Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
Autor Wiadomość
kucharus 



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: polska



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:32   [R620] CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

WITAM PAWEŁ KUCHARSKI Z TEJ STRONY MAM ROVERA 620 SDI DIESEL
NIE JEDZIE MI AUTO , PO WYŻEJ 2000 OBROTÓW KONTROLKA ENGINE I CHMURA !! !!! WYSKOCZYŁY MA NASTEPUJĄCE BŁĘY CEWKA CZASU WTRYSKU PALIWA KTÓRĄ WYMNIENIŁEM Z WTRYSKIEM I BŁĄD CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU !! !!! NIE WIEM O CO CHODZI I GDZIE ON JEST KONKRETNIE CZY MOŻE KTOŚ POMÓĆ????
LUB MOŻE KTOŚ MIAŁ TAKĄ PRZYPADŁOŚĆ I MOŻE POMÓC.

TERAZ JEST -26 STOPNI NA DWORZE. JECHAŁEM 6 KM I MIAŁEM MAX 1200-1400 OBROTÓW. DODAM ZE AUTO STAŁO 2 DNI W CIEPŁYM GARAŻU I DALEJ TO SAMO
kucharus@wp.pl
506-123-533
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 11, 2011 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:46   

Proszę nie pisać z włączonym Caps Lockiem

kucharus napisał/a:
CEWKA CZASU WTRYSKU PALIWA
Prawdopodobnie źle ustawiony kąt wtrysku.
 
 
kucharus 



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: polska



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:00   polak zawsze sie o coś doczepi nawet o CAPS LOCK

i co nagle ni stąd ni z owąd kąd wtrysku sie przestawił?!!! NIE MOŻLIWE! To nie moję pierwsze auto w życiu !! !:(
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:23   

kostka do wtrysku sterującego pewnie padła , sprawdz kable.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:31   

kucharus napisał/a:
i co nagle ni stąd ni z owąd kąd wtrysku sie przestawił?!!! NIE MOŻLIWE! To nie moję pierwsze auto w życiu !! !:(
Skoro piszesz, że wymieniałeś cewkę czasu wtrysku, to oznacza, że grzebałeś w pompie wtryskowej, więc nie takie znowu niemożliwe!!!!
 
 
kfrankiewicz 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: pabianice



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:41   

Czujnik położenia wału[czujnik Halla] jest przykręcony do skrzyni biegów w okolicy sprzęgła,z czytuje z koła zamachowego położenie wału korbowego.Komputer z tego czujnika z czytuje dane do ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu.Awaria czujnika może podawać błędne dane do komputera.
_________________
kfrankiewicz
 
 
kucharus 



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: polska



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:43   ok

jeżeli przed i po wymianie wtrysku sterującego *który jest z cewką czasu wtrysku* jest to samo to raczej wykluczam tą opcje ! Ale dziękuje za chęci i doceniam że próbujecie pomóc, bo to żadkość że ktoś bezinteresownie chce pomóc :)


p.s a możesz przybliżyć jak ustawia się kąt wtrysku?
 
 
jarekft 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 73
Skąd: Sulechów

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:47   

Witam ,a ja ci powiem a nawet jestem prawie na 100% przekonany że zamarzało ci paliwo.Dziś rano miałem -21 auto stało 2 dni nieodpalane odpaliłem bez problemu ale nie mogłem jechać więcej niż 60km/h tel do kumpla i po badaniu zmieniony kont wtrysku :bezradny: tak se nagle zmienił kolega jest mechanikiem i tak łatwo sie nie poddaje.Okazało sie że komp zgłasza taki błąd jak coś nie tak jest z paliwem w moim przypadku parafinka raz blokowala raz nie ogrzał filterek przepłukał czysta ropą i jest ok.Powiedział ze mam jechać zatankować do pełna i wlać dodatek do paliwa bo nasze stacje paliwo mają do -22 takie są polskie normy.Zobaczymy jutro

ps:jak jechałem do kolegi zaświecała mi się od czasu do czasu kontrolka silnika
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:52   

Cewka czasu wtrysku jest w pompie. Z pierwszym wtryskiem jest związany czujnik podniesienia igły. Kąt wtrysku ustawia się zasadniczo przy użyciu komputera (aby móc odczytać jego wartość) przestawiając koło zębate na wałku rozrządu w stosunku do koła napędzającego pompę.

http://roverki.pl/modules...ies=Technika#68
 
 
kucharus 



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: polska



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:53   nie

zamarznięcie paliwa wykluczam !! !!!!! taki objaw mam 2 tygodnie!!! auto stało 2 dni w garażu gdzie jest ok 16 stopni :w domu: a pozatym dolewam do paliwa skyyda który w takich przypadkach powoduje ze paliwo nie gęstnieje do -37 stopni i go nie żałuje!
 
 
jarekft 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 73
Skąd: Sulechów

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:57   

thef a co powiesz w temacie mojego dzisiejszego zdarzenia sory ze tak w kolegi temacie ale opisałem co działo sie z moim r po tych zabiegach i zatankowaniu do pełna dolewając dodatek do diesli zrobiłem 60km i ok
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:01   

Zamarznięte paliwo może powodować wiele różnych objawów, nie ma płynności przepływu więc czujniki mogą szaleć. Skoro już jest OK, to możesz przyjąć, że tak właśnie u Ciebie się stało.
 
 
kucharus 



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: polska



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 18:36   już blisko odpowiedzi

sprawdziłem dziś kilka opcji złącz kabli do pompy , do wtrysku sterującego itp. wykręciłem na tym mrozie czujnik położenia wału korb.. było dużo opiłków na nim wyczyściłem go ale niestety auto pochodziło 30 min sobie i dalej tylko 2000 obrotów i wyskakuje jeden błąd nr 31 czujnik położenia wału !! !!!

możę ma ktoś jeszcze jakiś pomysł!!!????
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 19:58   

No to może podmienisz ten czujnik i sprawdzisz czy to jego wina. To chyba logiczne, że skoro komputer wywala taki błąd, to czujnik ów może być walnięty.
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 21:10   

kiedyś miałem tez problem z tym czujnikiem i błędem 31 czyszczenie nic nie pomogło po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy a uszkodzenie poprzedniego czujnika było banalne przetarły się kable pod izolacją (więc warto to sprawdzić przed wymianą czujnika na nowy)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
jabolek1987 



Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 2



Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 17:03   

Witam.

Mógłby ktoś napisać gdzie jest ten czujnik? Najlepiej fotka jakaś. Mam problem z engine check i z błędów podało, że czujnik obrotów wału. Sa na allegro takie czujniki do kupienia, ale ja nie wiem gdzie on jest w aucie. Bardzo proszę o pomoc. Mam rover 600 diesla 2.0
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 17:22   

W skrzyni w okolicach sprzegła szukaj czujnika.. Gdzies na forum jest opis i chyba nawet fotka sie walała.. Poszukaj przez szukajke a jak nie to przez google :P Znajdziesz na pewno
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Sob Paź 17, 2015 00:08   

jesli dobrze pamietam, to jest przykrecony sruba (klucz 10mm) pod rozrusznikiem od strony silnika, w kierunku skrzyni (lapie odczyt z kola zamachowego), ma zintegrowany kabel okolo 10cm z wtyczka ;-)

u mnie wystarczylo go wyczyscic i bledy juz nie wracaly :mrgreen:
 
 
jabolek1987 



Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 2



Wysłany: Nie Sie 27, 2017 13:16   

Cześć.

A moglibyście powiedzieć jak go (czujnik) wykręciliście? Nie wiem jak mam się do niego dostać, Nie da się tam wsadzić ręki z kluczem za bardzo. Czy to trzeba od dołu auta robić ? Wtyczke sprawdzałęm i jest ok na wszelki wypadek popsikalem i poruszalem pare razy. Na włączonym silniku jak zaczałem majtac tym kablem to silnik zaczał szalec i check engine sie zapalilo. Pozniej odlaczylem wtyczke czujnika i odpalilem auto , objawy podobne. Po sczytaniu bledow, mam tylko jeden blad nr. 19 czyli czujnik polezenia wału.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Czujnik położenia wału korbowego
Gdzie znajduje sie czujnik położenia wału korbowego w R620SDI
luki42 Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Lut 14, 2008 15:19
Gość
Brak nowych postów [R620] Gdzie znajduje się czujnik położenia wału
Kazikfs Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Lip 12, 2007 20:07
piter34
Brak nowych postów [R620Sdi]Czujnik położenia wału
karolkos Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Paź 07, 2011 03:18
karolkos
Brak nowych postów [618Si] Czujnik położenia wału
Arti73 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Maj 05, 2021 21:59
Arti73
Brak nowych postów [R620] Czujnik położenia pedału gazu
PrzemoPe Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Sie 14, 2010 00:05
kfrankiewicz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink