Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:35
[rover K series benzyna+LPG] Problem z poszarpywaniem na LPG

czyli zrób to sam
Autor Wiadomość
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 13:57   

no wielkie dzieki. mam nadzieje ze nic nie zepsujemy,a poprawimy.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 24, 2010 13:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 12:37   

Ponoć Alaska wcale nie jest taka zła, że do 90KM.
Gazownicy mówią że całkiem nieźle radzi sobie w większych silnikach, oficjalnie jest do 130 ale wiadomo jakis zapas warto zostawić.

W domu mamy trzy Alaski i w trzech autach sprawują sie właściwie OK.

BMW 1.8 8V 115KM - OK
Citroen 1.8 16V 115KM - OK
W tych samochodach od montażu nikt sie do instalacji nie dotykał. Nie było potrzeby. Leją paliwo i jadą, nie zawsze całkiem spokojnie ;)

Rover - tu też w zasadzie OK, problemem jest nie Alaska ale Zenit. Po ostatniej regulacji w zakładzie w Lublinie nawet nie narzekam (ten zakład przy stacji Shell na łęczyńskiej).

Zwróccie uwagę, że silnik bezynowy osiąga maksymalną moc na wysokich obrotach. Także nawet jeżeli Alaska byłaby do 90KM to bez sportowej dynamicznej jazdy tych 90KM typowa K-seria nie osiągnie.

Np dla silnika 1.6 i przy maksymalnym momencie 145Nm@4500rpm (niektórzy podają 3000rpm ale to tu nieważne) moc wynosi tylko 92KM. Ale kto tak jeździ?

Jeżeli problemy są przy spokojnej jeździe to chyba nie jest wina słabego reduktora. M43B18 w BMW jest sporo silniejszy od K serii na niskich obrotach a problemu nie robi.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 01:33   

jeszcze jedno. nigdzie ale to nigdzie nie moge znalezc podlaczenia interfejsu.mam kabelek z wtyczka i nie wiem ktory pin z ktorym w interfejsie podlaczyc. na schemacie od programu niby jest ale nie jest opisane.
jesli chodzi o ALASKe to moja akurat przewidziana jest na 120KM.
pozdro.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 07:46   

http://oldwww.kme.eu/pdf/...3_v3.1r2_PL.pdf
tu masz ta wtyczke pokazaną taka mała szara po prawej stronie sterownika
daj foty tego kabla i sterownika pod maską

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 07:46 ]
zawsze jak podają moce reduktora to trzeba odjąc te 30 %
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 17:22   

fotek niestety nie dam bo nie mam mozliwosci.
ale jest to kabel taki jak na zdjeciu z tej aukcji [te 2 zdjecia pierwsze,szeroka czarna wtyczka] lecz ja mam sama wtyczke z kablem,pasowala od starej sondy,a przy interfejsie wystaja kabelki.kolega wie co jest co.
jak tylko bede mogl to otworze ta instrukcje bo jak narazie mam problemy z kompem.
jesli chodzi o reduktory to w swoim MB C200 136KM [zwykla instalacja] mam reduktor Tomasetto Blue star 100HP!. bez problemu daje rade w moim mietku,krece go do 7000 obrotow i nie przysiada. dzisiaj wymienilem membrany bo juz od roku chodzil na gazie dobrze dopiero jak sie nagrzal .
otworzylem plik.to jest instrukcja taka jak przy programie.jest tam opisana przy kazdym kolorze literka
Wiazka (długosc 0,3m) z wtyczka MOLEX 2x4 - do interfejsu komunikacyjnego
Czerwony [B5] Czarny [C5] ółty [C6] Zielony [B6]
nigdzie tych literek nie moge odczytac co jest co.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Sty 09, 2011 16:41   

Witam
Mały Update
Dziś wkońcu założone MJ
weszły pod Odme
weżyki tak z 10 cm
Auto lepiej chodzi na wolnych obrotach
Dysze 2.5 ale 2.4 były bo OK
na 2.5 był problem z autokalibracją
ale z pomocą forum LPG poszło gładko
co do spalania to sie zobaczy ale narazie na PLUS
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 07:36   

MJ charakteryzują się małym spalaniem. Typowo ok 1l mniej niż czerwone Valteki (spostrzeżenia własne i z forum citroena).

Ale oczywiście zależy też od regulacji - ja wole żeby samochód jeździł a nie toczył się.
W przypadku mojego roverka to jest na szcżęście połączone - im ma lepsze osiągi tym jednocześnie mniej pali.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 20, 2011 23:46   

dzisiaj podlaczylem interfejs pod swojego diego. tragedia.
zadne prawie dane nie sa wpisane.poj silnika,jakie wtryski,jaka moc,jaka pojemnosc itp. dysze zaznaczone sa 1,5!!!! a jakie sa to jeszcze nie wiem jutro sprawdze. zadne mapy wtryskow benzyny ani nic w podobie nie byly nigdy robione.dotryski nie zaznaczone.w przyszlym tygodniu biore sie do dziela
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 07:53   

No niestety mój też tak miał. Nic nie ustawione tylko podstawowe parametry żeby jechało.
Dlatego stwierdziłem że gaziarze to druciarze.

Ale na szczęście juz mi inny gazownik dobrze ustawił. Nie wiem czy wszystko bo nie mam lapa ale przynajmniej auto dobrze jeździ.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 21, 2011 11:35   

ale numer. mam dysze 3,5 zalozone.musze kupic 2,1 albo 2,2 i dopiero brac sie za robote.
dodam jeszcze ze interfejs podlaczylismy bez plusa. chodzil na trzech kabelkach. i nie wiem czemu wszystko chodzilo dluzszy czas dobrze a po prawie godzinie komp zaczal sie zawieszac.co wlaczylismy go od nowa to chwile bylo dobrze i znowu to samo.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 12:53   

kolego jak masz listwe valtek to średnice dysz patrzy sie od wewnątrz czyli po jej wykręceniu
moja stara listawa miała dysze 2.4
teraz na MJ są 2,5
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 22:26   

no i po tak dlugim czasie poprawilem z kolega roverka ale niestety nie do konca. poszarpywanie sie zmniejszylo ale niestety jest podobnie gdy silnik jest niedogrzany. chodzi o wolne obroty. gdy mu wdepne gwaltownie to sie przydusza.
dotryski ustawione na 1,7ms
cisnienie w granicach 1,1
podcisnienie cos okolo 0,3 i przy obciazeniu dochodzi do okolo 0,8
nachylenie -16%
przesuniecie 8ms
mapy zebrane na bezynie i na gazie ,pokryte juz.
dysze troche duze bo ponad 3mm
co moge jeszcze przestawic zeby bylo lepiej?
z kolega razem nie wiemy. myslelismy zwiekszyc cisnienie z 1,1 na wyzsze. prosze o pomoc.
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Maj 08, 2011 20:41   

Podepnę się pod temat tak w ramach ciekawostki:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=28872.40
W komplecie Diego G3 wersja 30H, wtryski Taurus, parownik Magic III.
Moja instalka na początek złożona na szybkiego. Jak dogram to pochwalę się jakie są efekty.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 09:38   

Mój po ostatniej regulacji jeździł bardzo dobrze.
ALE niestety z czasem choroba nieco wróciła.
Nieco, bo jest i tak nieźle, ale przydusza go po szybkim przygazowaniu (zaraz po regulacji tego nie było), i znowu jest słabszy niż na Pb.

Następnym razem chyba zmienie reduktor na mocniejszy, bo są tanie - a tak zawsze zostaje pytane "a może to jednak alaska nie wyrabia".
Tym bardziej że ta alaska ma już prawie 4 lata i kilkadziesiąt tys km za nią.
 
 
slawarek 



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: brzesko



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 01:10   

Witam
powiedzcie mi czy mieliście taki przypadek:
przekręcacie zapłon na ON i wyłączacie, uruchamiacie dowolny program i jest komunukacja z tą centralką sprawdzacie i wsio działa ,
a teraz uruchamiacie silnik żeby podejrzec np. logi i i i brak komunikacji na obu programach
auto freelander 2000/1r 1.8l świeża instalka
czytałem instrukcje do tej sekwencji i tam działanie programów jest na zapalonym silniku.
instalacja to brc sequence 24.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [k-series] problem z ukladem chlodzenia i ogrzewaniem
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Nie Sty 27, 2013 14:18
leszczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [1.4 K-series] hgf
Skandal Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Wto Lis 27, 2012 23:07
Harry
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 13:02
tezewiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink