Forum Klubu ROVERki.pl :: [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:07
[R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
Autor Wiadomość
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:15   

Najprościej i chyba najlepszą sprawność ogrzewania uzyskamy; odłączając wejściwoy przewód od nagrzewnicy i wpinając go w tą "chłodnicę" dokupujemy ok 40 cm przewodu takiego jak wypieliśmy i drugie wejście(górne) podłączamy tam gdzie opieliśmy w nagrzewnicy. nie trzeba wtedy żadnych trójników po prostu przed wejściem do nagrzewnicy dogrzwa nam sie płyn.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:25   

Dzisiaj dorwałem Rave (ten ze strony klubowej jest uszkodzony). Rozwiązanie podane przez Chestera jest wg rysunków tam zamieczonych najbardziej właściwe. Potwierdza to, że bezpośrednie wpięcie chłodnicy EGR w mały obieg może spowodować gotawanie się płynu w niej przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:30   

mcjg, jak to uszkodzony?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 21:59   

mcjg, a date w systemie zmieniles?
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:14   

Tez pobralem przed chwila stad:
http://www.roverki.pl/mul...25-75-z-tf.iso/
i nie dziala.
Przy probie zamontowania obrazu wywala "plik uszkodzony".

mcjg, czy mozesz dac link do dobrego RAVE?
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:51   

Ściągnąłem torrenta. Wklej w google
Kod:
Rover 25 45 75 Tourer - MG ZR ZT ZTT ZS MG TF - Owners handbook & All Manuals ISO
. Źródła są, ssało jakieś 3h.
@martens zorientowałem się przy próbie uruchomienia zamontowanego obrazu i myślałem, że mnie coś trafi, bo Windowsa mam tylko na wirtualnej maszynie i co 2s uaktualniał sobie datę :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:52   

mcjg napisał/a:
bo Windowsa mam tylko na wirtualnej maszynie


znam ten bol... windowsa odpalam tylko w wyjatkowych sytuacjach (do Rave i do Platnika) przez vmware fusion ;)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:55   

mcjg, czyli jednak jest ok?

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 22:55 ]
Chłopaki powiem Wam, że mój mąż jakoś odpala rave na linuxie.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 22:58   

kasjopea napisał/a:
mcjg, czyli jednak jest ok?

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 22:55 ]
Chłopaki powiem Wam, że mój mąż jakoś odpala rave na linuxie.


Nie jest ok. Zmiana daty byla potrzebna do EPC a nie do Rave. Tutaj zmiana daty nic nie daje, bo cos jest z plikiem ISO nie tak.
Ja nie mam linuxa, lecz maca ;)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 23:04   

xtek napisał/a:
Ja nie mam linuxa, lecz maca
widziały gały co brały :razz: :wink:

Żartuję oczywiście. Nie znam się kompletnie na tym, ale tak mi się skojarzyło po prostu.

Co do rave, to napisałam do MaRKa, aby to sprawdził w miarę możliwości.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 23:11   

sorki - ale przy RAVE do 25 (2002) zmiana daty jest potrzebna jak przy EPC (chyba przed 2004 trzeba zmienic).
Ja pobieralam jeszcze przed przebudowa strony i dzialalo...
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 23:12   

mcjg napisał/a:
gotawanie się płynu w niej przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy.

no fakt o tym nie pomyślałem. Trzeba byłoby odejście robić przy zamkniętej nagrzewnicy.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 23:17   

martens napisał/a:
sorki - ale przy RAVE do 25 (2002) zmiana daty jest potrzebna jak przy EPC (chyba przed 2004 trzeba zmienic).
Ja pobieralam jeszcze przed przebudowa strony i dzialalo...


No nie wiem. Moj Rave do R200 dziala bez problemu. Teraz sciagnalem inny z torrentow polecany przez kolege wyzej do R25 i dziala. Tylko ten ze strony klubowej nie bangla.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 17, 2010 23:19   

xtek, rave do 200 to co innego, przy tych nowszych trzeba datę zmieniać, tak jak koleżanka mówi :smile: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 23:24   

kasjopea napisał/a:
xtek, rave do 200 to co innego, przy tych nowszych trzeba datę zmieniać, tak jak koleżanka mówi :smile: .


Zmiana daty moze cos dac, owszem, ale juz przy uruchamianiu ;) A tu nawet obrazu sie nie da zamontowac ani zobaczyc, tak wiec cos jest nie tak ;)
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 23:31   

kasjopea napisał/a:
że mój mąż jakoś odpala rave na linuxie
Owszem przez Wine, da się i robiłem to. Ale korzystam akurat z Cedegi i dodaloby mi wpisy w menu, a nie lubię bałaganu:)
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 08:00   

mcjg napisał/a:
Przy bezpośrednim wpięciu w mały obieg płyn dość szybko rozgrzeje silnik, ale przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy będzie stał i zacznie się w chłodnicy gotować. W przypadku zrobienia tak jak Chester "III obiegu" to większość pary pójdzie w gwizdek bo płyn dość kiepsko będzie płynął przez to.
tak jak pisałem w iTD jest inaczej rozwiązany układ chłodzenia chodzi o węże ... natomiast mcjg, nie zgodzę się z Tobą ze większość pójdzie w gwizdek jeśli wepniesz tak jak ja to płyn będzi przepływał przez chłodnice z takim ciśnieniem jak przez nagrzewnicę... Poprostu moje rozwiązanie jest najmniej inwazyjne w układ chłodzenia..... można by się bawic w zrobienie układu jak w iTD ale to jest za dużo roboty... trzeba zaślepić króciec z tyłu silnika i wstawić rurke którą płyn będzie płynął do nagrzewnicy i chłodnicy EGR.... przyglądałem się temu(obok siebie R 25 i R220) przez 1h i myślałem jak to zrobić. i wydaje się mi ze to jest najlepsze rozwiązanie ...
Przy pierwszych przymrozkach (-4st) widać jak i czuć szybsze nagrzwanie silnia a co za tym idzie szybciej ciepło w środku, wskazówka jeszcze leży a ja mam letnie powietrze z kratek
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Paź 18, 2010 10:18   

Chester napisał/a:
i wydaje się mi ze to jest najlepsze rozwiązanie ...
bo jest. Zaślepianie otworu z tyłu silnika i dorabianie nowego węża nie ma sensu. Wg schematów chłodnica EGR to taki III obieg lub "skrót" pomijający nagrzewnicę w małym obiegu.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Paź 18, 2010 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:11   

Kupiłem takie ustrojstwo do dogrzewania płynu (od renault) i chcę to założyć przed nagrzewnicą a dokładnie przed "zaworkiem co otwiera" dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy i zrobić jakiś włącznik w kabinie by mieć nad tym kontrole
-czy to dobre miejsce na wpięcie tego w obieg czy może dać to gdzie indziej?? (głownie chodzi aby w środku było szybciej ciepło ,ahh te nasze diesle)
-ktoś może ma coś podobnego u Siebie?
-jakieś sugestie, uwagi
dzieki
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:19   

Mazak, to musi być wpięte przed nagrzewnicą na wlocie płynu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R ALL] Analiza spalin
BoloSr Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Lip 26, 2011 18:04
Gość
Brak nowych postów [seria-K] Jaka norma spalin??
EURO - X
Viniu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Nie Sty 20, 2008 18:59
przemo285
Brak nowych postów [L-series] Podciśnienie i chłodnica EGR
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sro Sty 19, 2011 13:27
Remigiusz
Brak nowych postów [620Ti] Chłodnica - czy z 620 pasuje do 620 TURBO ?
Marshall7 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Lut 08, 2013 20:56
greg-si
Brak nowych postów [benzyna] Tania nowa chłodnica, czy oryginalna używana
pgrad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Paź 03, 2011 18:55
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink