Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] PROBLEM Z ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 16:18
[R200] PROBLEM Z ABS
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 11:24   

kb2502 napisał/a:
Ustało nawet to terkotanie po wymianie?

Tak :wink:
kb2502 napisał/a:
Wymienić muszę cały przegub żeby wymienić ten pierścień tak?

Niestety tak :/
kb2502 napisał/a:
Czy taki przegub się nada?
http://allegro.pl/przegub...1206924342.html

Tak :wink:
kb2502 napisał/a:
Jeszcze mam pytanie, czy jak już wymieniam z jednej strony przegub to czy z drugiej również powinno się w tym samym czasie wymienić profilaktycznie? Czy jeśli przy drugim kole pierścień będzie OK, to mam tego nie ruszać?

Jak jest ok i nic nie terkocze to nie wymieniaj. Tylko dobrze zbadaj z której strony ten pierścień jest pęknięty. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 11:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 17:46   

Podniosłem auto na podnośniku, skręciłem koła i w prawo i w lewo i zaglądałem tam, ale nie widać zeby było cokolwiek urwane. Jak to ma wyglądać to pęknięcie może ktoś podrzucic jakies zdjęcie?? Z góry dziękuję.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Wrz 21, 2010 19:41   

kb2502, nic nie będzie urwane, będziesz widział poprostu pęknięcie pierścienia z ząbkami na przegubie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 12:45   

U nie było coś takiego :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 19:31   

Wydaje mi się, że pierścienie są w porządku. Nie zauważyłem pęknięcia nigdzie. Może to wina czujnika na którymś kole? Gdzie wpiąć omomierz, żeby sprawdzić oporność?
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 23:32   

leszczu19901 napisał/a:
kb2502 napisał/a:
Wymienić muszę cały przegub żeby wymienić ten pierścień tak?


Niestety tak

To w końcu się wymienia przegub czy piastę? :roll:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 23:37   

kharry napisał/a:
To w końcu się wymienia przegub czy piastę?

Z przodu wymienia się przegub - to na nim jest pierścień.
Z tyłu wymienia się piastę - na niej jest pierścień... ale nie słyszałem żeby komuś pękł z tyłu.
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 00:17   

leszek95b, dzieki :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Raku83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Nowa Sól



Wysłany: Sro Lis 24, 2010 18:21   

Witam drodzy koledzy i koleżanki. U mnie [R25] problem wyglada następująco podczas odpalania auta kontrolka ABS gaśnie po jakiejś chwili (5-6sek) wcześniej tak się nie działo gasła zaraz po odpaleniu( choc i teraz czasem też tak sie zdaża). Ostatnio podczas jazdy w deszczu po mieście przy prędkości 30km/h po dodawaniu gazu przednie prawe koło traciło przyczepność poprostu się ślizgało :/ . Problem ustał po przejechaniu jakis 300m, do tych dziwnych objawów mogę dodać że podczas chamowania( delikatnego) załanczał się ABS :shock: Nie wiem co może byc przyczyną takiego zachowania auta jak narazie zdażyło mi się to tylko jeden raz. Co o tym myślicie :?:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 19:44   

Sprawdzałeś pierścienie na przegubach ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 25, 2010 01:27   

Jak wyżej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Raku83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Nowa Sól



Wysłany: Czw Lis 25, 2010 16:11   

W sumie to nie spraedzałem ale z tego co wyczttałem w temacie to na 99% podejrzewam właśnie pęknięty pierścień. Chyba że może coś innego jak myślicie?
 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Czw Lis 25, 2010 19:07   [R200] PROBLEM Z ABS

Podobnie jak koledzy wyżej, myślę że najłatwiej i najszybciej jest zobaczyć czy nie jest peknięty pierścień ABSu a potem jakby coś martwić sie czy może być to coś innego
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 10:29   

Cytat:
Chyba że może coś innego jak myślicie?

Najpierw tak jak pisałem wyżej sprawdź te pierścienie, a potem pomyślimy co dalej. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 30, 2010 10:07   

U mnie walnięty był nie pierścień ale tylny czujnik ABS.

Objawy były 100% jak przy pierścieniu, czyli
- ABS wyłaczał sie po krótkim odcinku
- gdy działał włączał sie przy hamowaniu przy małych prędkościach

Więc nie nastawiałbym sie ze to koniecznie pierścień.

Rok jeździłem po różnych mechanikach, w końcu przy pomocy komputera Bosch okazało sie że tylny prawy czujnik wariuje i przy bujaniu samochodem potrafi pokazać 50km/h na postoju.
Na oko nie było nic widać, że jest uszkodzony.

Kupiłem używany (i to chyba nawet od R25) za 50zł i od tej pory spokój.

Jezeli pierścienie sa całe, to trzeba podłączyć kompa i sprawdzić odczyty każdego koła z osobna, a nie bawić sie w kotka i myszkę - bo szkoda nerwów czasu i pieniedzy. Boscha ma wielu mechaników.

PS. Bratu w BMW tez padł czujnik więc to nie jest odosobniony przypadek.
 
 
sek099 




Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 42
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 13:34   

Jak sprawdzić czy czujnik jest dobry? miernikiem?
 
 
marcinz77 




Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: Szczytno



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 18:47   

Też mam problem z pierścieniem abs. Przy każdym dojeździe do skrzyżowania włączał się abs i było słychać nieprzyjemne chrobotanie. Okazało się, że w przednim lewym kole był pęknięty pierścień. Wymieniłem przegub (choć tamten był jeszcze w dobrym stanie) i problem zniknął. Długo się nie nacieszyłem spokojną jazdą okazało się, że teraz pęk mi pierścień w prawym kole. Nie mam kasy, a pisaliście, że można go zespawać. Tylko mam pytanie: na pęknięciu powstała kilkumilimetrowa przerwa i odległość między zębami jest większa, czy wystarczy tylko wypełnić tą przerwę? Bo ścisnąć do pierwotnego kształtu chyba się nie da.
A może ktoś ma zdjęcie, jak wygląda pierścień po spawaniu?

[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 18:47 ]
Dzięki za poradę :sad:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 19:42   

Lepiej wymień cały przegub, a jak nie masz kasy to wyjmij bezpiecznik od ABS-u. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 08:10   

Wyłączanie ABS to nie jest dobry pomysł, zwłaszcza tuż przed zimą.
Oczywiście jazda na uszkodzonym jest jeszcze gorsza.

Czy R200 w wersji ABS ma korektor siły hamowania?
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 08:25   

sobrus napisał/a:
Czy R200 w wersji ABS ma korektor siły hamowania?


Co to jest korektor siły hamowania ?

Jezdze 2 rok z wypietym ABSem i jest wszystko ok :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200,1.1,98 r.] Problem z SRS
rafal506 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Cze 25, 2010 13:12
rafal506
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r]LPG W ROV 200 PROBLEM
Goff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 20, 2008 13:41
Goff
Brak nowych postów [R200 98r 1,4 8v] Problem po HGF
siejson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Gru 02, 2013 10:32
leszczu
Brak nowych postów [R200]Problem ABS
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 07, 2008 23:17
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink