Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 8v] remont czy swap??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Raptile
Czw Kwi 04, 2013 20:22
[R200 1.4 8v] remont czy swap??
Autor Wiadomość
kris_1987 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 22:15   [R200 1.4 8v] remont czy swap??

witam Was!!!

Mam problem...

Chciałbym zapytać Was o rade, mianowicie:
w mom samochodzie z silnikiem 1,4 8v padła prawdopodobnie głowica i będę musiał coś z tym zrobić, ale pytanie bardzo poważne ;) czy lepiej zrobić tak że wymienię głowicę na 16v kolektor ssący i wydechowy i będzie hulać??
czy może swap?? np na jednostke bardziej żwawą ;) 1.6 16v...
oczywiście wiadomo przy okazji przyrost mocy dobrybybył ;)

wiadomo, że fajniej bybyło swap zrobić, ale wiadomo trzeba patrzeć też na kasę, czy możecie mi (mniej więcej) napisać jakie koszty byłby tego oraz konkretnie czy w 1 przypadku trzeba wymienić tylko to co napisałem czy jeszcze coś (pomijam olej i uszelki ;) ) a przy 2 zostaje komp koło zamachowe i coś jeszcze od 1.4?
mojej głowicy nie da rady już zrobić, stąd takie poważne pytanie...

chciałbym uzyskać konretne odpowiedzi i przepraszam admini, pewnie było trochę takich wątków na forum, ale chciałbym abyście się dostosowali indywidualnie do mojego postu :)

pozdrawiam i czekam na opinię i Waszą pomoc !! !
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 14, 2010 22:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 12:11   

Witaj

Jeśli dół silnika jest OK, to ja bym raczej wolał zmienić tylko głowicę + kolektory :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kris_1987 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 19:52   

piter34, ale w przypadku jeżeli dól jest ok to tylko głowica 16zaworów kolektory i wsio?? ?? ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 19:58   

wsadzaj 1.8 Turbo od R75 :D 150KM na start :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 19:58   

W 8 zaworowych też jest wielowtrysk ? Wtedy chyba faktycznie tylko głowica i kolektory do przekładki aby był w pełni 16V silnik, nie trzeba by było komputera ruszać.

Od 75 to chyba łapy nie podpasują, ale było by to ciekawe :grin:
 
 
 
kris_1987 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:04   

nie no wiecie najlepiej włożyłbym jakąś V8 ale nie da rady ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:09   

Jak to nie da rady, trochę przód poszerzyć, kierowcę posadzić na tylnej kanapie, cofnąć kierownicę i masz miejsce :grin:
A jak coś wystaje to tradycyjnie szpachla :razz:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:18   

1.8T z 75 to 1.8 Series z innym układem tłokowo-korbowym, odprężóny z innym kol, wydechowym i ssącym :D co by nie pasował :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:30   

Markzo, do R200 bedzie pasował motor 1.8 z R75? Bez przeróbek jakis szczegolnych?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 20:44   

będzie. Blok jest taki sam, co w każdej innej serii K, głowica toże, tylko jakoś jest odprężony i uturbiony ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 21:03   

uuuuuuu, no to nowy piekielny pomysł mi się tli :P Zamiast VVC to 1.8T w R200 sesese
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 21:07   

ma inne tłoki CHYBA odprężające, korby też inne... obiło mi się o oszy, że jest to powzmacniane w tym silniku. Pasować powinien, kwestia ogarnięcia czy nie pozmieniały się mocowania jakoś, choc wątpie ;) ostudze Twój zapał...motor baaaardzo drogi i baaaardzo ciężko dostępny...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 21:11   

Markzo napisał/a:
motor baaaardzo drogi
bez kasy nie ma zabawy:(
Markzo napisał/a:
baaaardzo ciężko dostępny...
wstępne poszukiwania potwierdzają Twoją opinię :P
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 21:13   

ADI-mistrzu napisał/a:
W 8 zaworowych też jest wielowtrysk ?

Tak :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kris_1987 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 22:11   

ale żeście się rozgadali ;) a mniej więcej jaka to byłaby kasa piter34, ?? głowiczka kolektorki?? bo w sumie wiadomo że zależy mi na tym żeby wydać jak najmniej kasy ;)
a to komp od 8zaworówki będzie pasował?? nie będzie żadnych komplikacji??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 22:15   

Komp bedzie pasował, tylko zauważ jedną rzecz - gdy kupujesz nowy(używany) silnik, zawsze jest to ryzyko że za np miesiac czy pięc moze walnąc coś nowego jakiś HGF czy coś, a tak tutaj wsadasz kase oddajesz do dobrego mechanika i masz spokoj, bo wiesz na czym stoisz.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
kris_1987 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 22:28   

więc właśnie tu się robi problem mały, ale to też chodzi o $ przecież...
ale z 2 strony i tak przecież trzeba włożyć nową uszczelkę pod głowicę to jak może pójść HGF??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 22:37   

a czyli głowice zostawiasz tak ? sorki może nie doczytałem wszystkiego :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
kris_1987 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 22:42   

kzrr, nie no 2 wyjścia mam:
albo kupuje głowicę od16zaworówki, kolektory i mam 103KM ;)
albo wymieniam silnik...
ale wolałbym tańsze :>
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 22:48   

A wymiana silnika na którą wersje ?
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [MG ZR 105] HGF - remont czy swap?
stilian Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Kwi 20, 2015 20:58
AndrewS
Brak nowych postów [Rover 200 Vi] Swap na 2.0 Turbo czy remont VVC
Aful89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Kwi 23, 2015 18:45
maniu48
Brak nowych postów [R200] remont wierzch bloku
cubars21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sty 18, 2014 20:58
cubars21
Brak nowych postów [R200 1,4 16V 98r] Generalny remont silnika
Co wymienić, jakie koszty?
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Mar 22, 2010 19:40
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink