Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1,4v8 99r]HGF?? Czy nie koniecznie....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:22
[R214 1,4v8 99r]HGF?? Czy nie koniecznie....
Autor Wiadomość
pestek84 




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 16:31   [R214 1,4v8 99r]HGF?? Czy nie koniecznie....

Witam wszystkich!!!
Wiem, że temat był poruiszany tysiące razy, ale po przejrzeniu ich nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi, także proszę Was o radę.
Moja Errka ostatnimi czasy zaczęła ostro dymić (biały dym)na zimnym jaki na cieplym silniku. Zarówno wczasie jazdy jaki postoju. Poziom płynu chłodniczego znajdował się na środeczku. Pojechalem na wymiane oleju. I uprzejmy mechanik powiedzial, że mam go za mało i dolał pod max. po 5 dniach otworzylem mache aby sprawdzic poziom oleju. A tu aaaaa.. Plyn chlodniczy wrocil do pozycji sprzed dolewki a podniosl sie poziom oleju... Nie ma zadnego "majonezu", ani wycieków. Pojechalem do mechaniora i co powiedzial? HGF! Bo tak najprosciej, ale czy na pewno, jak myslicie?? Dzieki i pozdro!!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 22, 2010 16:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 17:03   

Pojechałeś na wymiane oleju i mechanik powiedział że masz za mało oleju???????
Czy mówił o płynie?

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 17:03 ]
o ile podniósł sie poziom oleju??? czy na bagnecie masz podwójny ślad?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pestek84 




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 17:05   

O plyn chlodniczy mi chodzilo.
A olej wyszedl ok 1cm poza miarke bagnetu, czyli 5cm od kreski max
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 17:32   

To że dymi to wiesz jest zima więc musi dymić ale całkiem możliwe że plyn sie dostaje gdzieś tam i jest od razu spalany i z tąd wzmożone dymienie! Pojezdzij i obserwuj co sie dzieje z olejem.

A mechanik jak sprawdzil ze HGF? sprawdzał ciśnienie czy coś?

Albo szlak Ci trafił uszczelke na kolektorze dolotowym!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pestek84 




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 19:48   

Wiem, że jest zimno, ale dymienie jest (wedłog mnie) za duże.
Mechanior nic nie sprawdzał. Poszedł na łatwizne. Wsadził ręce w kielnie i powiedział: Uszczelka pod głowicą... Dlatego poprosiłem Was o radę....
 
 
s0ya 



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 28
Skąd: Słupsk



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 20:09   

Mi też zaczął dymić jakiś czas temu i się łudziłem, podwójnego stanu nie było, tylko chłodzącego ubywało. okazało się ze glowica walnieta... zrób sobie szybko test na CO w zbiorniczku i będzie wiadomo, zakłady zajmujące się naprawą chłodnic mają do tego sprzęt. Na twoim miejscu do tego czasu bym nie jeździł.... Możesz też wykręcić świece i zobaczyć czy nie ma tam płynu, tak miałem jak poszła uszczelka pod ssacym, wtedy biała chmura za mną...
 
 
pestek84 




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 20:16   

Sorrki, ale jestem troszeczke miałki w te klocki i mam pytanko, a jak zrobić "sobie szybko test na CO w zbiorniczku" ??
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 20:17   

Tak jak kolega wyżej napisał, uszelka pod kolektorem dolotowym :) Kosztuje dosłownie grosze. Też tak raz miałem że "wsiorbało" mi gdzieś cały prawie zbiorniczek płynu, dolałem do maxa i do tej pory jest :) A tak na marginesie to uszelki w 8V nie padają zbyt często :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
s0ya 



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 28
Skąd: Słupsk



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 20:24   

... no ale drugiemu koledze poziomy oleju i płynu skaczą, ja uważam, ze nie ma co lekceważyć. Jak pojechałem do mechanika tylko na sprawdzenie CO i 50m od warsztaty puściło totalnie, ledwo dojechałem, mechanik zlitował się i zostawiłem go już. Tak jak pisałem... jeśli chcesz mieć pewność to znajdź mechanika, który ma tester, skasuje cię max ok 50 zł a masz pewność co się dzieje bez rozwalania silnika.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 20:28   

s0ya napisał/a:
skasuje cię max ok 50 zł
testerem z akwarystycznego wyjdzie o wiele taniej ;)
 
 
 
s0ya 



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 28
Skąd: Słupsk



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 20:31   

heh, no jak kto woli ;) ja wolałem mieć pewność.

a tak btw to jak powidziałem mojemu mechaniorowi, że tu ludzie robią testerem z akwarystycznego to ze śmiechu prawie w kanał wpadł ;)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 20:34   

s0ya napisał/a:
heh, no jak kto woli ;) ja wolałem mieć pewność.
testery akwarystyczne sa bardzo dokladne
s0ya napisał/a:
a tak btw to jak powidziałem mojemu mechaniorowi, że tu ludzie robią testerem z akwarystycznego to ze śmiechu prawie w kanał wpadł ;)
Trzeba bylo go jeszcze dechami nakryc i odjechac.
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 21:42   

Test na CO2 nie zawsze jest wykładnią sprawności uszczelki pod głowicą. On tylko sprawdza się w przypadku "przebicia" od cylindra do układu chłodzenia. Nie pokaże przejścia płynu chłodniczego do oleju, oleju do płynu czy płynu do cylindrów. Mało tego! Miałem przypadek, że do układu chłodzenia dostawały się gazy z cylindrów, wywalało płyn a test na obecność CO2 (specjalny tester - nie akwarystyczny) nic nie pokazywał :(
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sty 22, 2010 22:05   

Nic nie pokazał bo nie był z akwarystycznego :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pestek84 




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:37   

Jestem juz po wymianie wszelkich uszelek... i suksec. Misja zakonczona sukcesem.
Ale powstal jeden problem, zapowietrzyl mi sie uklad chlodzenia.
Bo wali raz zimnym, a raz cieplym powietrzem i z korka wyrownawczego fontanna...
Podpowie mi ktos jak go odpowietrzyc.
Dzieki
 
 
yamaha00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 121
Skąd: jelenia góra



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:40   

co to za mechanik ci to robil ze ci ukladu nie odpowietrzyl auto sie odbiera sprawne jedz do niego i niech sie bawi dlaczego ty masz uklad odpowietrzac kurna . ile zaplaciles za wymiane uszczelki??
 
 
pestek84 




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:42   

to znajomy i robil mi to pogodzinach bo go wyprosilem.... No i nie zdarzyl mi odpowietrzyc bo jak to czesto bywa, zalezalo mi na czasie.. No i zostalem z zapowietrzonym układem
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:51   

TU masz opisna wymiane i odpowietrzanie.
 
 
 
pestek84 




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Olsztyn

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:41   

Dzieki. Lechos - jesteś wielki...
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 14:56   

eeee tam, poprostu pije mleko ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Gdzie zdobyć korektor siły hamowania do R214 z ABS
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 25, 2016 13:42
Aful89
Brak nowych postów [R214]felgi do R214
davidp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 08, 2012 20:24
Zlotowa
Brak nowych postów [R214 si 1.4 97]
Problem z zalewaniem silnika ?
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pon Lut 25, 2008 18:07
bandieta
Brak nowych postów [R214 SI 97R.]
Problem z drugim biegiem po nagrzaniu
pawpo11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Lut 28, 2010 14:46
pawpo11
Brak nowych postów [r214 rok 99]
Jaka żarówka
szkatula77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Paź 28, 2009 15:10
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink