Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Test klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Test klimatyzacji
Autor Wiadomość
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 09:41   

SeniorA napisał/a:
haszczyc napisał/a:
R ma to do siebie że gdzieś ten czynnik ucieka z klimatyzacji
to nie jest urok R75 , ale wada wszystkich układów klimatyzacji od czasu wprowadzenia czynnika R134a ,który w przeciwieństwie do poprzedniego R12 łatwo ucieka z układu przez złącza, uszczelnienia i np. pory gumy. W ten sposób ucieka w każdym aucie rocznie z układu około 10-15 % czynnika . I im mniej go w układzie , tym mniejsza wydajność klimy.

To jak przez 2 lata uciekło powiedzmy 30% czynnika to tez wiatrak będzie się zachowywał tak jak u mnie czyli włącza się i wyłącza?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 09:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 09:53   

markozalko, nie sugeruj się tym ile mogło uciec np ja nabijając klimę rok temu odzyskał tylko 150gram czynnika R134a i jak się okazało nie było już oleju !! i mało brakowało to bym zajechał sprężarkę, przed chwilą byłem nabijać klimatyzacje w Picasso i brakowało aż 450gram zważywszy że klimatyzacja w Francuzie była nabijana 3 lata temu, nabił i od razu widać efekt w chłodzeniu i wydajności
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sob Kwi 28, 2012 12:28   

Spoko niedługo pojade nabić klimę. Już teraz wiem dlaczego jak kupiłem auto sprężarka była zatarta. Poprostu nikt jej nie nabiajał i ciągnął na maxa aż padła.

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2012 12:28 ]
No i okazało się że na 450 gram czynnika jaki wchodzi do klimy ja po 2 latach miałem 400 gram, czyli całe g... uciekło. Jeśli nadal będzie wiatrak się wyłączał to będę musiał pewnie wymienić reystor jak to pisał Apples. W sumie przyzwyczaiłem się do buczenia klimy bo nie wiedziałem że ona chodzi cały czas na 2 biegu. Tylko żeby się wiatrak nie wyłączał jak kiedyś :) . Pytanie mam takie czy kupować taki rezystor w ciemno, bo nie mam jak sprawdzić czy działa.
 
 
jmierzwa952 



Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 36
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Maj 15, 2017 13:08   

apples napisał/a:
Sprawa jasna. Sprawdzałem dzisiaj miernikiem i wyszło że mam uwalony rezystor :razz:

Z zasadą działania to dokładnie jest tak
Praca wentylatora przy chłodzeniu samego układu chłodzenia - bez AC.

Włączanie wentylatora - 3 biegowy (stary typ)
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C

Włączanie wentylatora - 2 biegowy (nowy typ z rezystorem)
1. bieg - 100°C do 111°C
2. bieg - 112°C do 119°C

Jeżeli włączymy AC wentylator automatycznie startuje na 1 biegu. Jeżeli wystąpi dodatkowo temperatura z przedziału wymienionego wyżej, wentylator uruchamia się z prędkością o 1 bieg wyższą.
Np. Pracuje na 1 biegu, temperatura w układzie chłodzenia wzrasta do 102 to automatycznie wskakuje bieg 2 wentylatora.

W dieslu wentylator uruchamia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce (pozycja 2) i włączonym AC. W benzynie po uruchomieniu silnika i włączonym AC .

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 17:12 ]
Myślę że wyczerpująca odpowiedz :wink:
Najlepiej sprawdzić temperaturę w poz.7 wykonując test OBC (diagnostyka komputera).

Temperatury załączania wentylatora w zależności od silnika i modelu wentylatora.
K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.

KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed

M47R Diesel 2.0 litre
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.

With the 2 speed Kenlowe motors the ECU energises SLOW speed for a larger temp span.
For example in the diesel engine:
From 100 Deg C to 111 Deg C = Slow Speed
From 112 Deg C to 119 Deg C = High Speed

Moc wentylatorów.
Nowe wentylatory są 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (4 przewody) - diesel






to w v6 2,0, są 3 biegi czy dwa? (wg Toafa mam 3), bo wg opisu polskiego to wentylator startuje przy nizszej temp. silnika niz w tym opisie po ang...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Test klimatyzacji
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 37 Pon Wrz 21, 2015 19:41
kyuss7
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja nie działa - test klimatyzacji
jpawel Rover serii 75, MG ZT 18 Sob Cze 02, 2012 14:21
mafia001
Brak nowych postów [R75] test zegarów
sash997 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Mar 26, 2009 13:01
klakierek1982
Brak nowych postów [R75] Test wentylatora
Cieszyn Rover serii 75, MG ZT 38 Pon Cze 10, 2013 09:23
Qrka_Wodna
Brak nowych postów [R75] Test zegarów
DominikR75 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Cze 03, 2014 21:02
pelson91



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink