Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odma
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odma
Autor Wiadomość
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:00   [R75] Odma
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Postanowilem w koncu wymienic tak glosno omawiany na forum filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej,niestety od rovera nie moge dostac a w bmw nie wiedza ktory bedzie pasowac bo kod jaki znalazlem na forum tego silnika M47N nic im nie mowi bo ponoc tu gdzie mieszkam (wlochy) uzywaja innych kodow,wie ktos od jakiego dokladnie silnika BMW bedzie pasowac? czy to ten 150 konny? moze jakis numer seryjny
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:09   

BMW Stary typ 11 12 7 791 552
BMW Nowy typ 11 12 77 99 224

http://forum.roverki.eu/v...ht=odma&start=0
 
 
marcin270779 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Holandia,Legnica

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:15   

Zobacz tu?

http://forum.roverki.eu/v...t=odma&start=20



BMW Stary typ 11 12 7 791 552 Właśnie ja kupiłem ten typ i nie pasowały mi śruby jakby inny rozstaw ale przełożyłem cały środek do starej obudowy raze z filterkiem i chadzia chyba?
Ostatnio zmieniony przez marcin270779 Pią Lut 05, 2010 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:18   

czyli rozumiem APPLES ze obydwa pasuja? bez znaczenia czy w roverku silnik cdt czy cdti?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:19   

menior, tak M47N to jest właśnie ten 150 konny silnik. W R75 miał oznaczenia CDT, M47R. Ten w BMW to silnik z innym sterownikiem i troche innym osprzętem oraz troche modyfikacji zrobiono w dolocie, ale chyba niezbyt dobrych.
Ale do sedna. Ten właśnie od tego 150 konnego pasuje. Odczytaj sobie numery na odmie i podaj im, tak na pewno dostaniesz.

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 20:19 ]
menior, tak, bo CDTi i CDT, to ten sam silnik.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:39   

Pasuje tylko:

Stary typ odmy 11127791552

E39
E39 520d Limousine
E39 520d Touring
E46
E46 318d Limousine
E46 318d Touring
E46 320d Touring
E46 320d Limousine


Nowy typ odmy 11127799224

E46
E46 318d Touring
E46 318d Limousine
E46 318td Compact
E46 320Cd Coupé
E46 320Cd Cabrio
E46 320d Limousine
E46 320d Touring
E46 320td Compact
E60
E60 520d Limousine
E60N
E60N 520d Limousine
E61
E61 520d Touring
E61N
E61N 520d Touring
E83
E83 X3 2.0d SAV
E83N
E83N X3 2.0d SAV,
E87
E87 118d 5-drzwiowy
E87 120d 5-drzwiowy
E90
E90 318d Limousine
E90 320d Limousine
E91
E91 318d Touring
E91 320d Touring
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 03, 2010 17:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:45   

ROWAN a jak to mozliwe ze Roverkach ten silnik pojawil sie juz w 99 roku a w bmw dopiero w 2003? :?:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 20:53   

Plotki mówiły ze w R75 ten silnik był testowany, aby później go zastosować w BMW. Ile w tym prawdy? Nie wiem.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 05, 2010 22:05   

menior, apples, dokładnie. Bo ten silnik w BMW był "ulepszony" był mocniejszy, ale bardziej awaryjny, bo w dolocie zamontowano klapki, które "zapobiegały" dostawaniu się oleju z turbiny po przez dolot. Efekt był taki, że po jakimś czasie syf zacinał klapki, albo się urywały i wpadały do silnika robiąc... burdel.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 20:33   

słuchajcie przeglądam tą odmę ... i nie wiem która będzie odpowiednia ..


http://allegro.pl/odma-od...1237584590.html
1112 7 791 552
320d, 318d, w silniku M47 (136 KM, 118 KM)
520d w silniku M47 (136 KM)


czy ta
http://allegro.pl/odma-od...1268898836.html
1112 7 799 224:

BMW 1 : 118d, 120d, w silniku M47N (122 KM, 163 KM)
BMW 3 E46: 318d, 318td, 320d, 320cd, 320td
w silniku M47N (118 KM, 150 KM)
BMW 3 E90/E91: 318d, 320d, w silniku M47N2 (122 KM, 163 KM)
BMW 5 E60/E61: 520d w silniku M47N2 (163 KM)
BMW X3 E83: w silniku M47N2 (163 KM)


Ps. poszukujędo CDTi z 2005 roku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 20:47   

Ja kupiłem 1112 7 799 224 i pasuje do mojego R75, więc do twojego też będzie
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 20:53   

Pieta napisał/a:
Ja kupiłem 1112 7 799 224 i pasuje do mojego R75, więc do twojego też będzie

teoretycznie ta powinna być odpowiedniejsza
1112 7 791 552
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 20:55   

maryba, obie będą pasować. Po prostu ta z wkładem plastikowym to nowy typ i można ją myć.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
maryba 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 621
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:03   

czyli jednak ta [1112 7 799 224] jest lepsza?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:08   

maryba napisał/a:
Pieta napisał/a:
Ja kupiłem 1112 7 799 224 i pasuje do mojego R75, więc do twojego też będzie

teoretycznie ta powinna być odpowiedniejsza
1112 7 791 552

Ta z seperatorem plastikowym jest nowsza i zastapiła tą z wkładem "wełnianym". Starego typu lubiały się zapychać.

Osobiście uważam, że ta z seperatorem plasikowem jest bezobsługowa i nie trzeba jej myć, bo własciwie nie ma czego myć.
Zaleca się natomiast wymianę odmy, w różnych źródłach piszą o 150k km, ze względu na zaworek, który ma ograniczoną trwałość.
 
 
Johnny 




Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Koło

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 17:20   

Rozkręciłem u siebie odmę i w środku jest wkład tkaninowy, czy można do mojej obudowy dokupić sam wkład plastikowy i będzie ok czy musiałbym kupić cały zestaw ? jeśli ten wkład plastikowy jest sprzedawany oddzielnie to może ma ktoś nr katalogowy ? i namiary na sprzedawce ?
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 04, 2013 21:16   

Rowan napisał/a:
bo w dolocie zamontowano klapki, które "zapobiegały" dostawaniu się oleju z turbiny po przez dolot


Klapki nie do tego służą.
Klapki realizowały zmienną geometrię kolektora dolotowego. Do każdego cylindra są dwa osobne kanały dolotowe o całkowicie innej geometrii. Jeden kanał po linii śrubowej drugi klasyczny. Kiedy jest małe zapotrzebowanie na moc i na małych obrotach, klapki się zamykały i mieszanka trafiała do cylindra jednym kanałem. Jednym słowem ekologia.
http://www.bmwland.co.uk/...pic.php?t=63917


Johnny napisał/a:
czy można do mojej obudowy dokupić sam wkład plastikowy i będzie ok czy musiałbym kupić cały zestaw ?

u mnie nowy plastikowy wkład nie pasował do starej obudowy
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 10, 2014 23:34   

A ja mam takie pytanie: czy po przez zaolejony filtr odmy olej ma prawo dostać się do EGR? Dziś sprawdzając węże miałem olej w wężu spod przepływomierza do turbiny, turbina uwalona olejem, kolanko wąż od turbiny do intercoolera zaolejony oraz wąż z intercoolera do EGR zaolejony, EGR w środku olej. A teraz jeszcze pytanko czy to wszystko może mieć wpływ na moc bądź ogólną kondycję silnika? Czy wymyć to wszystko? Jak tak to czym?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 10, 2014 23:57   

z tego co było na forum to jak zapchana odma to ciśnienie wywala olej przez turbo... gdybyś rozbierał zobacz czy intercooler nie ma dużo oleju w srodku. co do mocy zerknij czy kolanko nie wyskoczyło z intercoolera. a bagnet od oleju wypycha?
_________________
75 Red Edition
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 11, 2014 10:20   

longer86 jestem w trakcie wymiany sprzęgła i zauważyłem że turbina jest cała w oleju dlatego wczoraj czekając na części zacząłem oglądać cały układ opisany wyżej. Bagnet nie wiem czy wypychało bo nie zwracałem uwagi. Około miesiąc temu zajrzałem do ODMY bo wyczytałem o tym filtrze na forum, oczywiście był tak uwalony że nie puszczał powietrza więc nieco go wymyłem i włożyłem do wczoraj kiedy włożyłem nowy. strat mocy nie wyczuwam, albo moja du.. się przyzwyczaiła. Jedyne co kiedyś zauważyłem to jadąc na równym gazie niską prędkością miał takie chwilowe podrywy mocy jakby chciał mocno przyspieszyć. Ale najbardziej i tak mnie martwi olej którego nie powinno chyba być w układzie od odmy do EGR. Czy mam racje?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Odma
pita2323 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Mar 19, 2013 15:18
dzieju
Brak nowych postów [R75] Odma
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Sty 05, 2015 19:35
zbygru
Brak nowych postów [R75] Odma
grota10 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Kwi 17, 2010 19:44
grota10
Brak nowych postów [R75] Odma
zenongzik Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Maj 27, 2009 22:16
menior
Brak nowych postów [R75] Odma, czy ta sama co od bmw
fornal Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 30, 2009 20:06
edward25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink