Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak wymontować alternator?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak wymontować alternator?
Autor Wiadomość
dedal_komar 



Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Lubin



  Wysłany: Pon Sie 30, 2010 19:24   [R75] Jak wymontować alternator?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam serdecznie kolegów. Uszkodził mi się alternator w moim nowym nabytku Rover 75 CDTI. Sprawdziłem regulator sprawny, podejrzenie padło na mostek diodowy i tu wpadłem na poważny problem jak wymontować alternator bo po oględzinach "podejścia" włosy mi się zjeżyły na głowie. Dlatego postanowiłem poszukać pomocy u braci na forum.

pozdrawiam i oczekuje na sugestie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 30, 2010 19:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 19:43   

Wprawdzie przy naprawie mojej prądnicy mnie nie było, ale raczej konieczne jest rozbieranie całego przedniego pasa (jak do naprawy wentylatora) i lekkie odchylenie chłodnic.

U mnie wymieniony został cały wirnik.
 
 
dedal_komar 



Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Lubin



Wysłany: Sob Wrz 04, 2010 07:41   

cieszy mnie ogromnie odpowiedź choć powiem że liczyłem na coś konkretnego.
:cry: dziś będę się zabierał za demontaż wg RAVE trochę mnie to przeraża
:roll: opiszę później wrażenia
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Wrz 04, 2010 18:01   

dedal_komar, nie nie trzeba pasa rozbierać. Ale prosta ta wymiana nie jest;) Trzeba odkrecić sprężarkę klimy. Trzeba odchylić nadkole. Alternator trzyma sie na 3 śrubach. 2 są od zewnątrz, a jedna od wewnątrz. Odkręcisz sprężarkę, takie siodełko pod nią. Potem odchylach sprężarkę na bok i robi się taka dziura, że akurat wyjdzie alternator :wink: Życzę powodzenia i szczęścia, bo to jest przerąbane :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
Ostatnio zmieniony przez Rowan Sob Paź 30, 2010 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dorotamax1 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 180
Skąd: GDAŃSK \ CZECHY

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 30, 2010 09:01   

Wczoraj to robiłem jest to wykonalne i nietrudne poszło ok .
_________________
R.R.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Paź 30, 2010 19:50   

dorotamax1 napisał/a:
Wczoraj to robiłem jest to wykonalne i nietrudne poszło ok .
Napisz dokładniej jakim sposobem i co odkręcałeś. Będzie dla potomnych. :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 08:05   

apples, innego wyjścia niż takie jak napisałem po prostu nie ma :/ Niestety, ale trzeba odkręcić sprężarkę klimy, na szczęście jednak przewody od niej są na tyle elastyczne, że da się ją odciągnąć na bok i dziura, która powstanie akurat nadaje się do wyjęcia alternatora. Aha, jeszcze coś :wink: W silniku CDT/CDTi były dwie wersje alternatora. Tzn w tej starszej jest 115A chyba, a w nowszej 120A, wiem, że różnica jest o 5A, ale tu nie o to chodzi, ponieważ to nie jest istotne. Różni się obudowa... W nowszej wersji jest bardziej okrągła, o centymetr, może półtora na obwodzie ale jest większa. Ja właśnie taki kupiłem i takie "siodełko" które się przykręca pod alternator, a nad sprężarkę, nie pasowało zbyt dobrze. Trzeba go zeszlifować, aby pasowało :neutral: W przeciwnym wypadku dokręcając śrubami to siodełko, może pęknąć.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
maciekstasio 




Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: W-wa



Wysłany: Sob Cze 16, 2012 10:42   

W "mądrej książce" jest napisane iż należy najpierw:
zdjąć pasek klinowy,
odkręcić koło zamachowe pompy wspomagania,
zdemontować zderzak, pas przedni i chłodnicę

Oczywiście chłodnicy nie należy całkowicie rozłączać, tylko odkręcić i odchylić.

Ładowanie mam na poziomie 12-13V, poprawnie powinno być powyżej 14V.

Gdyby ktoś potrzebował pomocy przy swoim Roverku to zapraszam na Ursynów, tel. 510-124-246.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 01:09   

nie trzeba się za mocno naprawcować , wyjdzie górą , potrzebujemy podnośnik typu piesek i demontaż pompy wspomagania , górą wyjdzie bez problemów.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 20:52   

0l0, gdzie i za ile Ci naprawili alternator bo mnie to samo dopadło 30km jechałem na samej baterii
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 12:52   

U mnie powyżej 2000 obr. szumi łożysko, głośno.. No i chciałbym je wymienić. Łożysko do wymiany dam komuś ale alternator chciałbym sam wyjąć. Jest pełno tematów jak wyjąć ale w dieslu a ja chciałbym zapytać jak to zrobić w benzynie. Chyba, że jest tak prosto i dlatego nikt nie pisze :-) bo przecież alternator jest prawie na wierzchu.

No i skoro będę już miał wyjęty alternator, może zrobić coś jeszcze przy okazji? Ale chyba nie ma sensu bo ładuje i działa mi wyśmienicie.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 22:30   

Jest bardzo prosto i dlatego nikt nie pisze :mrgreen:
_________________
rom
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Wto Lut 12, 2013 13:16   

Hmm.. Prosto..
Zdjąłem blaszkę od masy, osłonkę plastikową od paska.
Mamy dwie śruby od alternatora. Górna nie ma problemu, ale dolna.. Obawiam się, że podczas wykręcania oprze się na łapie i trzeba będzie tą łapę odkręcać. Tak?
No i jak pasek poluzować? Bo chyba są dwa napinacze. Jeden za bagnetem a drugi od grodzi właśnie pod tą łapą. Dostęp do nich straszny.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Lut 12, 2013 20:56   

Musisz odkręcić te widełki przy poduszce silnika, potem płytę prostopadłą do płaszczyzny paska( bodajże 5 śrub), następnie odkręcić ta płytę która jest przykręcona do bloku silnika na 4 śruby.
Uzyskujesz dostęp do napinacza, żeby go zluzować będziesz potrzebował kwadrat 3/8 cala pokretło do nasadek lub grzechotka3/8. Po zluzowaniu a właściwie w trakcie zdejmujesz pasek wielorowkowy z alternatora
Masz już miejsce więc wykręcasz te dwie śruby o których napisałeś i masz alternator w rękach.
_________________
rom
 
 
Adekzbp 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 1



Wysłany: Pią Mar 15, 2013 13:37   

a czy przy wymianie alternatora w v6 nie trzeba podeprzec silnika od spodu,nie oberwie sie cos odkrecajac te widelki i lape mocujaca blok?

[ Dodano: Pią Mar 15, 2013 13:37 ]
to pilne prosze o odpowiedz
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:38   

I mnie wczoraj dopadła awaria alternatora. CDT 2.0 2001r
Wymieniłem szczotki, odpiąłem webasto, sprawdziłem bezpiecznik oraz czy ładuje – niestety czeka naprawa. Mam zaraz obok siebie firmę specjalizująca się w naprawach alternatorów więc postanowiłem powalczyć z wyciagnięciem drania i im go dostarczyć.
Niestety cos robię nie tak bo nie widzę opcji jak to wyciągnąć waszym sposobem.
Proszę o cierpliwość i łopatologiczne wytłumaczenie.
1. Odpiąłem akumlator i kable od alternatora
2. Odkręciłem koło oraz zdjąłem plastikowa osłonę wewnątrz nadkola
3. Zdjąłem paski i odkręciłem jedna rolkę - tą na imbus.
4. Odkręciłem śrubę od alternatora od wewnętrznej strony
5. Odkręciłem dwie śruby alternatora od zewnętrznej strony auta – dolna wyszła bez problemy a górnej nie wyciągnę bo blacha auta stanowi przeszkodę.
6. Jak mam odkręcić sprężarkę która jest poniżej i w która stronę mam ją odepchnąć ? ( rozumiem że alternator mam wyjąć dołem?)

Proszę o pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Jak wymontować poduszkę?
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Paź 19, 2009 21:27
sebol11
Brak nowych postów [R75] Jak wymontować tylny wahacz??
miecho1986 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Cze 22, 2013 18:19
miecho1986
Brak nowych postów [MG ZT-T] Alternator
szpynior Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Mar 28, 2015 20:03
longer86
Brak nowych postów [R75] alternator
Voytec Rover serii 75, MG ZT 15 Sob Gru 15, 2012 12:23
sash997
Brak nowych postów [R75] Akumulator, alternator?
dexter77 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sty 10, 2019 09:58
dexter77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink