Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Wystrzelone poduszki powietrzne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Wystrzelone poduszki powietrzne
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 17:28   

Marian_K napisał/a:
Tak więc Marku wymieniaj to co konieczne i będzie OK :)

No tak właśnie robię ;) Zacząłem od zawieszenia i ustawienia geometrii ;)
Auto hula lepiej jak przed zdarzeniem ;D

Marian_K napisał/a:
Oznacza to, że obwody w których błędu nie wykryto nie są wyłączone i nadal zadziałają w przypadku kolizji.

Uszkodzenie połączeń pod fotelem, która z poduszek powinno wyłączyć?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 18, 2010 17:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 18:07   

Uszkodzenie przewodów pod fotelem powinno wyłączyć napinacz danego fotela i ew poduszkę boczną jeżeli znajduje się w fotelu. Z tym wyłaczaniem jednak nie jest tak do końca. Komputer rozróżnia błędy statyczne od błędów chwilowych. Jeżeli te wtyczkę odepniemy całkiem to komputer rozpozna to jako błąd statyczny i kontrolka na desce się zaświeci. Ta część układu będzie wyłączona. Natomiast jeżeli ta kostka będzie nie stykać to komputer rozpozna to jako błąd chwilowy co nie spowoduje wyłączenia tej części układu, jednak kontrolka SRS się zaświeci i nie zgaśnie do chwili wyłączenia i włączenia zapłonu.
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 22:22   

Jest dokładnie tak jak pisze Tomek1212. Też miałem problemy z kontrolką SRS. Jak kupiłem auto, kontrolka się nie świeciła - wszystko było ok. Po pewnym czasie zaczęła świecić, losowo, po uruchomieniu silnika. Najpierw wystarczyło przesunąć fotel pasażera do tyłu i przy następnym odpaleniu było OK. Później, ten sposób przestał się sprawdzać, ale wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik, np. na światłach. Potem kontrolka świeciła się cały czas. Mariusz sprawdził połączenie pod fotelem, spiął "na krótko", sprawdził napinacz i wszystko wyglądało OK. Po podpięciu T4, okazało się, że moduł SRS krzyczy "Crash detected" :/ Po jego wymianie, kontrolka po uruchomieniu silnika gaśnie jak trzeba.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 23:39   

MaReK napisał/a:

Uszkodzenie połączeń pod fotelem, która z poduszek powinno wyłączyć?
są tam dwie kostki łączeniowe , jedna od napinacza pasów a druga od poduszki bocznej i w zależności co się rozłączy to to nie działa.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 01:46   

SeniorA napisał/a:
są tam dwie kostki łączeniowe , jedna od napinacza pasów a druga od poduszki bocznej i w zależności co się rozłączy to to nie działa.

To niestety ale zadziałały oba systemy;) Chyba, że po uderzeniu na chwile połączenia w kostce się przywróciły...

Tomek1212 napisał/a:
Natomiast jeżeli ta kostka będzie nie stykać to komputer rozpozna to jako błąd chwilowy co nie spowoduje wyłączenia tej części układu, jednak kontrolka SRS się zaświeci i nie zgaśnie do chwili wyłączenia i włączenia zapłonu.

Ale u mnie ona się świeciła za każdym razem ;)
Więc to nie było chwilowe... po prostu tak jakby jakiś styk nie działał.

Ale mam problem nieco ciekawszy. Otóż z tyłu mojego auta, chciałem dzisiaj odkurzyć. Patrze, że pasy jakieś takie popieprzone, chce je ułożyć i zonk! Nie mogę ich ruszyć!
Nawet nie drgną, a trochę uciskają mi kanapę. Nie bardzo wiem co mogę z nimi zrobić.
Czy to już 3 pasy na śmietnik? Czy może będą funkcjonować normalnie, ale już przy następnym crashu nie zadziałają. Teraz tylko nie wiem czy mogę jakoś je poluzować, czy muszę brutalnie przeciąć je nożem?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 02:17   

Marek, żeby SRS się zaświecił wystarczy, ze nie będzie styku chociaż przez ułamek sekundy. Komputer mierzy sobie oporność każdej poduszki i napinacza. Sprawna poduszka ma opór około 2,3ohm. Komputer jest tak zaprogramowany, że przykładowo jeżeli oporność danego elementu będzie wynosić powyżej 4ohm to SRS się zaświeci, ale ten element dalej będzie aktywny.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 02:33   

Okej... to szkoda, ze się nie świeci bardziej lub mocniej ;)
Tak czy inaczej, układ zachował się prawidłowo. Ponieważ w R nie ma opcji sprawdzenia czy są zapięte pasy, to zadziałały wszystkie 5 napinaczy ;/

O ile te z przodu wymienię w 1h, to nie bardzo mam pomysł co robić z tymi z tyłu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 08:00   

Kupić 3 tylnie pasy, rozciąć pasy, zdemontować oparcie i siedzisko kanapy, przełożyć pasy... :(
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 19, 2010 09:11   

No to też czytałem, ale ktoś mi kiedyś radził przy zakupie sprawdzić czy pasy się rozwijają i czy się ściągają płynnie i szybko. Bo jeśli nie, to znaczy że napinacze były użyte raz.

Ale może da się je odkręcić przy kanapie i naprężenie zlikwidować i pasy odpuszczą?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 09:23   

Poluźnić może ci się uda, ale prawidłowo nie będą działały. Będą dyndać bo napinacze szlag trafił. Jak kupisz nowe to sprawdź czy faktycznie płynnie pracują.
pozdro
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 09:40   

MaReK napisał/a:
Czy to już 3 pasy na śmietnik? Czy może będą funkcjonować normalnie, ale już przy następnym crashu nie zadziałają. Teraz tylko nie wiem czy mogę jakoś je poluzować, czy muszę brutalnie przeciąć je nożem?

Niestety pasy na śmietnik. RAVE mówi wyraźnie, że raz "wystrzelony" napinacz nadaje się tylko na wymianę, bo NIGDY więcej nie zadziała.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 20, 2010 15:15   

Okej. Dzięki c.z. parts udało mi się zanabyć komplecik napinaczy na tył.
Problem widzę tylko z wymianą... bo to straszna rzeźba być się wydaje ;D

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 15:15 ]
Dzięki dr mariusz418 naprawa była tylko formalnością ;)
Dostałem zestaw instrukcji przez telefon i spokój...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Maj 13, 2010 19:19   

podpite :mrgreen:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 13, 2010 20:06   

Dzięki Jugol ;)

Dzisiaj został wymieniony w moim aucie ostatni element tej całej układanki - prawa kurtyna.

Nie wiem co za kretyn to wymyślił. Kurtyna jest umieszczona na prawym słupku za schowkiem, tuż obok bezpieczników w bliskim sąsiedztwie czujnika wstrząsowego.

Nie byłoby nic w tym strasznego gdyby autor umieścił śrubkę "torks" przodem do schowka, a nie jak jest teraz łebkiem do karoserii. Żeby wymienić kurtynę, musiałem rozebrać:

- tunel (ręczny) z konsolą środkową
- deskę rozdzielczą

Pomimo zdjęcia wszystkiego, trzeba było jeszcze tą rurę konstrukcyjną odsunąć.
Poharatałem sobie palce, poobijałem dłonie i naciągnąłem mięśnie rąk ;)

Pytałem się Mariusz418 czy na pewno muszę wszystko targać, ale potwierdził.
Nie dowierzałem i musiałem spróbować. Tak krok po kroku rozebrałem pół auta ;)

Oczywiście bez tajemniczej wiedzy mariusz418 pewnie bym ta jeszcze tkwił, a tak udało się w miarę szybko wszystko zrobić.

Przy okazji poprawiłem połączenia w nadajniku, odnalazłem wciśnięty w konsole czujnik ruchu, który umieściłem na miejscu. Sprawdziłem wentylator dmuchawy i nasmarowałem wszystkie cięgna i pokrętła.

Dla kogoś kto robi to pierwszy raz, to dość czasochłonna przygoda ;)
Nie wiem ile to kosztuje w serwisie, ale tyle właśnie zaoszczędziłem.

Cieszę się, że udało mi się to poskładać, nie zostało mi śrubek i nic się nie poddało ;)
Nigdy więcej samemu nie chce się za to brać ;P

Jeszcze raz dzięki wszystkim za wsparcie.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 13, 2010 20:31   

Ale dziwna sprawa... ztcp to jeśli są boczne poduchy/kurtyny, to w fotelach są czujniki zajęcia miejsca - jeśli nikogo nie ma na tym fotelu, to poduchy nie powinny odpalić... czyżby R75 ich nie miał...?
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Maj 13, 2010 22:09   

75 nie ma żadnych czujników zajęcia foteli , etc. jak ma wywalić któraś poducha to wywalają komplety ,a co do ceny wymiany poduch od 300 do 500zł
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 14, 2010 00:21   

Dokładnie JOWISZON pisze... nawet fotele z podgrzewaniem nie mają czujnika.
Nie ma również czujnika zapiętych pasów, bo są takie systemy gdzie jeśli pas jest niezapięty to poduszki nie wywalą. Mam to szczęście, że nie wywaliło wszystkich, ale tego pecha, że wystrzelenie każdej wiąże ze sobą wymianę napinaczy :(

Korzystając z okazji to jeszcze sobie poczyściłem kanały powietrza, wytarłem tonę kurzu z wyściółki i zebrałem kupę śmieci ;)

Poprawiłem gniazdo zapalniczki. Pierdółki, ale mam nadzieję, że długo tam nie będę musiał zaglądać. Niestety już wiem, że zapomniałem podłączyć wtyczki oświetlenia schowka i źle założyłem antenę do radia, ale to już zrobię w 15 min ;)

Poniżej zdjęcia z placu boju :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Maj 14, 2010 09:10   

Marku, wygląda imponująco i przerażająco zarazem :mrgreen: Ja już bym się pogubił w tym, gdzie co było :wink: Nawet przy odkręcaniu schowka, przy wymianie f. kabinowego, układam śruby w kolejności, bo później nie pamiętam co gdzie szło :hurra:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 14, 2010 09:29   

MaReK, skoro tyle nawykręcałeś, to może było od razu przemeblowanie jakieś zrobić :mrgreen:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 14, 2010 09:37   

Mix napisał/a:
Marku, wygląda imponująco i przerażająco zarazem :mrgreen:

Dopiero na zdjęciach to widać :) Jak siedziałem blisko, to nie widziałem skali :)
Generalnie ze śrubkami nie było problemu ;) Żadna nie została.
Jedyny problem to założenie tej jasnej osłony słupka. Trochę się sfatygowały i nie trzymają się już tak ładnie. Może dokupię kiedyś takowe, jeśli będą dostępne u Tomiego ;)

kris-tofer napisał/a:
MaReK, skoro tyle nawykręcałeś, to może było od razu przemeblowanie jakieś zrobić :mrgreen:

Nic z tego, to anglik i meble z ikeii nie chciały pasować ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] wystrzelone poduszki air bag
viansa2003 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lip 22, 2017 21:36
viansa2003
Brak nowych postów [R75] Poduszki powietrzne
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Cze 14, 2009 20:53
se7en86
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] poduszki powerflex
kiler1127 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Paź 17, 2012 14:18
apples
Brak nowych postów [R75] Poduszki powietrza
Zajac1941 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Gru 03, 2015 23:57
Balas87
Brak nowych postów [R75] Zaślepka poduszki
MiReK Rover serii 75, MG ZT 45 Nie Mar 10, 2013 13:31
sebol11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink