Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Bardzo wysokie obroty silnika- 5000
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Bardzo wysokie obroty silnika- 5000
Autor Wiadomość
wleks 



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: mogilno



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 16:34   [R75] Bardzo wysokie obroty silnika- 5000
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

witam. podczas jazdy moim roverem 75 co jakis czas silnik zaczyna wariowac i wskakuje na bardzo wysokie obroty nawet 5000. musze wtedy stanac zgasic silnik i po ponownym odpaleniu jest ok. co moze powodowac takie zachowanie sie silnika??? myslalem ze moze pedal gazy sie blokuje ale to chyba nie bedzie to
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:51, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 17, 2010 16:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 17:30   

silniczek krokowy do wymiany (ewentualnie przeczyścić)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
wleks 



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: mogilno



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 19:01   

a czy moze to byc np zamarznieta linka???
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 19:46   

Też obstawiam że to benzyna i silnik krokowy. Może być brudny albo dostał wilgoci i przymarzł. Wyjąć przeczyścić i jeżdzić dalej
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 22:41   

sprawdzić przewody odmy , zamarzły ??
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 22:45   

PHJOWI, a dopiero co była debata że podobno nie zamarzają :mrgreen: Ja swój wożę w bagażniku ;)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 09:22   

przy tej temperatturce pewno odma przymarza i są chocki klocki :/ auto stoi w ciepłym garażu czy normalnie pod chmurką?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
wleks 



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: mogilno



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 10:10   

auto stoi pod chmurka. problemy zaczely sie dopiero kiedy nadeszly wielkie mrozy. zapomnialem rozwniez dodac ze samochod jest w gazie (LPG). jeszcze raz przepraszam ze udzielam informacji na raty ale jak sami widzicie to dopiero moje pierwsze posty.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 10:18   

no, czyli Ci odma zamarzła i stąd te jaja :) zdejmij plastikową osłone silnika od góry, i będziesz miał takie czarne gumowe przewody wychodzące z pokrywy 1 głowicy (żeby dostać się do 2 musisz ściągnąć kolektor ssący) w tych przedowdach (odpowietrzenie skrzyni korbowej chyba) zbiera się para wodna, która zamarza i stąd te wysokie wieszające się obroty :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 16:31   

odma jest bocznikowym odpowietrzeniem skrzyni korbowej w kV6 i przy uchylonej przepustnicy podczas jazdy nie wpływa na obroty, co najwyżej może być przyczyną wzrostu ciśnienia gazów w skrzyni , ale muszą być wtedy zatkane obydwa przewody odpowietrzające olbo ich gniazda ( wtedy może wywalić olej).Myślę ,że jest tak jakdukat11streścił.Markzo, nie trzeba ściągać kolektora , oryginalnie przewody mają trójniki i można je porozpinać. Jeden z cienkich przewodów ma gniazdo pod kolektorem, ale nie ma on decydującego wpływu. Silnik krokowy zamocowany jest na dolocie/przepustnicy i poprzez zawór IAC doprowadza mniej lub więcej dodatkowego powietrza . Zwiększenie obrotów, to więcej powietrza do przepustnicy, aby zmniejszyć obroty -mniej powietrza. Silnik jest dwubiegunowy i sterowany przez ECM. Wolne obroty regulowane są przez ECM na 2 sposoby : dostosowaniem kąta wyprzedzenia zapłonu i zaworem IAC . Gdy silnik jest obciążony ( np. włączy się wspomaganie ), ECM wykorzystuje kombinacje IAC i wyprzedzenia zapłonu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Sty 18, 2010 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 16:37   

Bardzo możliwe, nie rozbierałem tego jeszcze ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 10:36   

Zukowaty napisał/a:
Ja swój wożę w bagażniku
a co zrobiłeś z otworami w gniazdach mocowania przewodów ?, zatkałeś czy silnik bierze powietrze z zewnątrz.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 10:36 ]
wleks, jeśli przyczyną wzrostu obrotów nie jest instalacja LPG , to jeszcze może być nieszczelność w dolocie i silnik dostaje więcej powietrza.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Sty 21, 2013 08:47   

Odświeżam temat. Silnik 1,8 benzyna + LPG

Wczoraj zrobiłam trasę - ponad 200 km, bez żadnych problemów. Potem auto postało około 2 h i po przejechaniu kilku km, kiedy temperatura osiągnęła 90 stopni, obroty zaczęły świrować. Na postoju, bez względu czy na biegu czy na luzie obroty utrzymuja się na poziomie 1300- 1400.
Dziś po nocy, na zimnym silniku było jeszcze gorzej, na postoju dochodziły nawet do 4000, towarzyszył temu dźwięk jakby sam przygazowywał. Po rozgrzaniu silnika obroty utrzymywały się na poziomie około 1600 i już nie falowały.

I skąd te przygody? Coś zamarzło, rozszczelniło się?
 
 
CaReW1987 




Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 1



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 21:55   

Dołączam się do tematu.

Przy wiekszych mrozach takich jak wiecej niz -5 stopni mam problemy z obrotami silnika. Chodzi dokladnie o to ze po odpaleniu rovera (nie garazowany) i przejechaniu ok 10 km obroty mi sie samoczynnie zwiekszaja nawet do 5 000. Musze wtedy sie zatrzymac, zgasic autko i poczekac ok 3 min. Po ponownym odpaleniu jest ok ale tez przez jakis czas. Dzisiaj zauwazylem ze gdy nie przekraczam np 3 tys obrotow to te zwiekszajace sie obroty tez ich nie przekraczaja (takie mialem wrazenie ale musze to jeszcze pare razy sprawdzic). Obroty w zadej sposób nie spadaja, dosc problematyczne to jest jak silnik wyje na skrzyzowaniu albo jak sie jedzie na biegu i trzeba ciagle uzywac hamulca zeby zwolnic poniewaz na biegu tez sie zwiekszaja obroty. Dzisiaj mechanik przeczyscil mi silnik krokowy i jak wracalem z pracy to znowu ten problem wystapil. Posiadam R75, 2.0 V6, Manual 99r. Mam pytanie- czy mozna to jakos zdiagnozowac przy uzyciu kabla i programu scanXL? I czy jest ktos kto mial taki problem i dobrze wie co jest jego przyczyna? I nie chodzi mi o odpowiedz typu "slyszalem że...." albo "ktoś mi mówił" Przeczytałem już dużo tematów o tym problemie ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:34   

Miałem taki sam problem w eR 400, czyściłem krokowca, przepustnicę i nic. Pomogło pare kropli oleju w pancerz linki gazu i delikatne jej poluzowanie.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 22:44   

CaReW1987, mam podobnie, otóż przez jazdę na krótkich dystansach w przepustnicy zebrało się sporo syfu i poszło w odmę, wyczyściłem i spokój.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 08:09   

U mnie teraz problem jest jeszcze inny. Rano jak odpalam to jets tylko 400 obrotów i po każdym, nawet lekkim przegazowaniu gaśnie. Muszę przejechać z 1 km utrzymując stałe obroty i potem przez jakiś czas jest ok, do czasu aż się nagrzeje, kiedy to obroty zaczynają się same podnosić.

Wczoraj podłączałam się pod kompa, pokazuje błąd czujnika ciśnienia powietrza w rurze dolotowej i błąd regulacji niskich obrotów.

Czyszczenie przepustnicy nic nie dało, odma wygląda na czystą. Może dziś uda się podmienić czujnik ciśnienia i krokowiec, to powinno wyjaśnić czy to jakaś usterka czy przymarzło coś innego.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 15:34   

joannak25, podmień na początek tylko czujnik ciśnienia ,bo drugi błąd jest konsekwencją pierwszego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 15:39   

SeniorA napisał/a:
podmień na początek tylko czujnik ciśnienia


Czujnik ciśnienia na podmiankę już mam. Dziś będzie testowany.
A co ciekawsze w tym roku już raz go wymieniałam, na nowy, zaminnik EPS. Mam nadzieję, że wymiana pomoże.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 16:54   

joannak25 napisał/a:
Czujnik ciśnienia na podmiankę już mam. Dziś będzie testowany.
czujnik z grubsza można sprawdzić w aucie przez pomiar generowanego przez niego napięcia w 2 sytuacjach . 1- silnik gorący i na wolnych obrotach ~ 1.5 V, oraz 2 pomiar na nie pracującym silniku i włączonym zapłonie ~ 4.5 V.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] wysokie wolne obroty po przekładce silnika
Markzo Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Wrz 20, 2014 08:03
Markzo
Brak nowych postów [R75] Bardzo wysokie spalanie
kalixt Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Gru 20, 2011 13:49
rafik14
Brak nowych postów [R75] Bardzo wysokie spalanie
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 24, 2013 21:44
domel101
Brak nowych postów [R75] Za wysokie obroty
czarny666xl Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 07, 2009 15:29
SeniorA
Brak nowych postów [R75] wysokie obroty
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 22 Pią Lut 07, 2014 17:53
rtoip69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink