Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływomierz, moc silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływomierz, moc silnika
Autor Wiadomość
ripek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 44



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 11:59   

Czy ktoś może napisać jakie są prawidłowe wartości przepływki w g/s lub w jakiej wartości są dane zTąd podane i czy jest opcja przeliczenia na g/s
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 10, 2013 11:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 16, 2014 14:56   

Jestem po zabiegu rozwiercenia przepływomierza.
Operacja dała pozytywny efekt. Auto jest bardziej dynamiczne w przedziale 1700-2200 obrotów. Spalanie minimalnie mniejsze.
Szukając innego przepływomierza, prześledzeniu kilku aukcji, oraz dzięki numerom wkładu z przepływomierza, ustaliłem że najprawdopodobniej będzie pasował wkład z przepływomierza od Mercedesa o numerze A 000 094 14 48, gdzie cena nowego Bosha oscyluje w granicy 350zł. W przyszłym tygodniu postaram się dorwać używkę, torxa i podmienić wkłady z oryginałem z RRRrrr i sprawdzić czy działa.
Ostatnio zmieniony przez MatiNitro Nie Wrz 07, 2014 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Sie 16, 2014 16:04   

Na czym polega ten zabieg rozwiercenia a konkretnie to co tam trzeba rozwiercić?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 16, 2014 16:14   

janio, musisz w wkładzie przepływomierza zrobić dziurkę na przeciwko prostokątnego wlotu powietrza. Zabieg na za zadanie skrócić drogę powietrza które chłodzi płytkę wewnątrz wkładu. Ze względu na stopień zabrudzenia płytki efekt może być mniej lub bardziej wyczuwalny.
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Sie 19, 2014 11:32   

Ja swój przepływomierz odpiołem całkiem, i autko zaczeło mi jeździć jak na ON verwa, spalanie spadło o jakieś 0,3- 0,5l/100km i zbiera sie kapke lepiej, co do kopcenia to kopci jak kopcił :)) , ciekawi mnie tylko fakt jak bedzie jeździł gdy zaleje verwe.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 24, 2014 23:18   

michalie, ciekawi mnie jak wygląda praca Twoich wtryskiwaczy :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pon Sie 25, 2014 08:42   

MaReK napisał/a:
michalie, ciekawi mnie jak wygląda praca Twoich wtryskiwaczy :)



Tego nie wiem ale wiosną tego roku robiłem wszystkie 4, a bez przepływki śmigam jakieś niecałe 2 miesiące
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Sie 26, 2014 06:39   

nasze wtryski to pierwsza, stara i twarda generacja. Nie szkodzi im kiepskie paliwo jak np 2 czy 3 generacji wtryskom. Jeżeli są raz zrobione w miare dobrze to pohulają trochę
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 26, 2014 08:57   

dawidd napisał/a:
nasze wtryski to pierwsza, stara i twarda generacja.

No nie mogę się zgodzić :) Mój pierwszy kpl. wtrysków umarł w prawdzie nie ad hoc po zalaniu, ale na przestrzeni kilku miesięcy (po sztuce) po zalaniu opałem na stacji u p. sławka ;)

Chyba, że piszesz o wtryskach od SDI :) No tam to faktycznie... nawet rzepak pociągną :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Sie 26, 2014 14:30   

nie twierdze ze wtryski nasze CR sa nieśmiertelne. Jak sie zaleje cos klejącego to i one odmówią posłuszeństwa, co nie zmienia faktu ze np 2 czy 3 generacja padnie dużo szybciej na kiepskim paliwie niz nasze. W Mercedesie Vito 2.2 sa te same konstrukcyjnie (nie typ) wtryski i one potrafią 0,5 bańki km zrobić, najczęściej wydmuchuje podkładki miedziane, a wtryski dalej pracują.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 10:03   

Panowie odnośnie przepływki ja ma czujnik temp dolotu na wężu od IC, a po odpięciu przepływki wyskakuje czek i sa 2 błędy błąd przepływki i czujnika temp (-40) po wpięciu przepływki oba błedy znikają.
Z tego co wiem to puki co tylko u mnie po odpięciu przepływki wyskakuje czek, czyżbym miał dwa czujniki temp?, czy moze czujnik jest jakoś szeregoeo połączony z przepływką i dopiero to ecu?
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 27, 2014 10:38   

michalie, ostatnio przerabiałem temat odpinania uszkodzonej przepływki. U mnie też po odpięciu wyskakują dwa błędy - jeden od przepływomierza, drugi od czujnika temperatury i obydwa znikają, gdy podpiąć przewód z powrotem.

Czego natomiast nie mam to zapalonego check engine. Niemniej, gdy czytałem o przepływkach na angielskich forach, niektórzy po odpięciu też mieli tak jak Ty i najczęściej pomagały szamańskie triki w stylu "włącz wyłącz zapłon kilkanaście razy" czy "odłącz aku na 20 minut".
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 11:33   

Do michalie. Po wypięciu i wyjęciu lizaka z przepływki musisz w to miejsce wkręcić jakiś korek lub uwaloną przepływkę aby nie dochodziło lewe powietrze. Wyjętą przepływkę luzem podłącz do kostki z kablami i umocuj gdzieś przy filtrze powietrza taśmą izolacyjną aby nie latała jak Żyd po pustym sklepie, z dala od wtryskiwaczy i źródeł ciepła. Temperatura będzie normalna a nie -40C, roverek będzie miał kopa i mało będzie spalał. Jest to już wypraktykowane!
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Sro Sie 27, 2014 11:43   

Ale ja tylko wtyczke wypiołem a nie całą przepływkę, no i z odpiętą jeździ kapke lepiej a i spalanie mi też spadło :)
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Sie 29, 2014 05:26   

To wiem, ale mnie bardziej chodziło o zlikwidowanie tego -40C.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 14, 2016 22:51   

Brywieczór.

Pytanie Panowie - coś może nowego się pojawiło w temacie przepływek? Ja w zeszłym roku wymieniałem na używkę i wygląda na to, że używka też nie daje sobie rady więc chciałbym kupić nową ale może niekoniecznie chciał wydawać na to 700 zł :p

Myślę o Pierburgu z Merca ale nie wiem czy to do końca dobry pomysł. Ktoś coś podpowie? ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 14, 2016 23:11   

prebenny, Czemu nie wymapujesz jej :D Albo zrób sobie układ wzmacniacza sygnału.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 15, 2016 06:44   

Remigiusz wolę jednak mieć coś co kontroluje ilość dymu :P

A co do układu - w moim przypadku przepływka dość mocno zawyża wskazania (logi z TOAFa niżej):

Cytat:
Pozycja pedału gazu; Obroty silnika; ciśnienie paliwa wstępnego; Rzeczywista masa powietrza; Wymagana masa powietrza:
0,00% 798,00 1/min 3,62 bar 615,00 mg 485,00 mg
0,00% 796,00 1/min 3,61 bar 619,70 mg 485,00 mg
0,00% 799,00 1/min 3,61 bar 612,10 mg 485,00 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
21,39% 1644,00 1/min 3,51 bar 682,70 mg 483,80 mg
0,00% 2225,00 1/min 3,46 bar 731,00 mg 391,10 mg
50,26% 1568,00 1/min 3,47 bar 820,50 mg 723,50 mg
83,95% 2051,00 1/min 3,40 bar 1160,30 mg 907,30 mg
83,95% 2051,00 1/min 3,40 bar 1160,30 mg 907,30 mg
90,19% 3202,00 1/min 3,21 bar 1457,30 mg 939,30 mg
90,19% 3202,00 1/min 3,21 bar 1457,30 mg 939,30 mg
0,53% 2122,00 1/min 3,47 bar 652,20 mg 384,70 mg
0,53% 2122,00 1/min 3,47 bar 652,20 mg 384,70 mg
0,35% 1913,00 1/min 3,52 bar 648,10 mg 376,40 mg
0,00% 1798,00 1/min 3,54 bar 642,30 mg 370,50 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
7,13% 1671,00 1/min 3,56 bar 644,70 mg 258,60 mg
11,94% 1610,00 1/min 3,55 bar 681,10 mg 401,10 mg
96,25% 1711,00 1/min 3,50 bar 882,40 mg 797,40 mg
86,45% 1959,00 1/min 3,45 bar 1302,40 mg 891,60 mg
84,13% 2339,00 1/min 3,38 bar 1602,50 mg 929,80 mg
84,13% 2339,00 1/min 3,38 bar 1602,50 mg 929,80 mg


0,00% 790,00 1/min 3,62 bar 610,70 mg 250,00 mg
13,72% 1071,00 1/min 3,57 bar 615,40 mg 456,50 mg
8,02% 877,00 1/min 3,61 bar 624,20 mg 389,10 mg
17,29% 1428,00 1/min 3,52 bar 657,00 mg 402,90 mg
16,04% 1284,00 1/min 3,54 bar 679,40 mg 436,50 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
24,42% 1567,00 1/min 3,49 bar 723,20 mg 574,30 mg
31,37% 1910,00 1/min 3,45 bar 929,70 mg 683,80 mg
36,36% 2034,00 1/min 3,45 bar 949,20 mg 785,00 mg
38,32% 2385,00 1/min 3,37 bar 1132,30 mg 839,50 mg
38,32% 2385,00 1/min 3,37 bar 1132,30 mg 839,50 mg
81,28% 3519,00 1/min 3,15 bar 1326,00 mg 939,30 mg
43,13% 2655,00 1/min 3,41 bar 975,40 mg 843,80 mg
43,13% 2655,00 1/min 3,41 bar 975,40 mg 843,80 mg
100,00% 2931,00 1/min 3,27 bar 1536,80 mg 939,30 mg
100,00% 3225,00 1/min 3,22 bar 1446,90 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 3502,00 1/min 3,18 bar 1331,70 mg 939,30 mg
100,00% 4102,00 1/min 3,09 bar 1138,10 mg 939,30 mg
0,00% 3741,00 1/min 3,30 bar 1021,90 mg 409,20 mg
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 15, 2016 07:57   

Ja dostałem w prezencie nowa przeplywke do r75 delphi - leży w pudelku bo auto nie jeździło na niej. Kupilem w radomsku boscha za ok 450 zl jak dobrze pamiętam, albo nawet coś poniżej - śmiga juz ok roku i jest super
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 01, 2016 19:07   

To jeszcze jedno pytanie - ktoś z Was podpinał w przedlifcie czujnik temperatury powietrza w dolocie?

Kupiłem takowy i teraz się zastanawiam jak to ustrojstwo podpiąć. Czy wpiąć się do przepływki czy?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 31, 2009 10:59
dukat11
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
occrew Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 12:21
szpynior
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Sie 13, 2013 12:58
sqiddy25
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 67 Czw Wrz 04, 2014 16:31
dawidd
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 12, 2013 19:36
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink