Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływomierz, moc silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływomierz, moc silnika
Autor Wiadomość
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 14:31   

Porządna trasa bez szaleństw w zimie 7l/100km.
W koło komina silnik nie dogrzany 3-4km gaszony i tak kilka razy 9l/100km.
Miasto też silnik nie dogrzany, krótkie odcinki ok 11l.
Średnia, wszystko razem ok 8,5l, ale to wszystko zima.
Kombiaki ponoć trochę więcej łykną, ale bardziej mnie martwi to , że 105 konna octavia ma lepsze odejście, to nie jest przepaść ale jednak, fakt ,że ta skodzina jest ledwie dotarta. Chyba będę musiał przeczyścić co nie co w tym aucie. A co do przepływki to ją wyjąć czy tylko wypiąć z kabelków żeby sprawdzić czy jest różnica??
pozdro
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 12, 2010 14:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 14:34   

phuss napisał/a:
wypiąć z kabelków żeby sprawdzić czy jest różnica
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 14:50   

Wypnij wtyczkę.Tylko uważaj na dymek z rury,bo trochę kopci.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 14:53   

apples napisał/a:
czujnik położenia wału korbowego

Nie chcę być niemiły... ale to akurat troche przesadziłeś. Takie objawy nie występują przy tej usterce.
apples napisał/a:
być przepływomierz

To na 99% przepływka.
PD napisał/a:
mechanik stwierdzil przy odczytach 75 mg? przy 3tys. jezeli dobrze zrozumialem
a ponoc minimum jest 85 mg?

Powinno być duuużo więcej. Jeśli dobrze pamiętam, to ponad 400mg.

[ Dodano: Pią Mar 12, 2010 14:53 ]
Dziadek napisał/a:
Tylko uważaj na dymek z rury,bo trochę kopci.

Mój kopci jak podepnę uwaloną przepływkę, a jak odpięta to wogóle nie kopci.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:25   

no coz to pozostaje mi tylko odpiac przeplywke i zobaczyc czy poprostu bedzie lepiej
przyspieszal...? tylko zapewne bledy sie pokaza w kompie...
ps. tez macie ta przeplywke przykrecona torx'em z kwadratem w srodku?
widzialem z dziurka ale kwadratem?
ps.1 wiecie moze jakie powinno byc cisnienie doladowania turbiny?
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:33   

Rowan wejdź na forum BMW i poczytaj. Nic nie przesadziłem. Swoje wypowiedzi opieram na swoim doświadczeniu jak i innych. Czujnik wału ma dużo wspólnego z kręceniem obrotów.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:46   

apples, ale co ty z tymi obrotami? Seryjny CDT przy uwalonej przepływce nie pojedzie więcej niż 160km/h i to nie dlatego, że obrotów nie wykręci, tylko dlatego, że nie ma siły po prostu. I to już zostało przeze mnie sprawdzone. Ledwo ledwo te 160 wyciągnie.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:59   

Jak co z obrotami. To ze nie będzie się kręcić np. więcej niż do 3500rpm. 3500rpm to odpowiednik tej prędkości.
Proszę po raz kolejny abyś czytał moje posty: napisałem że może nie być przepływka i co zrobić by to sprawdzić. Nie sugeruje jak Ty że na 99%.
Napisz kiedy jeszcze wcześniej przesadziłem bo chyba trochę wyolbrzymiasz.

Zamiast śledzić moje posty i to co niby źle napisałem napisz coś od siebie, aby pomóc. Krytykować każdy potrafi, ale pomóc lub starać się pomóc już nie każdy.
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 16:08   

PD napisał/a:
tez macie ta przeplywke przykrecona torx'em z kwadratem w srodku?
nie pamiętam czy to kwadrat, jest to odmiana torx z trzpieniem w środku. Klasyczny torx na pewno nie pasuje.
Mi udało się zaklinować - trochę niesymetrycznie - śrubokręt w tym wkręcie i w ten sposób odkręcić. Ale to tylko informacyjnie, każdy ryzykuje na własną odpowiedzialność.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 16:28   

U mnie jest akurat na Torx z otworem okragłym.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 16:28   

apples napisał/a:
Napisz kiedy jeszcze wcześniej przesadziłem bo chyba trochę wyolbrzymiasz.

Naprawde nie chce się wdawać w bezsensowną polemikę, bo nie ma żadnego powodu. Nie pisałem, że wcześniej gdzieś przesadziłeś.
apples napisał/a:
napisz coś od siebie, aby pomóc

Ja pisze, z czym jest problem, a nie gdybam, może, może to. Jeśli jestem pewien czegoś to pisze. Gdybam, jeśli nie jestem czegoś pewien.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 16:32   

Jak sprawdzi to będzie wiadomo. Ja też nie gdybam. Piszę o najbardziej prawdopodobnej przyczynie. Gdybym gdybał bym wymienił jeszcze parę innych rzeczy.

:ok2:
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:31   

Rowan, apples ,ale zgrzyta między wami i to od dłuższego czasu. Dajcie se na luz :piwko:
Powiedzcie lepiej czy moje wysłużone 131 koni ma prawo przegrać z nową 105 konną skodziną. :cry:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:43   

Rowan napisał/a:
apples, ale co ty z tymi obrotami? Seryjny CDT przy uwalonej przepływce nie pojedzie więcej niż 160km/h i to nie dlatego, że obrotów nie wykręci, tylko dlatego, że nie ma siły po prostu. I to już zostało przeze mnie sprawdzone. Ledwo ledwo te 160 wyciągnie.

Rowan ja niedawno walczylem z przplywka i spokojnie dociagalem i do 200 km/h,u mnie na niskich obrotach sie tylko dlawil,sa wiec chyba rozne objawy
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:50   

menior też tak uważam i tez tak opisują na forach BMW.

phuss wszystko zależy. Raczej nie. Jaka Skoda? Nie zapomnij że R75 waży prawie 1600kg.
Ja ganiałem się po Gdyni z A3 1.9 i miałem ciężko. Mam tylko 116KM.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:05   

menior, to zależy tylko od tego jakie parametry jeszcze podaje. A sądząc po tym co pisał wcześniej kolega to już jest na całkowitym wykończeniu. Ma prawo ledwo jechać i palić pond 10l w takim przypadku.
phuss napisał/a:
Powiedzcie lepiej czy moje wysłużone 131 koni ma prawo przegrać z nową 105 konną skodziną.

Nie powinien. Fakt, że ona ma zmienną geometrie, to daje jej więcej mocy w dole, ale potem nie powinna mieć szans w wyższym zakresie. Tak nawiasem mówiąc, to z moim Passat B6 2.0TDI 140KM nie daje sobie rady...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:39   

Siema wszystkim dwa dni temu zmieniłem wtryski i samochodzik ładnie pracuje ale gorzej ciągnie jak by nie miał siły objawy pasują do przeplywomierza fakt jest taki że czyścilem czujnik w kolektorze .
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 21:42   

Czujnik ciśnienia doładowania. Robisz bałagan meniorowi :wink:
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 23:34   

Witam,

zrobiłem dzisiaj chiptuning w moim roverze 75 CDT w firmie TTC w Krakowie. Programowaniem ECU zajmuje się tam jeden gość, który powiedział mi, że silniki M47 R są z natury trochę mulaste, ale głównym powodem tej upierdliwej turbodziury poniżej 1800 obr. jest błąd w fabrycznym oprogramowaniu (i to nie tylko w Roverach ale również BMW z tego okresu). Chodziło mianowicie o to, że przepływomierze oryginalne BOSCH'a (np. 0928400520) bardzo wcześnie przestają pracować zgodnie z założoną specyfikacją, a czego program oryginalny nie uwzględnia. Dodatkowo był tam jeszcze jakiś głupi błąd w nastawach sterownika regułowego.

Poza klasycznym chiptuningiem, facet poprawił mi program w niższym zakresie obrotów, kompensując stary przepływomierz.
W wyniku modyfikacji programu samochód wyraźnie lepiej spisuje się w zakresie 1200 - 1800 obrotów pomimo, że jest to seria (czyli teoretycznie samochód bez chipa ze sprawnym przepływomierzem). Powyżej 1800 to już zupełnie inna bajka, ale nie to jest tematem mojego postu.

phuss: ze 105 konną Octavią nie powinieneś przegrywać mając CDTi. Masz tam coś nie tak po maską. Przeczyść ten przepływomierz, może pomoże.

Pozdro.

P.S. Gość przy mnie modyfikował program, który wcześniej zgrał z auta.
P.S.2 Spalanie przed chipem: 8.5l (100% miasto, krótkie odcinki, zima), 7.5l (40% trasa, 60% miasto), na trasie ok. 5,5l (chyba, że robię trasę Kraków-Tarnów, z czego połowa w korku ;)) .
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 00:08   

Trochę mało precyzyjnie opisałem moją przegraną. Rowan swoim postem mi to rozjaśnił. Z octavią przegrywam na starcie, szkodzina ładnie już ciągnie od ok 1000-1200 obrotów. Jak ja dojdę do ok 2000rpm to jest już w miarę dobrze.
pozdro
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 12, 2013 19:36
0L0
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 31, 2009 10:59
dukat11
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
occrew Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 12:21
szpynior
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Sie 13, 2013 12:58
sqiddy25
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 67 Czw Wrz 04, 2014 16:31
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink