Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
Autor Wiadomość
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



  Wysłany: Sro Sty 13, 2010 11:58   [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Świeżo kupiony roverek padł...
Skrzynia biegów.
Którego biegu bym nie wrzucił, nawet wsteczny, i tak jedzie jakby to była trójka.
Lewarek chodzi jak patyk w g... Na luzie zostaje tam, gdzie się go ustawi. Nie wraca na środek.
Nie wiem, co to może być. Mam nadzieję, że się dotoczę do mojego warsztatu (25 km).
Akurat zdążyłem zimówki założyć.
Kląć mi się chce
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Gru 18, 2011 10:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 13, 2010 11:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 12:00   

Nie skrzynia.
Padły linki (urwała się) lub po prostu spadły z "jabłek".
Odkręć akumulator i zobaczysz 2 linki założone na kulki od mechanizmu zmiany biegów na skrzyni. Jak spadły to wystarczy je wcisnąć ponownie najlepiej na smar grafitowy. :wink:
Patrz zdjęcie poniżej.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Gru 18, 2011 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 13:07   

Oj... Dzięki (kliknąłem "pomógł")!
Tak stawiałem 1/20 że to może być to, skoro w ogóle działa.
Słabo się na tym znam, ale ex-właściciel mojego ex-roverka kombi robił to kiedyś.
Dzięki! Dzięki!

Nie wiesz / nie wiecie, co się robi, jeśli jest urwane?
Wymienia? "Spawa"? Łatwo dostać takie linki?
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 13:09   

Kizashi napisał/a:
Nie wiesz / nie wiecie, co się robi, jeśli jest urwane?
Wymienia? "Spawa"? Łatwo dostać takie linki?

Dostać łatwo ale aktualna cena 1 linki to 650zł a całego zestawu z kasetą 900zł. Najlepiej oddać do dorobienia. Za rozsądne pieniądze dorobią Ci nową.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 13:44   

Ja bym dorabiał.

Nr katalogowy ULS000021 i ULS000031.
Kompletny mechanizm 685zł UKD000200 http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1204

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 15:01   

Hej, właśnie mam diagnozę w warsztacie - tak, jak mówisz - urwana jest czerwona linka. Ceny już poznałem. Szukam dorabiaczy.

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 15:01 ]
Muszę znaleźć dorabiacza na Mazowszu
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 15:12   

Kizashi, a nie lepiej poszukać używki?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 15:26   

jak by co to mam używke :mrgreen: Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 15:45   

Jak znajdziesz taniej dorobienie niż używkę to dorób. Używane linki zawsze trochę mogą być wyciągnięte.
Informacja o roczniku jest bezużyteczna. Mogłeś tylko dopisać że to manual, aby administratorzy się nie czepiali. :wink:
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 15:51   

Tia...

Rowan,
Na allegro brak!

domel-x,
Nie wiem, może dorobię, firma jakaś się znalazła w W-wie...
Ile byś za nią chciał i jaki jest stan?

Dałbyś radę wysłać ją jakimś kurierem (poczta śle priorytety po 3 dni nawet) jutro do południa???
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 17:11   

w 75 były dwa rodzaje po 2003 linka jest inna i wymienia się tylko w zestawie :(

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:11 ]
zadzwoń do ciechanowa powinni mieć od tak młodego rocznika.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 18:42   

thef,
poprawione, sorry, wszystko dziś robię w biegu, właśnie wróciłem (PKP) z warsztatu

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 18:38 ]
PHJOWI,
Ale czy ze starszej wersji będzie to pasowało???

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 18:42 ]
Apples ma obie linki - można wziąć w komplecie, ale Roverek z 99 roku.
Mówi, że na oko wygląda tak samo...
Panowie, wie ktoś, będzie to pasowało?
Czemu trzeba przerzucać komplet?
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 18:43   

Mocowania do nadwozia oraz do skrzyni są te same. Mechanizm różni się tylko innym gwintem na gałkę zmiany biegów i linkami.
Poczekaj z zakupem. Niech może ktoś to jeszcze potwierdzi.
I typ http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969
II typ http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001968
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sty 13, 2010 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 18:45   

Sorry, kaczka dziennikarska...
To "domel-x" ma linki a nie "apples" :roll:
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 18:51   

Ja mam 2000r i mam takie http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969

Widziałeś jak wyglądają Twoje?
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:08   

apples,
Nie widziałem. Dziś to rozgrzebali, jutro wyciągną całość (podobno zejdzie się).
Ze mnie mechanik żaden... na oko wygląda to podobnie. Czym może się różnić?
Dziś widziałem tylko urwaną końcówkę - wygląda jak to przy cyfrze 8 na Twoim wykresie.
Urwane jest ok. 3 cm od końcówki, mierząc od miejsca, gdzie biegnie już sama (ta najcieńsza) linka.

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 19:08 ]
PHJOWI,
Myślisz, że linki z roku '99 pasują do rocznika '04?
A na marginesie - czy u Ciebie to jest powiat Śrem?
pozdrawiam
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:17   

Widzisz. Trudne pytanie czy pasują. Ja mam 2000r i chyba były wymieniane bo są tego nowszego typu. Ciekawe jakie ma domel-x.
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:20   

To skoro miałeś wymieniane to:
1. Oba typy pasują, lub...
2. Da się to jakoś (łatwo?) przerobić.

(Chyba roverek przerasta moje możliwości - żeby w takim aucie coś przerabiać... Trochę grzech... No i trzeba coś kumać. A ja, jak się uprę, tyle kumam, co żabka. O tak: kum-kum!)
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:24   

:rotfl:

Obędzie się bez przerabiania. Przejże jeszcze EPC i zaraz napiszę.
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:29   

Cóż... niektórzy potrafią, niczym sołtys w Syrence. Ja się znam nieraz teoretycznie i szpachlowozy zwykle demaskuję. Poza tym potrafię zjeździć pół kraju, żeby sobie coś niedrogo znaleźć (a że się popsuje? jak kupisz taniej, i tak może się opłacać, jeśli rocznik młody)

Dzięki! :piwko:
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75]Mechanizm zmiany biegów i linki?
myrTS Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 30, 2012 17:09
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Linki zmiany biegów
koci_flak Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 06, 2013 20:15
apples
Brak nowych postów [R75] Linki do zmiany biegów
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Lip 25, 2017 21:42
dawidd
Brak nowych postów [R75] linki zmiany biegów
u95 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 21, 2016 13:20
wellman
Brak nowych postów [MG ZT] Linki zmiany biegów pytanie.
shamir94 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 18, 2013 15:43
shamir94



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink