Forum Klubu ROVERki.pl :: ROVER 416si montaż kompresora eaton m62
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ROVER 416si montaż kompresora eaton m62
Autor Wiadomość
Maju1987 



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:13   ROVER 416si montaż kompresora eaton m62

Witam. jestem nowy na forum. Posiadam Rovera 416si. Chciałbym zamontować do niego kompresor eaton m 62 z elektromagnesem. Piszę na forum ponieważ chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś z was widział coś takiego w takim roverze, może ktośz was coś takiego montował????? Pytam bo nie do końca wiem jak wszystko wystroić i podłączyć. Potrzebuję trochę pomocy.
Jestem z Wrocławia - jeżeli ktoś we Wrocławiu ma coś takiego zamontowanego chętnie zobaczę :)

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 17:13 ]
Teraz tak. Chcę zamontować kompresor z przodu silnika u góry, równolegle do pokrywy zaworów. Dołożyć napinacz i napędzić go dłuższym paskiem. Następnie dołożyć dwa dodatkowe seryjne wtryskiwacze do kolektora ssącego (aby mieszanka była prawidłowa). Kolejno montaż intercolera na dole przed chłodnicą wody tak aby powietrze wlatywało z dolnego wlotu zderzaka. Doprowadzam rury dolotowe do kompresora oraz do kolektora ssącego. W tym miejscu pojawia sie moje pytanie jak to wszystko wystroić żeby jeździło idealnie???? Po drugie czy przeniosę większą moc na koła (sprzęgło, skrzynia, półośki)????
A i najważniejsze chcę zamontować wskaźniki żeby silnika nie uszkodzić - jakie polecacie- na pewno zamontuje EGT i AFR, co myślicie o czujniku tem.oleju, ciśnienia oleju???????
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:22   

z pytań wnioskuję że to pierwsze kroki w podnaszaniu mocy silnika. Gratuluje zamiarów:)

Po 1, wskazniki montuje sie takie jak są potrzebne do diagnozy ukladow ktore moga ulec zniszczeniu poprzez podnoszenie mocy,
a wiec temperatury spalin, cisnienia doladowania, diagnostyke ukladu smarowania samo cisnienie lub tez i temp., AF itp. do twojej decyzji co uwazasz ze ci potrzebne, wiesz opinie ludzie maja rozne co tak a co nie, wiec sam zdecyduj co.

Jak montujesz kompresor, on sie nie nagrzewa jak turbina wiec intercooler to przy wyzszych modach, a bez poprawienia konstrukcji silnika tego nie uczynisz.

Eaton to dobre wyjscie nie za drogie i proste do przerobienia pod kazdy woz.

Ja mialem z tym stycznosc przy mazdowskich silnikach.

P.s. przy tej konstrukcji silnika rozwaz stosunek mozliwosci podniesienia mocy do kosztow przy kompresorze. Moze zadowoli Cie ITB:-D to taki offtop bo aktualnie ja przeszedlem taki mod i majty spadaja :D
 
 
Maju1987 



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:34   

Wyjaśnij mi co to jest ITB i na czym polega podniesienie mocy za jego pomocą???? pierwszy raz o tym słyszę. A kompresor chcę spróbować - najwyżej bez intercolera (chociaż powinien być żeby nie było stuków od za ciepłego powietrza. Po za tym chciałbym osiągnąć moc rzędu 170 - 180 km. Ponoć nie obciąży to za bardzo silnika i powinno latać fajnie. No ale nie wiem jak to wszystko wyjdzie.

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 17:34 ]
jak możesz to pokaż fotki jak twoj silnik wyglada po modach.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:54   

170 koni z jednostki 1.6? Za daleko nie pojedziesz :grin:

Powiedz mi jakie ciśnienie chcesz dać w dolot.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:55   

itb - indyvidual throttle body - czyli oddzielne przepustnice na kazdy cylinder

co do eatona - intercooler jest zasadny
nie widze tego zeby udalo ci sie go wcisnac z przodu silnika ( chyba ze nie masz klimy )
jesli chodzi o zasilanie - lepsze raczej rozwiazanie to nie 2 dodatkowe wtryskiwacze tylko po prostu do tego co masz zastosowac wydajniejsze ( np od rovera 220 turbo )
samo strojenie - jakis megasquirt albo cos ;)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Maju1987 



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 18:08   

Chcę osiągnąć z silnika 1.6 moc 170 km przy doładowaniu 0,5 bara. Mój kolega wsadził do hondy turbine i osiągnął prawie 200km z silnika 1.6 to czemu ja mam nie osiągnąć 170????

No a klimy nie mam. Wiec miejsca jest na tyle że powinien się zmieścić.

A miałem sie jeszcze zapytać o wydech... co o tym myślicie?????
Cały w pełni przelotowy ze strumienicą zamiast katalizatora, tylko czy tej samej średnicy czy większej????

Bo moim zdaniem seryjnej średnicy tylko w pełni przelotowy plus tłumi końcowy sportowy przelotowy.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 18:14   

Trochę rozwieję Twoje marzenia ale lepiej abyś wiedział na starcie...

Co do wydechu, możesz zrobić przelotowy, nie dawaj żadnych strumienic bo nie obliczana pod konkretny wydech nic nie da a tylko może pogorszyć efekt.

Co do kompresora, niestety są 2 powody dla którego tego nie możesz zrobić:
1. Skrzynia biegów nie wytrzyma takiej mocy, chyba że wstawisz z wersji 1.8 VCC, to może nic jej się nie stanie.
2. Głowica nie wytrzyma takiego ciśnienia, ja osobiście dał bym 0.2/0.3 bara maksymalnie.
Co się stanie jak dasz więcej? Odpowiedź jest prosta, wyrwie Ci głowicę a to już jest nienaprawialne, zostanie tylko przekładka silnika.

Czyli sumując uzyskasz jakieś 150KM z tego silnika, to ja już bym wstawił silnik 1.8VCC i miał na starcie 160KM.
 
 
 
Maju1987 



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 18:36   

nie wytrzyma silnik nawet jeśli go odprężę?????? Sportowa szersza uszczelka pod głowice. Tak żeby zwiększyć komorę spalania. I nie wytrzyma. No chyba że macie jakieś inne rady żeby podać mu 0,5 bara. Gość który ma kompresor w hondzie mówił że 0,5 bara mogę dmuchnąć bo spokojnie to silnik wytrzyma. Wiec nie wiem. Każdy mówi inaczej.

Radzisz mi montować kompresora - bo to bez sensu ?? ???
W sumie to zadowoli mnie 150km i sporo wiekszy moment obrotowy.
:)

Skrzynia to sie spodziewam że nie wytrzyma.
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:16   

O tłoki i korbowody też bym się obawiał
_________________
desperado67
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:57   

Kolego ale nie ma o czym mówić wogóle taka jest prawda, jeśli nawet wyciągniesz 150 km to będzie to wyczyn nieziemski, po 2 myślisz że samą uszczelką odprężysz ten silnik?? Tutaj się grubo mylisz bo to też niezły wyczyn i duża kasa odprężyć ten silnik, momentu może dostanie ale tyle kasy wyładować? Po co... jak VVC objedzie cie bez problemu... Tak jak kolega wspomniał VVC z ZR'a da Ci więcej. Niestety taka jest rzeczywistość tych silników, i nie porównuj go nawet do hondowskich bo w tamtych cuda można robić i jeżdżą, to zupełnie inna bajka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:58   

ale silnik hondy jest inaczej zrobiony niz rover'a. tutaj uszczelki leca przy normalnej jeździe :lol:
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 20:03   

3 grosze ode mnie...

wydech max 2cale na 2 przelotowych tłumikach.

wtryski lepiej dać mocniejsze niż bawić się w rzeźbę.

koniecznie odprężyć silnik bo bez tego wiesz co...

kompresor jeśli nie masz klimy to już znalazłeś najdogodniejsze miejsce.

IC mimo małego doładowania bo faktycznie więcej niż 0,3-0,4 bym nie próbował ze względu na cieknie panewki zakładać po co robić dwa razy...

strojenie jakaś świnia najtaniej chyba na smt albo ecu master ale za to bym się nie brał bez wiedzy w temacie.

budziki na pewno EGT żeby mieć na uwadze panewki, AFR nie potrzeba jak raz dobrze wystroja i sprawdza to nie ma co wydawać $, Boost na dobra sprawę jak raz ustawisz na sztywno i go nie zmieniasz to nie musi być chociaż wskaźnik cieszy :) , ciśnienie oleju zamiennie z temp kto co lubi.

a ja życzę tylko od siebie wytrwałości żeby coś z tego wyszło :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 20:11   

Ja raczej bym się nie podjął, ale jeśli wystarczy Ci zapału to chciałbym żeby ktoś w końcu coś takiego zrobił więc i tak będę kciuki trzymal
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 21:06   

No Maju1987, jak widzisz trochę informacji uzyskałeś, teraz decyzja należy jedynie do Ciebie co z tym zrobić :wink:
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:10   

a ja dodam od siebie ze 150 KM na kompresorze zrobione z glowa zje na sniadanie vvc

jedzie sie na momencie panowie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:20   

Noo... jeśli się pojedzie w ogóle :grin:
 
 
 
Martti 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:27   

Swietny pomysl, oby Ci nie zabraklo zapalu....
coz, jednak troche go ostudze.
Przede wszystkim zacznij od spraw finansowych, policz ile mozesz na to wydac,
potem pomnoz x2. I bron boze nie chce Ci wchodzic do kieszeni, ale zwykle tak wychodzi.
Kompresor - ok 1500
IC - 300-500
Wtryski - 600-800
jakas swinka do wystrojenia ok 600-1000
orurowanie - 500
wydech - 1200-2500
moze pompa paliwowa
robocizna - wszystko robisz sam - czas od miesiaca do nieskonczonosci
A to tez kosztuje.
Do tego, to co powiedzieli Koledzy, masz dosc slaby mechanicznie silnik,
uszczelke pod glowica, skrzynie bez szpery, slabe sprzeglo.
Dajac 2x uszczelke + jakas przekladke wypadalo by zrobic glowice. - Kolejne koszta.
Lekko liczac 10 tys i masz wydumke z kiepska skrzynia i slabym sprzeglem.
Mozna pojsc po taniosci, ale ile takie autko pojezdzi? - A z pol godziny ;)

Nie lepiej poszukac coupe turbo? na jednym z portali aukcyjnych byl znany na grupie egzemplarz za 12 tys - masz 200 koni,
skrzynie ze szpera i za jakies kolejne 2000 mozesz miec jakies 240KM


pozdrawiam,

Martti
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:44   

Albo można zakupić sobie takie auto do zabawy:

http://otomoto.pl/nissan-sunny-C15709511.html

Kwota na pewno niższa niż ta, którą wydałbyś na porządną modernizację Roverka ;)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 26, 2010 23:44   

no niestety takie sa fakty kolejny temat z serii marzen.

Zrob cos co ma szanse bytu:) kompresorowanie tego silnika jak nie masz kasy na budowanie go wrecz od zera to niewyjdzie Ci za bardzo:)
 
 
Maju1987 



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Paź 27, 2010 10:26   

A ja myślałem że zrobie to tak. :)

kompresor 1000zł juz mam zaklepany :)
IC - 200zł
orurowanie 200zł (sam gnę i spawam rury)
wtryski - 50zł (mój kolega ma na zbyciu)
Wydech (kolektor 4-2-1 mam, tylko tłumiki przelotowe - max 400zł )
nowy pasek - 80zł
może pompa paliwa - 250zł
wskaznik boost - EGT - AFR - 500zł
Wszystko chcę zamontować razem z moim kolegą (wiec myśle że robocizna niewiele :)))

Chcę spróbować - chociaż miałbym to zrobić na doładowaniu 0,25 bara skoro wyższe odradzacie. W razie czego wyjmę instalacje i sprzedam albo włoże do innego auta.

A mogę zamontować jakis zawór upustowy aby doładowanie nie przekraczało 0,25 bara i żeby reszt upuszczało jakims zaworem?????? czy raczej nie da rady. Ewentualnie gdzie taki zawór zamontować.????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów Montaż IC, jak?
Markzo Tuning mechaniczny 17 Sro Sie 29, 2012 14:43
Markzo
Brak nowych postów [R75] Montaż MBC
szpynior Tuning mechaniczny 4 Sob Lip 28, 2012 22:22
szpynior
Brak nowych postów [R 200] montaz strumienicy
frongo Tuning mechaniczny 37 Sro Mar 27, 2013 08:08
kruszan
Brak nowych postów [R 600 SDI] Montaż tempomatu
NFSU9 Tuning mechaniczny 6 Pon Cze 21, 2010 14:05
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink