Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Brak mocy, kopci i jak to usunąć
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:06
[Freelander] Brak mocy, kopci i jak to usunąć

taki mini poradnik jak sobie poradzić z kopceniem, spodkiem mocy i dziurą w przyśpieszeniu oraz spal
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 18:46   

Rowan napisał/a:
reakcja na gaz się baaardzo zauważalnie poprawia.
Rowan napisał/a:
No i moc wróciła :twisted:
Pod tym względem bez zmian. Chodzi jak chodził. Czyli OK. :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 09, 2010 18:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Yrek 




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 54
Skąd: Skała

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 09, 2010 22:57   

czapaja napisał/a:
czy w silnikach SDi też można coś takiego zrobić:)?

?? ?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Maj 10, 2010 10:15   

czapaja napisał/a:
czy w silnikach SDi też można coś takiego zrobić:)?
Yrek napisał/a:
czapaja napisał/a:
czy w silnikach SDi też można coś takiego zrobić:)?

?? ?
Nie rozumiem pytań. :/
Model silnika nie ma nic do rzeczy. Czy można, czy niemożna zależy czy macie w swoim silniku elementy o których napisaliśmy w temacie. Jeżeli tak; to nie ma żadnych przeciwwskazań. Jeżeli nie; to co chcecie czyścic?.
 
 
malczaki 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 40
Skąd: łódzkie



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 20:49   

WITAM

A w drugim Freelanderku -2.0 diesel 2002 rok pojawił się taki objaw.W ciągu 2 dni.Zaczął kopcić na czarno,brak mocy i taka "turbo dziura".Po odkręceniu pokrywy silnika okazało się ...że jest pęknięta rura łącząca(a dokładniej mówiąc kolanko) Intercooler z kolektorem ssącym .Po wymianie na nowy-60 zł
silnik pracuje jak wcześniej.Kopcenie ustało,moc powróciła.
_________________
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
 
 
maiden 



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Bytom



Wysłany: Sob Paź 09, 2010 17:03   

Witam. Czy zawór sterowania turbiny można jakoś przeczyścić ? czy tylko ten odstający filterek? pozdrawiam
 
 
leo1009 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 00:13   

witka dzisiaj ze znajomymi z klubu "fiat coupe", milosnikiem audi zabralismy sie za rovera 75 nalezacego do klaudanmd. wyraznie lepsza reakcja na gaz... ale po rozebraniu filtra powietrza masakra... :/ po czyszczeniu tej "sadzy" wyglądam jak sam belzebub a kopcenie po aktywacji turbo nadal widoczne (usmarowana podloga garazu/ zaslona dymna przy tescie drogowym) filtr zawalony po brzegi :/ nie wiem skąd on lapal w ogole powietrze.
pytanie nastepujace do autora posta... czy wystarczy wymiana filtra czy to bedzie wieksza zabawa... np czyscic turbo i doloty kompletne? jaką macie opinie na ten temat?

p.s. wloty przy kolektorze przeczyszczone lekko szmatką niestety nie dalo sie zregenerowac do fabrycznego stanu...
p.p.s. swietny post bardzo pomocny przy kombinowaniu z roverkiem :)

[ Dodano: Wto Lis 16, 2010 00:13 ]
dodam ze kolor dymu juz nie jest smoliście czarny jest jaśniejszy...
 
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 13:35   

pomocy jak zdjac ten plastik osłaniający filterek zaworu egr? Sa po bokach chyba 4 zatrzaski jednak wciskanie ich nic nie daje i nie chce na siłe niczego połamać
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 20:20   

szemet33 napisał/a:
pomocy jak zdjac ten plastik osłaniający filterek zaworu egr? Sa po bokach chyba 4 zatrzaski jednak wciskanie ich nic nie daje i nie chce na siłe niczego połamać
http://forum.roverki.eu/v...p=516858#516858 :wink:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 16:24   

Jedno Wam powiem.
Po wymianie filtra odmy auto zrobiło się zupełnie inne. :mrgreen:
Teraz silnik jest o wiele wiele wiele bardziej elastyczny, chodzi równiuteńko.
Zastanawiam się czy jak będę miał 3 dni wolnego nie wyjąć turbinki i Jej nie przepłukać.
Stary filtr nie był pewnie wymieniany od nowości.
Był strasznie nasączony przepalonym olejem i aż się kruszył przy wyjmowaniu.
Wszystko strasznie się lepiło niczym smar.
Strasznie to wyglądało.
Polecam każdemu kto ma diesla wymienić filtr odmy.
Ja jestem w szoku jak bardzo nowy filtr wpływa na pracę silnika.
 
 
AAND 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 56
Skąd: Tczew



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 14:09   

Skoro mowa o utracie mocy to ja też miałem ciekawy przypadek, mianowicie, auto jedzie normalnie do ok 90 km/h a wyżej czasami jedzie a czasami nie, bardzo ciekawe jest to kiedy się kogoś wyprzedza a on nagle traci MOC :( na naprawienie pomaga

--- wymiana przepływomierza

--- wymiana sterowania turbiną (przypadek częściej występujący) - jest to element który jest montowany "obok" turbiny podłączony cienkimi wężykami - jeden do turbiny, kolejny do egr, i do sterowania egr

oczywiście wyczyszczenie jest podstawą, sam osobiście polecam totalnie wywalić zawór EGR
 
 
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 09:32   

apples napisał/a:
Dobrze by było założyć nowe uszczelki kolektora ssącego bo stare będę już twarde. Bynajmniej u mnie tak było. Numery zamiennika http://forum.roverki.eu/v...p=469696#469696 - po 4 sztuki



A jesli nie mam tych uszczelek nowych, to jaka jest szansa ze uda mi sie zlozyc ze starymi i bedzie ok?

[ Dodano: Sob Lut 12, 2011 09:32 ]
pawel61 napisał/a:
Następnie musimy odkręcić plastikowy kolektor ssący i robimy to.


Czy ktos juz demontowal kolektor, nie majac nowych uszczelek do niego..Czy stare beda sie nadawac do ponownego montazu,bo chcialbym sie za to zabrac dzis ale nie mam nowych uszczelek?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lut 13, 2011 15:18   

Wiesz co ja kupiłem nowe uszczelki, ale stare są jeszcze OK.
Mogę je Tobie wysłać po kosztach przesyłki, ale to niestety dopiero w środę.
Auto miało na nich zrobione 83.000 mil i praktycznie nie widać śladów użycia.
Tylko że odkąd je mam (Przebieg 34.000) tankowałem tylko dobre paliwka.
Pisz na PM.
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 18:49   

ja mam na starych uszczelkach wszystko jest ok, nie ma sensu ich wymieniać tylko strata kasy
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
czaruch 



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: UK



  Wysłany: Nie Mar 13, 2011 18:29   EGR SPRAWDZENIE

Witam serdecznie szanownych Forumowiczów. Jako, że jest to mój pierwszy post pragnę się przywitać. Ale do rzeczy, silnik do niedawna pracował tragicznie, ale korzystając z porad na forum przeczyściłem wszystko co się dało i auto jest żwawsze jednak pozostały wibracje, a obroty falują w zakresie 650-700 na jałowym (P lub N - mam automat). Wymienione lub wyczyszczone: filtry: odma, paliwo, powietrze, siatka na elektrozaworze, EGR, kolektor, uszczelki na intercoolerze.

Pytanie, na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi brzmi jak możliwe jest by grzybek od EGR, którego ledwo można wcisnąć z użyciem trzonka jest poruszany przez niskie podciśnienie z wężyka. Przeczytałem gdzieś, że można to zrobić zasysając ustami lecz mimo wielu prób ani drgnie. Sprawdziłem na odpalonym silniku - nic, również po dodaniu gazu nie ma żadnej reakcji. Podciśnienie idzie do elektrozaworu, ale z zaworu już nie.

Sprecyzuję pytanie: w jakiej sytuacji elektrozawór otwiera EGR i jak to sprawdzić empirycznie oraz jak sprawdzić czy sam EGR jest sprawny.

Proszę o pomoc.

P.S. auto przyspiesza dobrze, jeździ szybko i pali w normie.
 
 
emilo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 36
Skąd: kętrzyn



Wysłany: Pon Mar 14, 2011 18:01   czyszczenie EGR i Kolektora

Witam. Dzisiaj czyściłem EGR i Kolektor po złożeni wszystkiego do poprzedniego stanu zapaliłem silnik i zaczęła się palić żółta kontrolka z wykrzyknikiem jak ją wyłączyć. :beczy:
:beczy: Dodam że autko teraz lepiej się zbiera, a spalanie jeszcze nie wiem mam nadzieje że spadnie chociaż z 1 literek :razz: Tylko ta kontrolka. :evil: Dzięki za radę.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 10:59   

Trzeba to wykasować interfejsem diagnostycznym.
Ew. jeśli to błąd chwilowy to sam się skasuje.
Polecam kupić interfejs ELM 327 w wersji 1.4
Ładnie komunikuje się z tym silnikiem.
Zrobisz znajomym diagnostykę i kabelek szybko się zwróci.
 
 
emilo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 36
Skąd: kętrzyn



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 12:01   

SyntaX rozmawialiśmy na GG na temat ELM 327 i mówiłeś że nie da rady to jak to jest kupić czy nie :razz: dodam że samochód jest z lutego 2003r
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 12:53   

Lampkę silnika wykasuje.
Modele powyżej 2001r.
Ale nie robi pełnej diagnostyki.
Najszybciej to jakiś syf poszedł na czujniki jak myłeś kolektor.
Silnik się przedmucha i będzie OK.

Rozgrzej motor i go przegazuj.
U znajomego pomogło zagrzanie silnika i potrzymanie go na obrotach.
Dwa razy zająknął jakby miał przerwę w zapłonie.
Puścił dymek z nagaru i od tego czasu OK.
 
 
emilo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 36
Skąd: kętrzyn



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 17:44   

Problem znikł. Przejechałem się aby silnik się zagrzał zatrzymałem się, wyłączyłem silnik włączyłem, kontrolka dalej się świeciła, ponownie zgasiłem wyjąłem bezpiecznik z takim samym oznaczeniem jak kontrolki i jest :ok: ciemność widzę ciemność :mrgreen:
SyntaX jak mówisz że ten elm da radę to sobie kupię zawsze się przyda. Dzięki za pomoc
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 22:01   

Spoko :)
Najważniejsze że jest OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Land Rover Freelander 2.0 16V] Brak mocy i brak doładowania
Kamyk83 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Pon Sty 24, 2022 15:29
Kamyk83
Brak nowych postów [Freelander] TD4 2.0 2002 Brak mocy
korpeza Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pon Gru 05, 2011 10:18
marshal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink