Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Na wolnych obrotach pali na 3 cylindry...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Na wolnych obrotach pali na 3 cylindry...
Autor Wiadomość
Mar35ek 



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 43
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:58   [R75] Na wolnych obrotach pali na 3 cylindry...
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam

Auto na benzynie pali mi na 3 cylindrach po przełączeniu na lpg tego nie było ale dziś się zaczęło

tylko chwilę i było dobrze.Świece,kable i świecę sprawdziłem...Co to może być?
_________________
Rób co uważasz,uważaj co robisz....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 08, 2010 16:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:32   

A jak sprawdzałeś świece? Ja kiedyś w 206 miałem taki problem i mechanik stwierdził, że świece. Ja mu na to, że sprawdziłem i mają iskrę i już nie mam wizji co to może być. Jak do niego pojechałem i podmieniliśmy świece to problem zniknął. Mechanik stwierdził wtedy, że ludzie nie zdają sobie sprawy że silnik jest dużo bardziej wrażliwy na jakość iskry na gazie niż benzynie.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:53   

Kable dobre mogą być, ale ich jakość może pozostawiać wiele do życzenia, kupisz kable dobrej firmy i świece (żadne tam boscha) to problem zniknie. Ja za kable do merca dałem 700zł (6cylindrów) i było po problemie

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 17:53 ]
Kable firmy Beru
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4527
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:59   

Sprawdź jeszcze raz - kiedyś w R600 miałem przypadek, że przewód był ok, a przebicie było na fajce między wałkami już na głowicy i było tak zasłonięte, że nie było tego kompletnie widać - zauważyłem dopiero jak na chodzącym silniku wyciągałem po jednym przewodzie i w połowie wyciągania zobaczyłem iskrę między fajką, a głowicą - gdybym nie wyciągał kabli "na żywca" w życiu bym tego nie zauważył.

Sprawdź też cewki - może któraś już szwankuje - możesz sprawdzić który to cylinder, a potem zamienić cewki miejscami, bo ZTCP to masz już ten układ bezkopułkowy, czy tak?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mar35ek 



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 43
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 18:18   

nie wiem chyba tak bez kopułki,świecę zmieniłem,na wysokich obrotach pali na czterech...wróciłem z kompa -mechanik twierdzi że to czujnik położenia wałka...
...może być???

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 18:18 ]
jutro ma sprawdzić co z tym czujnikiem..
_________________
Rób co uważasz,uważaj co robisz....
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 08, 2010 18:19   

jakby to czujnik był to raczej nie odpalałby wogóle
 
 
 
Mar35ek 



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 43
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lut 08, 2010 18:24   

czytam inne tematy i zazwyczaj jeśli czujnik wałka to powinny być problemy z

odpalaniem lub gaśnie np na światłach a u mnie nic się takiego nie dzieje..

tak naprawdę nie wiem gdzie się w trójmieście z tym udać ?Wie ktoś?
_________________
Rób co uważasz,uważaj co robisz....
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4527
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 09, 2010 16:52   

Mar35ek napisał/a:
wróciłem z kompa -mechanik twierdzi że to czujnik położenia wałka...
...może być???

Moim zdaniem kable lub cewki.

W moim R600 też było podobnie - na jałowych 3 cylindry, a wyżej już było ok i to była wina kabli - nie wiem dlaczego, ale prawdopodobnie przy wyższych obrotach iskra była mocniejsza i przynajmniej jej część docierała do cylindra.

Gdyby to był czujnik, to były by inne objawy, bo niby dlaczego uszkodzony czujnik "psułby" tylko jeden cylinder, a pozostałe by działały?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala - nie pali na cylindry - dymi
djwhite22 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Lip 04, 2014 22:23
krzychu.b
Brak nowych postów [R75] Szarpanie na wolnych obrotach
cyklonst Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sie 25, 2009 09:47
cyklonst
Brak nowych postów [R75] Gaśnie na wolnych obrotach
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lip 02, 2009 10:33
Rowan
Brak nowych postów [ R75 ] Drgania na wolnych obrotach
AmansP Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Mar 10, 2020 09:47
christopher7
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy na wolnych obrotach
Wiechciu Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Lut 25, 2013 13:47
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink