Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompa sprzęgła, diesel/benzyna -czy taka sama?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompa sprzęgła, diesel/benzyna -czy taka sama?
Autor Wiadomość
dusiek 



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 16
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 07:54   [R75] Pompa sprzęgła, diesel/benzyna -czy taka sama?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Sprzęgło mi się "kończy" a jako, że cena nowej pompki mnie przeraża (800 zł) planuję poszukać używanej na allegro spośród aut dostępnych w sprzedaży na części. Stąd moje pytanie, czy do mego Rovera 75 2.0 CDT będzie pasowała pompka zarówno od diesla jak i auta w wersji benzynowej? Kolejne pytanie, czy mogę zapodać tę część z anglika? Moja domniemana odpowiedź w obu przypadkach brzmi - TAK, ale proszę o odpowiedź kogoś obeznanego w temacie. Dodam, że oglądałem patenty z przeróbką na dużo tańszą pompkę od BMW ale sam nie jestem w stanie zrobić a mój mechanik też się tego nie podejmie, więc raczej jestem skazany na tę oryginalną.
Dodam, że potrzebę wymiany pompy sugeruję następującymi objawami (sprawdźcie, może źle zdiagnozowałem): przy wciskaniu sprzęgła przez większą część pedał idzie mi jak w masło, dopiero pod sam koniec czuć opór normalnej pracy sprzęgła przez co mam co raz większe problemy ze zmianą biegów, szczególnie ciężko jest z jedynką i wstecznym, ale mam wrażenie że ogólnie z dnia na dzień jest gorzej i gorzej.
PS. Pamiętam też, że sprzęgło od początku dość opornie mi się wciskało, czy to typowe w R75?

gg: 356558
e-mail: dusiek@tlen.pl

Waldek, Białystok
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 22:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 18, 2010 07:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 08:07   

było milion razy :wink: pompki sa te same,anglik ma też tą samą pompke,niekupuj uzywki !! ! kolega Boncky, regeneruje pompy
 
 
dusiek 



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 16
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 08:17   regeneracja - niestety za daleko

Cóż, dzięki za pierwszą odpowiedź, ale kolega Boncky z tego co widzę urzeduje w Gliwicach, ja natomiast w Białymstoku, podróż w obie strony - ponad 1000 km, gra nie warta świeczki...
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 08:21   

wysłac mozesz :smile:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:10   

Ja bym stawiał jednak na docisk. Wciskasz sprzęgło idzie w miarę dobrze, w pewnym momencie opór i wpadnięcie pedału. Tak masz?
Ok. 200tys. To czas w R75 na wymianę sprzęgła tarcza, docisk, wysprzeglik). Sprawdź najpierw odpowietrzając pompkę. Zobaczysz czy pomoże. Ciężko wciskające się sprzęgło to wina docisku. Osoby które wymieniły ostatnio sprzęgło bez wymiany pompki poczuły ogromną ulgę w wciskaniu pedału sprzęgła. W tym ja. :wink:

Co do samej pompki to pasuje od anglika tylko będziesz musiał założyć do niej swój stary przewód. Anglik ma inaczej powyginany.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:18   

dusiek, nie radzę kupować używek, bo wiesz jak to jest, te pompki nie wytrzymują zbyt długo, a nie zgadniesz ile używka jeździła. Ja osobiście kupiłem nową pompkę za 450zł (rok temu) Twoje objawy wskazują na zbyt małą ilość płynu w zbiorniczku pompki. Dolej DOT4 najlepiej Shella, odpowietrz. Pojeździsz, zobaczysz, może pompka sprawna jest.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 09:18 ]
apples napisał/a:
Ciężko wciskające się sprzęgło to wina docisku
to prawda, ale gdy pedał sprzęgła do połowy wpada jak w masło to znak, że chyba płynu brakuje zbóju :) a jak bez dolania odpowietrzy to jeszcze gorzej zapowietrzy, zdenerwuje się i zacznie kląć na Roverki, a one potrzebują tylko odrobiny miłości :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:31   

Dobre :grin: To poszukaj koledze linku jak prawidłowo odpowietrzyć, bo ja już śmigam sprawdzić servo i pompę vacum :wink:

Nadmieniam że kolega napisał że ma skrzynię od spodu mokrą.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:42   

apples napisał/a:


Nadmieniam że kolega napisał że ma skrzynię od spodu mokrą.


Czytam i czytam i nie mogę tego znaleźć
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 09:47   

dusiek, poszukaj na forum (opcja ''szukaj'') na temat odpowietrzania i na temat wysprzęglika, jeśli masz mokrą od spodu skrzynię biegówi to nie jest woda czy błoto, to może być to wysprzęglik uszkodzony. Jeśli pompka sucha to chyba to nie pompka, a raczej wysprzęglik lub docisk który mógł uszkodzić wysprzęglik, tak więc na początek odpowietrzenie, dolanie płynu i kolejna diagnoza
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 10:39   

phuss :oops:
Myślałem o kimś innym, a wpisałem tu.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 12:58   

apples
Odejdź od tego komputera bo nam ześwirujesz :rotfl:
Masz zakaz zbliżania się do klawiatury na 24h :wink:
Mam pomysł, przyjedź do mnie to mi pomożesz z czyszczeniem EGR i dolotu.
200km tylko masz do mnie :mrgreen:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 13:12   

phuss chyba masz rację. Znikam z forum na min 24h :grin: , ale jestem pod GG :rotfl:
Muszę zająć się samochodem. Płyn mi ucieka gdzieś z przodu. Oby nie uszczelka pod głowicą. Muszę zwalić tez kolektor więc zamawiam uszczelki i chyba od razu świece żarowe.

W tym tygodniu nie mogę. Może w następnym :/
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 18, 2010 14:26   

apples napisał/a:
Oby nie uszczelka pod głowicą.
eee w CDT to bardzo mało prawdopodobne
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 19:05   

apples, króćcem plastikowym lubi pekac i wtedy płyn sobie pomału leci :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 19:41   

apples, uszczelka pod króćcem. Spotkałem się z tym w moim i w jeszcze jednym CDT.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 20:26   

akurat ja miałem pekniety w angliku i sie sonczyło dopiero
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 20:37   

Potwierdzam, u mnie byo to samo uciekał płyn i śladu nie było po nim. Po rozebraniu okazało sie że króciec jest ukruszony i uszczelka puszczała, koszt 45 (coś około), ale to chyba nie ten temat :) .
Ja mam jeszcze jedno pytanie odnosnie sprzęgła. Powiedzcie mi jak to jest z tym dociskiem, autko kupiłem dwa lata temu, pompkę wymieniłem w maju 2009 i przelatałem na niej już prawie 13 tys. km( zero problemów-pompa BMW), pedał cały czas chodzi tak samo, może po wymianie troszkę ciężej (niewiele), ale jak ostatnio robiłem badania diagnostyczne w zaprzyjaźnionej stacji, kierownik jak wsiadł do samochodu to od razu stwierdził, że coś nie tak z dociskiem bo ciężko chodzi. I tu moje pytanie czy robic coś z tym(wymiana kpl sprzęgła) czy dalej jezdzić, nadmieniam że od kupna pedał tak chodził. Czy są jakieś objawy wskazujące na wymianę i czy może diagnosta tak stwierdził bo w innych markach chodzi pedał duzzżo lżej.Dzięki.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 18, 2010 20:57   

kerbi, po pierwsze, to taki urok R75, że sprzęgło ciężko chodzi. Czytaj: Ciężej niż w innych autach tej klasy :mrgreen: A oprócz tego, pompa BMW chodzi ciężej. Nie ma sensu rozbierać i płacić kase bez powodu. Jeśli posypie się sprzęgło lub wysprzęglik, to wtedy przy okazji założysz sprzęgło np. Nationala, ja mam takie i pedał jest duuużo bardziej mięki niż wtedy kiedy ty sprawdzałeś Sobie :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 19, 2010 06:40   

Dzięki Rowan,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompa wspomagania - benzyna, a diesel
rafalg Rover serii 75, MG ZT 15 Pon Maj 06, 2019 10:54
zbig1967
Brak nowych postów [R 75]Tarcza sprzęgła i docisk diesel benzyna - różnice
Boncky Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lut 09, 2013 16:08
Boncky
Brak nowych postów [R75] Czy maska w poliftach i przedmiotach jest taka sama?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Gru 18, 2020 14:08
dawidd
Brak nowych postów [r75] pompa w baku VDO K124 - gdzie taka dostać?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Kwi 23, 2018 12:14
dawidd
Brak nowych postów [R75] Diesel (CR), a benzyna
sniffi Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Sty 29, 2010 11:10
iktorn73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink