Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana pompy paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana pompy paliwa
Autor Wiadomość
afia 



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 13:06   [R75] Wymiana pompy paliwa
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

[R 75 2.0 V6]Witam i mam pytanie o to czy ktoś może opisać jak wymienić pompę paliwa.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 16, 2010 13:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 18:00   

Temat wałkowany wiele razy, użyj opcji szukaj i znajdziesz odpowiedź.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 20:36   

w benzynie chyba nie taki wałkowany ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 21:37   

Markzo napisał/a:
w benzynie chyba nie taki wałkowany
tak, ale zasadniczo różnicy nie ma.
Pompa jest zamontowana w zbiorniku w obudowie plastikowej i zamocowana pierścieniem blokującym.Odpiąć minus aku. Ściągnąć siedzisko i wykładzinę , odkręcić 4 śruby pokrywy,wyciągnąć przelotkę i rozpiąć instalację el. , odkręcić pierścień blokujący i delikatnie wyciągnąć pompę.Poprzekładać podpięte przewody.Sprawdzić stan pierścienia uszczelniającego , jak jest dobry to można go założyć powtórnie .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 12:35   

SeniorA napisał/a:
Odpiąć minus aku

Podpinam się. Muszę wyciągnąć nie pompę tylko to z drugiej strony (skok i filtr tam chyba jest) jednak przy próbie odłączenia przewodu paliwowego sika paliwo. Czy odłączenie aku spowoduje to że będę mógł spokojnie odłączyć ten przewód i nic nie będzie sikać?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 15:45   

xROnx, w układzie pliwowym jest ciśnienie i trzeba być przygotowanym na wyciek paliwa do czasu spadku ciśnienia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 20:17   

wymiana jest bardzo prosta.Mi zajęła 10 min na stacji benzynowej.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 20:25   

SeniorA napisał/a:
xROnx, w układzie pliwowym jest ciśnienie i trzeba być przygotowanym na wyciek paliwa do czasu spadku ciśnienia

no tak wszystko się zgadza. liczyłem się z tym. tylko co z tym fantem zrobić żeby nie obsikać wykładziny w samochodzie? bo potem to zapach może doprowadzić do szału jak gdzieś kapnie, poleci czy coś...
Długo tak będzie sikać? ja trzymałem ok 3sek... ale ponieważ mocno sikało to sobie darowałem odłączenie tego na stałe - czyli do momentu włożenia całej tej puszki z powrotem.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 20:55   

nie za bardzo rozumiem problem, pompe wymieniasz na odłączonym aku to po pierwsze. ściągasz węże nad samym otworem w aucie z którego wyciągasz koszyk z pompką i nadmiar benzyny leci do baku więc nic się nie może wylać... robota na 10 min, byle nic nie złamać i węże dobrze pozaciskać
_________________
Pamparampam
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 21:03   

Boncky napisał/a:
nie za bardzo rozumiem problem, pompe wymieniasz na odłączonym aku

nie wymieniam pompy tylko tak jak wcześniej pisałem
xROnx napisał/a:
Muszę wyciągnąć nie pompę tylko to z drugiej strony (smok i filtr tam chyba jest)
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 00:16   

Ciśnienie zmniejszysz bardzo prosto na zaworku (odkręcić niebieski kapturek umieszczony na listwie-widać go koło zespołu przepustnicy) do pomiaru ciśnienia na listwie wtryskowej. Zaworek podobny do wentylka z dętki wystarczy wcisnąć np.zapałką
Potem możesz wymontować zespół smoka i filtra paliwa
, tylko ciekawi mnie dlaczego go chcesz wyciągnąć skoro np. filtr jest w tej chwili chyba nieosiągalny.
_________________
rom
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 10:38   

automechanik napisał/a:
Ciśnienie zmniejszysz bardzo prosto na zaworku

o oto chodziło mi :)
automechanik napisał/a:
wystarczy wcisnąć np.zapałką

a jak przywrócić z powrotem ciśnienie po zakończeniu operacji?
automechanik napisał/a:
tylko ciekawi mnie dlaczego go chcesz wyciągnąć

chcę to wyciągnąć bo muszę wymienić uszczelkę bo gdy zatankuję do pełna benzyna mi się wylewa od góry właśnie przez tą komorę.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 11:16   

Ciśnienie wraca po włączeniu zpłonu. Po prostu uruchamia się pompka paliwa.

[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 11:16 ]
Anie próbowałeś dokręcić nakrętki , spróbuj podgrzać suszarką guma mięknie i często udaję się uszczelnić,ewentualnie spryskaj jeszcze przed doręcaniem np.silikonem lub jakimś penetrolem.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 14:57   

żeby prawidłowo zlikwidować cisnienie w układzie paliwowym (bez wycieku paliwa) , trzeba wyciągnąć bezpiecznik od pompy paliwa (F20),potem uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie.Ponownie cisnienie uzyskuje się przez kilkakrotne właczenie zaplonu po wcześniejszym włożeniu bezpiecznika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 17:12   

SeniorA napisał/a:
żeby prawidłowo zlikwidować cisnienie w układzie paliwowym (bez wycieku paliwa) , trzeba wyciągnąć bezpiecznik od pompy paliwa (F20),potem uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie.
To bez podania ciśnienia silnik się uruchomi? Myślałem, że trzeba odwrotnie - uruchomić silnik i wyciągnąć bezpiecznik. CDT/CDTi nawet nie drgnie, chyba że w benzynie jest inaczej.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 10:43   

automechanik napisał/a:
odkręcić niebieski kapturek umieszczony na listwie-widać go koło zespołu przepustnicy

tak się teraz zacząłem zastanawiać. piszesz o niebieskim kapturku na listwie. Niebieski kapturek to ja widzę u siebie ale nie jest on na listwie tylko na takiej jakby rurce stalowej chromowanej. kapturek jest może ciut mniejszy od nakrętki na wentyl w kole... i jest niebieski. Znajduje się między przepustnicą a kolektorem dolotowym. To to? :)

SeniorA napisał/a:
żeby prawidłowo zlikwidować cisnienie w układzie paliwowym(bez wycieku paliwa) , trzeba wyciągnąć bezpiecznik od pompy paliwa (F20),potem uruchomić silnik i poczekać aż zgaśnie


apples napisał/a:
To bez podania ciśnienia silnik się uruchomi? Myślałem, że trzeba odwrotnie - uruchomić silnik i wyciągnąć bezpiecznik


automechanik napisał/a:
Ciśnienie zmniejszysz bardzo prosto na zaworku (odkręcić niebieski kapturek umieszczony na listwie-widać go koło zespołu przepustnicy) do pomiaru ciśnienia na listwie wtryskowej


To w końcu jak? :mrgreen:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 12:34   

xROnx napisał/a:
To w końcu jak?
xROnx, podałem Ci posób zmniejszenia ciśnienia ,zgodny z procedurą Rovera przy wykonywaniu prac z układem paliwowym.Chwilowe uruchomienie silnika benzynowego bez pompy , jest możliwe na istniejącym w układzie ciśnieniu (do 3,5 bara).W dieslu jest z tym inaczej , bo inna jest zasada działania silnika.Można skorzystać z zaworka ,albo rozpiąć amortyzator ciśnisnia paliwa (tak najczęściej robią mechanicy), który jest na przewodzie przy tylnej głowicy , ale to wiąże się też z wyciekiem paliwa na silnik.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 14, 2017 17:07   

Pomocy, piszecie tu o 10 minutach roboty i faktycznie, gdyby nie metalowa nakrętka, to w 10 minut bym się wyrobił. Tymczasem pół godziny walczyłem z tą nakrętką i ani drgnie. Jakieś podpowiedzi?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 14, 2017 17:18   

Młotek, przecinak i naprzód.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 14, 2017 17:26   

No, no tak było, cały bak latał, a to ani rusz...

Gwint jest prawy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana pompy paliwa w zbiorniku
toster Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lis 04, 2011 10:40
toster
Brak nowych postów [R75] Typy pompy paliwa
Maciek_S. Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Lis 02, 2015 18:13
patol
Brak nowych postów [R75] Zawór zwrotny pompy paliwa
vlvlvl Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Lis 27, 2016 09:11
Marcin84
Brak nowych postów [R75] Wtyczka pompy paliwa(grodziowej)
marcin.misek Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Gru 10, 2019 16:58
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] głośna praca pompy paliwa
wieslaw_b. Rover serii 75, MG ZT 29 Sro Mar 06, 2013 11:46
haszczyc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink