Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:39   

Odpowiedz jest tu http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1204

To jest model z linkami. Jeżeli będzie stary typ to będzie potrzebna stary typ gałki (inny gwint) lub jej modernizacja. W FSO 126p wystarczał papierek czego nie polecam :wink:
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sty 13, 2010 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:42   

Kizashi napisał/a:
apples,
Nie widziałem. Dziś to rozgrzebali, jutro wyciągną całość (podobno zejdzie się).
Ze mnie mechanik żaden... na oko wygląda to podobnie. Czym może się różnić?
Dziś widziałem tylko urwaną końcówkę - wygląda jak to przy cyfrze 8 na Twoim wykresie.
Urwane jest ok. 3 cm od końcówki, mierząc od miejsca, gdzie biegnie już sama (ta najcieńsza) linka.

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 19:08 ]
PHJOWI,
Myślisz, że linki z roku '99 pasują do rocznika '04?
A na marginesie - czy u Ciebie to jest powiat Śrem?
pozdrawiam


powiat środa wlkp.

pasują oba typy ale , lepszy stary bo można dostać części oddzielnie, a do nowego trzeba bulić za całość
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 20:02   

Czy to znaczy, że jak kupię stary typ - komplet, to da się to jakoś założyć (nie w nASO, ale u kumatych gości)?

Czy wystarczy mi 1 linka?
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 20:10   

faktycznie jest różnica w mocowaniu samych gałek,w r75 .04r jest lekko wciskana i można ją łatwo wyjąć ,a w moim dawcy z 99r niemogłem wyjąć jej jakoś na siłe wyjołem niepamietam ale walczyłem z nią.
dzwonił do mnie kiedyś jakiś tam mechanik i pytał sie o to

mówił ze sie robi jajo i wypada z tej kulki ,niewiem ile w tym prawdy :lol:

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 20:10 ]
Kizashi, oglondałem i nie trzeba wydechu odkręcać ,skrzyni niemam i widać ze łatwo to wyciągnąć
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 21:19   

apples,
Sądzisz zatem, że starszą wersję z '99 da się założyć do roverka z 2004 roku...

domel-x,
Czekam na oświecie, bo oczywiście zależy mi, żeby to ZROBIĆ.
(Pocztex z "na jutro standard", do 5 kg, kosztuje 40 zł)

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:04 ]
Głupi już jestem, Damelowi zawracam głowę, a mechanik mnie straszy, że linka z '99 "nie wiadomo ile pożyje..."

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:07 ]
OK - ślepak jestem - doczytałem u Tomiego:

""UWAGA!!! Aby miał zastosowanie w egzemplarzach starszych niż 3D275541,
konieczna jest wymiana gałki zmiany biegów lub modernizacja starej.""

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:08 ]
Czy to chodzi o tę gałkę, którą macam przerzucając biegi???

Bo jeśli tak, to w moim Roverku JEST AKURAT NIETYPOWA
(podobna do tej z modelu po lifcie),
więc może poprzedni właściciel JUŻ Z TYM KOMBINOWAŁ COŚ :evil:

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:19 ]
Czy jeśli u Tomiego jest napisane:
"UWAGA!!! Aby miał zastosowanie w egzemplarzach starszych niż 3D275541, konieczna jest wymiana gałki zmiany biegów lub modernizacja starej."

To ja, mając w VIN, końcówkę 4D317879, mogę u niego to kupić i mam 100% ?? ?

Ciekawe, ile warsztat zechce za: - wymianę / wymianę z przeróbką
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 21:33   

tak o tą gałke chodzi.moja gałka po lifcie ,sama gałka waży z 0,5kg :mrgreen:

a to 99 rok

Kizashi,spokojnie mi niezależy żeby to sprzedać :smile: tylko pomóc
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 21:43   

domel-x,
Już sporo pomógł, więc kliknąłem gdzie trzeba :wink:

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:42 ]
No właśnie gałę mam z wersji po lifcie albo bardzo podobną...

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:43 ]
Oj... tylko podobną. Przy najbliższej okazji podmienię toto na właściwe (można samą główkę?)
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 23:31   

apples napisał/a:
Kompletny mechanizm 685zł UKD000200 http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1204

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969

Tiaaa. Ale to tylko na stronie. W realu Tomi już dawno nie sprowadzał tych mechanizmów. Dziś z nim rozmawiałem bo była potrzebna linka. Aktualna cena jak napisałem: ponad 900zł. Dostępny oczywiście tylko nowy model, stary nie jest osiągalny.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 23:37   

Hm, ale mam wrażenie, że znalazłem NOWE ZA 495 zł BRUTTO
Zobaczymy jutro, bo katalogi z 2008 roku...

Ale jak założę google, to potrafię szusować. Miałem nawet kiedyś w umowie o pracę researcher :cool:
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 17:28   

apples,
Zgadza się - cennik przedpotopowy.
Dzwoniłem - mogą mieć na za 2 tyg., za 800 zł.
Za tyle są od ręki na allegro (Ciechanów).

Ale mój mechanik mówi, żeby to dorabiać. Jutro będę za tym jeździł - mam już namierzona firmę w W-wie (pasuje, od mojej wschodniej strony) - Linplast.pl

Jak będę znał cenę, wrzucę na forum, może skorzysta też ktoś inny.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 17:28 ]
Dorobienie linki (urwała się ta czerwona) - 200 zł. Ale w firmie mieli sporą kolejkę zamówień i odbiór mam dopiero na poniedziałek / wtorek.
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 23, 2010 14:55   

a wiecie co jest zalamujące.... ja chcialem roverka nie z laczonymi światlami, ale jak najnowszego...... i sie zrobiłem.... mam gałkę jak w nowszym a wóz sprzed liftu i jak patrze to już parę takich części namierzyłem:/ to dopiero będzie masakra dobierać coś na VIN.
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 10:01   

A czy linki starego typu z silnika v6 są takie same jak z 1.8? Wydaje się że tak, ktoś może potwierdzić? To że są z anglika chyba nie ma znaczenia?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 11:29   

zetkaii napisał/a:
A czy linki starego typu z silnika v6 są takie same jak z 1.8?
V6 czy 1.8, diesel czy benzyna linki są te same :wink:
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 12:55   

Dzięki apples, nie kliknę pomógł gdyż nie mój temat ale gdybym założył własny to zapewne kasjopea nakładła by mi po głowie :grin: , a tak na marginesie mechanik od siedmiu boleści uszkodził mi gumki w końcówkach linek przy okazji wymiany sprzęgła i teraz jestem zmuszony do zakupu linek. Samo życie.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 16:47   

Jeśli coś Wam nie pasuje w moim moderowaniu, to piszcie w Sprawach Klubowych.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Grzybu_ck 




Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 41
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 23:08   

aby nie zakładać nowego tematu rozszerze wątek
mam dziwną awarie w skrzyni biegów

Biegi 1,3,5 są ok, a awaria dotyczy 2,4,R. Biegi działają, wskakują, ale dźwignie moge cofnąć dalej niż miejsce biegu. Czyli po wrzuceniu 2 ciągnąc nie ma tej blokady, żeby dalej nie cofać, tylko dźwignia leci dalej jakby chciała się położyć obok hamulca ręcznego.

jeden mechanik powiedział mi tylko, że jak biegi wskakują to tak ma być.
_________________
motostat.pl
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 08:14   

Grzybu_ck napisał/a:
Biegi 1,3,5 są ok, a awaria dotyczy 2,4,R. Biegi działają, wskakują, ale dźwignie moge cofnąć dalej niż miejsce biegu. Czyli po wrzuceniu 2 ciągnąc nie ma tej blokady, żeby dalej nie cofać, tylko dźwignia leci dalej jakby chciała się położyć obok hamulca ręcznego.
Sprawdź mechanizm zmiany biegów, linki oraz mechanizm na skrzyni biegów. http://forum.roverki.eu/v...p=446566#446566 Mechanizm na skrzyni biegów powinien mieć 2 elementy: Jeden w kształcie stożka ściętego, a drugi w kształcie walca http://forum.roverki.eu/v...p=429335#429335
 
 
Grzybu_ck 




Dołączył: 15 Wrz 2003
Posty: 41
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 09:52   

rozwiązanie zagadki odnośnie możliwości położenia drążka biegów obok hamulca ręcznego.

pod akumlatorem linka odpowiadająca za ruchy do przodu, do tyłu (np 3i4). W pozycji 4 linka jest wysunięta. zakończona jest 3 elementami:
1 obejma przekładni,
2 osłonka-sprężyna z gumy która pracuje przy zmianach biegów,
3 zakończenie obejmy linki które jest przymocowana.
elementy 2i3 które powinny być połączone na stałe rozłączyły się, a co za tym idzie podczas wrzucana '3' linka cofała się, osłaniając linkę. Przy wrzuceniu '4' wychodziła goła linka, bieg był zmieniany, ale przy mocniejszym pociągnięciu drążka linka wyginała się na boki.
po sklejeniu elementów 2i3 linka nie miała możliwości wyginać się, więc wszystko wróciło do normy. (możliwe że za jakiś czas linka do wymiany)
dziękuje za pomoc oraz podpowiedzi.
_________________
motostat.pl
 
 
 
voltman 



Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:40   Końcówki linek zmiany biegów

Witam,
podczepię się pod temat, bo problem też dotyczy linek. Konkretnie uszkodziły mi się gumki które stabilizują łączenie linki ze skrzynią biegów ( tak mi się wydaje że to łączą : ) ) Gumki całkowicie praktycznie sparciały i "wypadły" i praktycznie trzymają się tylko na metalowych obręczach. Zdjęcie tego elementu załączył już kolega domel-x:


Pytanie czy da się wymienić tylko ten element? Czy muszę kupić całe linki? kolega apples pisał już że linki ze wszystkich modeli pasują do siebie ale chciałbym się upewnić w tej kwesti, jężeli ktoś ma oczywiście taką wiedzę. Mój rover to 75 CDT z 99 r manual, czy mogę zatem bezpiecznie kupić linki z modeli benzynówek do 2003 roku produkcji?

Dzięki z góry
 
 
gagatek 



Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: NS



Wysłany: Sob Cze 04, 2011 16:49   

witam, mam podobny problem co koledzy. Nie wiem co się stało ale ostatnio wcisnął mi się pedał sprzeglaw deske ale go odciągłem ręką i potem juz wyglądało ze jest ok, ale pojawił się następny problem. Gałka skrzyni biegów chodzi luźno, biegi się nie zmieniają chodz gałkę moge ustawić w pozycji kazdego biegu, nawet bez wcisniecia sprzegla, ale auto i tak stoi i zauważyłem że nie da się wcisnąc gałki, w ten sposób jakbym chciał wrzucic wsteczny, nie ma poprostu tego luzu w dół. Jeszcze tylko napisze ze sprzęgło wymieniałem w tamtym roku... mi doradzicie, co mam zrobic? czy mam sprawdzic te linki o ktorych w pisal apples na pierwszej stronie? jesli tak to moglbym prosic o wiecej info jak one wygladaja i gdzie dokladnie sie znajduja?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75]Mechanizm zmiany biegów i linki?
myrTS Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 30, 2012 17:09
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Linki zmiany biegów
koci_flak Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 06, 2013 20:15
apples
Brak nowych postów [R75] Linki do zmiany biegów
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Lip 25, 2017 21:42
dawidd
Brak nowych postów [R75] linki zmiany biegów
u95 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 21, 2016 13:20
wellman
Brak nowych postów [MG ZT] Linki zmiany biegów pytanie.
shamir94 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 18, 2013 15:43
shamir94



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink