Forum Klubu ROVERki.pl :: [R111] Kłopot z komputerem lub elektryką
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R111] Kłopot z komputerem lub elektryką

Elektryka mi się sypie???
Autor Wiadomość
SHOOVAR 




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa Targówek

Rover 100

  Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 20:59   [R111] Kłopot z komputerem lub elektryką
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: wszystkie

Pewnego dnia postanowiłem, że postawię się żonie i nie zepchnę "ropuchy" z urwiska. Zacząłem przy nim grzebać. I się zaczęło. Teraz krótko:

-Wymieniłem kable zapłonowe i przestało działać radio. Kiedy zdejmowałem panel swego czasu migała tam idiotka alarmowa. Teraz podobnie jak radio nie daje znaku życia. To nie kwestia bezpieczników.

- Najważniejsze. Auto krztusiło się przy zapalaniu, dałem gazu i zaskoczyło. Po dwóch gaszeniach i godzinie jazdy, Zapaliła się kontrolka SRS na kierownicy. Padła elektryka. światła ledwo się świeciły. Kierunkowskazy i awaryjne padły a klakson piszczał jak gumowa kaczka. Ale auto jechało. Potem zapalało na pych. Ciekawe, że jak auto stało wyłączone to na pokładzie znikały wszystkie usterki i działało wszystko poza rozrusznikiem. Po uruchomieniu z pychu silnik zaskakiwał a reszta padała. W końcu auto zdechło w trasie. Z teściem odpaliliśmy przez kable. Zaskoczył jak ta lala, po 30 sekundach zgasł. Tak dwa razy i koniec. acha... Dodatkowo drużyna specnaz od elektryki stwierdziła, że auto pomimo wyłączenia wszystkiego pobiera prund. I to większą ilość. Więc wykluczyłem immobiliser. Pomożecie????
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 01:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 20:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 23:44   

co do poboru to trzeba organoleptycznie dochodzic do tego co to tak wpiernicza ten "prund"

Mnie na mysl sie nasuwa prad ladowania z alternatora. Moze on nie domaga i stad sie swieca kontrolki. Typowe przypadki braku pradu. Sprawdz napiecie ladowania przede wszystkim.

To by mialo powoazanie z tym, ze auto nie pali bo kiedy aku ma sie naladowac? W dodatku pobor pradu jest spory to tym bardziej nie ma jak palic!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SHOOVAR 




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa Targówek

Rover 100

  Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 08:44   

W sumie to jest najlogiczniejsze. Z tego co zaobserwowałem w autku, w złym stanie są kable do klem wraz z nimi. W głowie mi coś zaświtało, że to może ich wina. Powiedzmy, że w wiązce idzie 100 drucików, ale z baaardzo wnikliwej obserwacji wynika, że 60 kontaktuje a reszta popękała i klemy trzymają się tylko na tej garstce. Pytanie mam takie, gdzie można dokupić okablowanie i czy zakupując klemy, trzeba kupować konkretny typ forme, czy jak to nazwać. Czy może to być zwykły kabel 100 żyłowy ?? :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 11:28   

SHOOVAR, a nie starczy odciac zniszczony przewod i troche go "naciagnac" ?? Klemy (takie zaby do lapania aku i przewodow auta) w sklepie dostaniesz po 5zl sztuka jakos
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SHOOVAR 




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa Targówek

Rover 100

Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 18:36   

Ho Ho... Już ogarnąłem kwestię klem po 15 zł za sztukę i dziękuję. Popękały przy montażu jak plastikowe.... Nie... Plastik to sięgnie. Te popękały. Kupię ołowiane klemy bo integrują się z trzpieniami akumulatora. A z tym "naciąganiem" kabli to nawet dobry pomysł. Zobaczę, jak stoję z długościami. Ale co jeśli będą za krótkie?? Gdzie je zdobyć??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 22:18   

całkiem nieźle sprawdzają się przewody spawalnicze. one na pewno nie popękają i są łatwe do zdobycia (wszędzie tam gdzie sprzedają spawarki itp.) od biedy możesz kupić przewody do pożyczania prądu i użyć jednego z nich jako dawcy kabla ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SHOOVAR 




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa Targówek

Rover 100

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 11:25   

Kable spawalnicze??? hmmm... Ciekawe. Sprawdzę jak to wydoli i dam znać.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 14:05   

a ja sie zastanwiam w jaki sposob polaczysz dodatkowe kable tak by to
ladnie wygladalo
dobrze przewodzilo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 14:23   

chyba nie tyle połączy dodatkowe, co wyrzuci stare przewody, a wstawi w ich miejsce nowe ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SHOOVAR 




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa Targówek

Rover 100

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 17:44   

No jasne. Stare Wyrzucę. Trochę może pogłowię się, co by rozkuć klamerki łączące przewody z masą i rozrusznikiem a potem założyć na nowe. "Plusa" nie będę ruszał. Ale cały czas myślę nad klemami. Czy ktoś może mi powiedzieć jak widzicie "Norauto" od strony zakupów ew. serwisu?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 17:08   

SHOOVAR, nie rozkuwaj tych klamerek, tylko kup nowe. To są tzw. oczka tylko musisz sprawdzić jakie są średnice śrub, którymi są przykręcone. Na pewno będą w każdym elektrycznym ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SHOOVAR 




Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa Targówek

Rover 100

Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 19:54   

Dziękować bardzo. Oby to wszystko wypaliło. Mam nadzieję, że "plus" jest w dobrym stanie. Wciąż w koło pytam czy może wiadomo co można poruszyć pod maską aby przestały działać mp3??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R111] Nietypowy kłopot z zawieszeniem.
Potrzebna mi rada co z tym zrobić
SHOOVAR Rover serii 100 8 Pon Mar 01, 2010 19:13
SHOOVAR
Brak nowych postów [R111] Elektryka - parę pytań
kefirsky Rover serii 100 8 Pią Lut 10, 2012 13:33
sTERYD
Brak nowych postów [R111] Kto mi wymieni bak w r111 w Krakowie lub okolicach?
kes Rover serii 100 2 Pon Lut 07, 2011 22:45
kes
Brak nowych postów [R111] Zawieszenie
Cherman Rover serii 100 1 Sro Maj 20, 2009 13:44
Steff
Brak nowych postów [R111] Skrzypi
R111 skrzypi przednie zawieszenie...
luknogal Rover serii 100 5 Sro Sie 29, 2007 21:15
7Tomi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink