera od pompy ABS :) Problem może być tlko z czujnikami przy kołach lub oczywiście z ich połączeniem tak jak u kolegi wczerniec. Gratuluje pomysłu ;)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:13   

a ja pisałem wcześniej zeby użyć KONTAKTU bo po WD40 padnie znowu na bank KONTAKT czyści styki a WD40 jest oliwa która zawiera środki usuwające korozję ale nie jest niestety doskonały WD40 można używać doraźnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:20   

Cytat:
a ja pisałem wcześniej zeby użyć KONTAKTU


kontakt mi się skończył a na wd40 jest napisane że wyciąga wodę ze styków , więc psiknąłem ,poczekamy zobaczymy co z tym dalej będzi . na razie mi się podoba bo działa. A jak długo ?? ??????????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Trakcja
siekiera Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 21, 2012 10:01
siekiera
Brak nowych postów [R75] Problem z trakcją i abs
bys Rover serii 75, MG ZT 41 Pon Wrz 25, 2017 12:57
wellman
Brak nowych postów [r75] Gdzie pompa abs z trakcja
Physixc Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 25, 2019 01:57
MaReK
Brak nowych postów [R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
zajarek43 Rover serii 75, MG ZT 19 Pią Sty 17, 2014 09:18
grzegorzewski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Abs trakcja ręczny komputer Łódź
estern Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 09, 2014 11:23
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink