raczej chodzi o czujnik temperatury w zderzaku a nie nasłonecznienia. A pokazuje ci temp w zegarach? jak pokazuje to może info o niej nie dociera do modułu komfortu styki na module komfortu sprawdzić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 13:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
temperaturę zewnętrzną w zegarach pokazuje prawidłowo a styki w BCU sprawdzałem (mam do dyspozycji akurat 3szt BCU i na żadnej nie działa.
Czy pod schowkiem pasażera jest jakiś przekaźnik odpowiadający za to?.
Przekaźniki w komorze silnika sprawdzone i są ok.
W nocy nic się nie zmienia te same błędy a kostki od panelu też sprawdziłem i nic. spróbuję podmienić ten czujnik nasłonecznienia. Jeżeli on nie pomoże to nie wiem co jest grane.
w pełnym słońcu jak i w ciemnościach cały czas wyświetla błąd na obu wyświetlaczach (er) Wcześniej po przekręceniu kluczyka w pozycję II panel klimatronika startował a teraz startuje dopiero jak wcisnę np. auto pokaże temperaturki i zaraz wywala błędy. klima oczywiście nie chłodzi.
Dziwnie taki komplet błędów wygląda… Czujnik nasłonecznienia jest połączony prosto do IPK. IPK poprzez K-bus jest połączony z modułem komfortu BCU, a dopiero potem idzie moduł klimatyzacji ATC. Więc istnieje możliwość, że sam czujnik nie kontaktuje lub pracuje nieprawidłowo, a ATC po prostu raportuje 3 możliwe błędy. Inna możliwość - urwany/ułamany przewód K-bus pomiędzy IPK i BCU zamieniając moduły komfortu. ATC wtedy nic nie wie o czujniku nasłonecznienia i razem nie ma K-bus - wiec raportuje też 3 błędy. Przewód K-bus biało- czerwony w żółte kropki.
Przewód sprawdzony, podstawiony też drugi panel i dalej to samo- prawie. Teraz po testach już nie wyświetla błędu 12 zostały tylko 21 i 22. Błędy Er wyświetlane są tylko po przełączeniu na AUTO Jak po uruchomieniu panelu szybko przełączę z AUTO na EKONO to działa oczywiście bez klimatyzacji a jak ponownie wrócę na AUTO to ponownie wywala Er i trzeba wyłaczyć zapłon dopiero można przełączyć na EKONO.
Narazie szukam w okolicy czujnika nasłonecznienia może faktycznie on padł. Jak nie znajdę to pewnie allegro pomoże.
Po małych problemach nareszcie dotarł do mnie czujnik nasłonecznienia ale podmiana nic nie dała i problem nadal występuje.
Poradźcie jakiegoś dobrego speca, który się tym zajmie.
Spytam się z ciekawości bo dziś zauważyłem takike coś. Jak na dworzu jest 15 stopni i włączę klimatyzację to za jakiś czas załącza się na chwilę wiatrak i przestaje, za minutę znów i tak cały czas. Jak jest gorąco to wiem że chodzi cały czas. Czy to normalne i tak ma być? Dzięki za odp.
Niby wszyscy mówią, że po włączeniu klimy wentylator się włącza od razu ale z tego co słyszałem włączenie lub nie jest warunkowane również ciśnieniem w układzie chłodzącym.
Jeśli przy takich temperaturach masz wyłączanie wentylatora to możliwe, że masz mało czynnika chłodzącego (ucieka?), w konsekwencji brak ciśnienia i wentyl nie rusza.
Chodzi o to że nie wiem jak było wcześniej. Dopiero teraz zawróciłem uwagę na to. Zimno wieje, tylko tak myślę sobie że jak jest upał to wiatark adaje cały czas żeby chłodzić jakoś a jak jest teraz na dworzu 15 stopni a ja ustawię klimę na 20 to co niby ma schładzać, skoro temp. w środku jest niższa. Nie wiem tak tylko pytam, zobacze jak będzie cieplej.
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 21:34 ]
Klimę nabijałem w czerwcu 2010 r. więc chyba jeszcze jest czynnik chłodzący.
markozalko, włączając klimatyzacje z tego co mi wiadomo zawsze załącza się wentylator kwestia jedynie na którym biegu będzie chodzić, jak miałem za mało tzn oleju to ciągle wiatrak chodził na 2 biegu jak nabiłem klimę to załączał się na 1 biegu i przyjemnie chodził
Czyli rozumiem że coś nie tak jest. Jak w zimę się włączalo klimę to wiatrak też się nie włączał, myślałem że jak jest zimno to nie musi. Normalnie w lato jak włączałem klimę to wiatrak załączał się za jakieś 10-15 sekund. To mówisz ż ecoś nie tak u mnie jest?
markozalko, jeśli ci dobrze chłodzi to bym się niczym nie przejmował
No chlodzi chłodzi, tylko zastanowił mnie ten włączający i wyłaczający się wiatrak, czytałem teraz na jakimś forum to raczej to normalne jest że się wyłącza bo na dworzu ciepło nie jest więc nie ma co wiatrak zbytnio chłodzić.
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2012 16:22 ]
Może napiszecie jak jest teraz u was, czy jak na dworzu 15 stopni jest a wy dacie klimę na 20 to wiatrak też cały czas chodzi czy tylko czasem się włącza?
U mnie chodzi cały czas na 1 biegu a zazwyczaj gdy stanę to po krótkiej chwili włącza się drugi bieg. Dziś zrobiłem ponad 700km i też tak było.
Pierwszy bieg nie włączał się gdy było zimno ~0*C i mniej ale tylko na początku. Po kilkunastu minutach włączał się.
Ciągłe włączanie i wyłączanie miałem gdy miałem mało czynnika.
U mnie chodzi cały czas na 1 biegu a zazwyczaj gdy stanę to po krótkiej chwili włącza się drugi bieg. Dziś zrobiłem ponad 700km i też tak było.
Pierwszy bieg nie włączał się gdy było zimno ~0*C i mniej ale tylko na początku. Po kilkunastu minutach włączał się.
Ciągłe włączanie i wyłączanie miałem gdy miałem mało czynnika.
Czyli już wiem co może być przyczyną tego. A swoją drogą jak pamiętam z wcześniejszych sezonów "klimatycznych" to u mnie wiatrak chodził cały czas jakby na jednym biegu - może tym 2? Strasznie głośno chodził w każdym bądź razie, że z daleka było słychać jak jadę. Czy tak jest w tych autach że wiatrak chodzi tak głośno?
Raczej nie ma nic wspólnego fakt, iż w benzynie a dieslu inaczej jest to rozwiązane? Tak jak się wie tego diesla ciężko rozgrzać żeby wiatrak się włączył.
markozalko, R ma to do siebie że gdzieś ten czynnik ucieka z klimatyzacji więc wypadało by co roku serwisować klimatyzacje teraz to drogo nie wychodzi są te zniżki grupowe groupon itp
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 09:39
haszczyc napisał/a:
R ma to do siebie że gdzieś ten czynnik ucieka z klimatyzacji
to nie jest urok R75 , ale wada wszystkich układów klimatyzacji od czasu wprowadzenia czynnika R134a ,który w przeciwieństwie do poprzedniego R12 łatwo ucieka z układu przez złącza, uszczelnienia i np. pory gumy. W ten sposób ucieka w każdym aucie rocznie z układu około 10-15 % czynnika . I im mniej go w układzie , tym mniejsza wydajność klimy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum