Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Test klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Test klimatyzacji
Autor Wiadomość
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 14:56   

a co ci sie dzieje z ABS ?? wentylator też Ci nie chodzi??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 09, 2010 14:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:27   

Opisywalem juz ale jeszcze raz napisze.Pod maska w puszce z bezpiecznikami brakowalo jednego od ABS taki kwadratowy.A powinien byc.Kiedy go wkladam zaczyna strasznie cos rzezic i mimo tego ze kluczyki mam w rece nie przestaje.Tak jak w pralce z zepsuta pompka wody,jakby cos na sucho chodzilo.Jak odpale auto chwile rzezenie sie wzmaga po chwili rzezi jak na poczatku.Kontrolka od ABS i kontroli trakcji swieci caly czas.Gasze samochod a to rzecholi i rzecholi bez przerwy dopuki nie wyjme bezpiecznika.Ktos pisal ze kopniete sterowanie ale ja nie mam pojecia co to jest.Pod podstawa aku chyba jest ta pompa z taka szeroka wtyczka.Czy to to jest to sterowanie?Ja mysle ze to sama pompa i chyba to strasznie rzezi.Moze jakas podpowiedz.
A tak wyglada moja puszka
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:36   

ostatnio w skodzie octavii podpinałem sie pod komputer i robiłem test elementów wykonawczych...jeden był opisany POMPA ABS i jak włączyłem ten test chyba pompa zaczęła działać bo buczało tak samo jak przy chamowaniu na śliskim,jesteś czasem w gryfinie lub okolicach? bo jest tam mechanik który zna sie troche na diagnostyce komputerowej...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:41   

w gryfinie jestem i to dosc czesto moze podaj namiary to sobie skocze.Ale czy ma program do R75?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:49   

jak jedziesz od gryfina na szczecin, we wsi czepino jest droga w lewo na żabnice,nie skręcasz tylko dalej przy trasie niewiem drugi czy trzeci dom po lewej takie ciasne podwórko,niewiem czy ma program ale powiedział że może mi podnieść moc w 2.0 CDT... wjedź do niego i zapytaj może pomoże
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:51   

sash997 w CDT podczas pracy klimatyzacji wentylator chodzi tylko na 3 biegu.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:56   

na 3?? pierwsze słysze...nie na 1 :roll: ?? ?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 16:14   

Iki kojarze gdzie to jest dzieki
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 16:41   

Na 3.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 17:00   

a na 1 kiedy chodzi???ja już mam namieszane w głowie...wszędzie pisze że sie ciągle kręci na 1 biegu po włączeniu klimy,przecież 3 bieg jest najszybszy...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 17:14   

sash997 napisał/a:
a na 1 kiedy chodzi???ja już mam namieszane w głowie...wszędzie pisze że sie ciągle kręci na 1 biegu po włączeniu klimy,przecież 3 bieg jest najszybszy...
wentylatorem steruje ECM na podstawie wskazań temperatury silnika i ciśnienia w klimie. Po włączeniu klimy, sprawnym wentylatorze i układzie ATC ,włącza się pierwszy bieg.
http://www.the75andztclub...read.php?t=1371
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 09, 2010 17:25   

To u mnie chodzi inaczej. Byłem na T4 i nie wywaliło błędu :/ Pokazało tylko: świece i tempomat.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 09, 2010 22:33   

Klima używa tylko pierwszego i drugiego biegu.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 08:20   

To dlaczego u mnie po włączeniu klimy wyje jak głupi?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 09:45   

apples napisał/a:
To dlaczego u mnie po włączeniu klimy wyje jak głupi?
może być " sklejony " przekaźnik 3 biegu albo wysokie ciśnienie w ukł. klimy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 10:56   

Wentylator mam już chyba nowszego typu. Rezystor jest nie okrągły tylko prostokątny.
Jakbym miał wysokie ciśnienie w układzie to by bardzo grzały się przewody od klimy, a maja normalna temperaturę. Klima na postoju też dobrze chłodziła. Może to wina rezystora? Jak go można sprawdzić?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 10, 2010 11:53   

apples napisał/a:
Jak go można sprawdzić?
tu jest o tym : http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 17:12   

Sprawa jasna. Sprawdzałem dzisiaj miernikiem i wyszło że mam uwalony rezystor :razz:

Z zasadą działania to dokładnie jest tak
Praca wentylatora przy chłodzeniu samego układu chłodzenia - bez AC.

Włączanie wentylatora - 3 biegowy (stary typ)
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C

Włączanie wentylatora - 2 biegowy (nowy typ z rezystorem)
1. bieg - 100°C do 111°C
2. bieg - 112°C do 119°C

Jeżeli włączymy AC wentylator automatycznie startuje na 1 biegu. Jeżeli wystąpi dodatkowo temperatura z przedziału wymienionego wyżej, wentylator uruchamia się z prędkością o 1 bieg wyższą.
Np. Pracuje na 1 biegu, temperatura w układzie chłodzenia wzrasta do 102 to automatycznie wskakuje bieg 2 wentylatora.

W dieslu wentylator uruchamia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce (pozycja 2) i włączonym AC. W benzynie po uruchomieniu silnika i włączonym AC .

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 17:12 ]
Myślę że wyczerpująca odpowiedz :wink:
Najlepiej sprawdzić temperaturę w poz.7 wykonując test OBC (diagnostyka komputera).

Temperatury załączania wentylatora w zależności od silnika i modelu wentylatora.
K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.

KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed

M47R Diesel 2.0 litre
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.

With the 2 speed Kenlowe motors the ECU energises SLOW speed for a larger temp span.
For example in the diesel engine:
From 100 Deg C to 111 Deg C = Slow Speed
From 112 Deg C to 119 Deg C = High Speed

Moc wentylatorów.
Nowe wentylatory są 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (4 przewody) - diesel
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 19:12   

Była jeszcze jedna opcja:

4. Wentylator 350W, 2 biegi bez rezystora (3 przewody) - silnik 1,8
 
 
sikor00 



Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie



  Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 12:58   [R75] panel klimatronika błędy 12, 21, 22
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Po przekręceniu kluczyka panel klimatyzacji startuje na chwilę gdzie widać temperatury a następnie przełącza się w tryb (chyba awaryjny) wyświetlając w miejscach temperatur po obu strona migające "er" (błąd)

Po autodiagnozie wykazało mi błędy 12, 21 i 22.

12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe

Gdzie szukać przyczyny błędu 12 i jak mogę sprawdzić np. miernikiem czujnik nasłonecznienia?


Dodam jeszcze, że samochód przez około dwóch tygodni jeździł na podmienionym z anglika module komfortu ale przez ten okres wszytko działało.

Z góry dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Test klimatyzacji
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 37 Pon Wrz 21, 2015 19:41
kyuss7
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja nie działa - test klimatyzacji
jpawel Rover serii 75, MG ZT 18 Sob Cze 02, 2012 14:21
mafia001
Brak nowych postów [R75] Test Komputera
cichy0928 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Gru 03, 2010 13:30
darianp
Brak nowych postów [R75] test zegarów
sash997 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Mar 26, 2009 13:01
klakierek1982
Brak nowych postów [R75] Test wentylatora
Cieszyn Rover serii 75, MG ZT 38 Pon Cze 10, 2013 09:23
Qrka_Wodna



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink