witam zamierzam kupić r75 ale jest z nim maly problem swieci sie abs nie dziala tempomat i kontola trakci.
wlasciciel mówi ze wymienil wszystkie czujniki ale zero poprawy twierdzi ze wizyta na kompie i adaptacja czujników powinna pomoc ale skoro to by bylo takie prostę to raczej by to zrobil sprzedając auto co by kontrolki nierazily.
z tego co czytalem to podobno odpowiedzialne są za takie usterki owe czujniki które podobno zostaly wymienione. nasuwa sie pytanie czy faktycznie wystarczy podlaczenie do kompa czy może cos więcej jest na rzeczy. bądź poprostu gość twierdzi ze wymienil a poprostu tego niezrobil.
pytanko czy przy tych 3 usterkach winowajcami są tylko te styczniki i ewentualnie jakies kolo magnetyczne jeśli dobrze kojarze czy przyczyna leży po innej stronie
jeśli byl by na warsztacie to pewnie by sprawdzili, wiec obstawiam ze pod domem to robil.
a w przypadku uszkodzoneko kompa abs, wymiana naprawa kosztowna jest?
mam nadzieje ze wystarczy restart kompa
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 13:32
invictus_ napisał/a:
mam nadzieje ze wystarczy restart kompa
nie ma potrzeby resetu i nie ma czegoś takiego i adaptacji czujników w R75 przy usterce ABS. Ta usterka może wymagać wymiany łożyska (lewy przód), wymiany lub naprawy pompy ABS oraz naprawy instalacji Can-bus jeśli czujniki już były wymienione.
narazie rozwazam zakup i zastanawiam sie czy naprawa jest blacha czy koszta pociagna mnie na dno:p
skoro czujników nie trzeba adaptowac to pojawia sie czerwona kontrolka co srzedajacy chce ukryc:p
[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 13:32 ]
damiwr napisał/a:
pompy są do 100 do 400 na portalu.
tylko , że trzeba trafić na właściwą.
i sprawną
Cytat:
narazie rozwazam zakup i zastanawiam sie czy naprawa jest blacha czy koszta pociagna mnie na dno:p
skoro czujników nie trzeba adaptowac to pojawia sie czerwona kontrolka co srzedajacy chce ukryc:p
bez podłączenia nic się nie dowiesz.
[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 14:47 ] SeniorA,
co masz na myśli ?
SeniorA napisał/a:
oraz naprawy instalacji Can-bus jeśli czujniki już były wymienione.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 19:05
Cytat:
SeniorA,
co masz na myśli ?
SeniorA napisał/a:
oraz naprawy instalacji Can-bus jeśli czujniki już były wymienione.
mam na myśli magistralę danych CAN , czyli obwód komunikowania się czujników, modulatora ABS i IPK (zegarów), może być gdzieś przerwa w przesyłaniu lub brak odbioru informacji.
wyczytalem za za podobne przyczyny może odpowiadać jakies lozysko magnetyczne, czy to aby prawda? jeśli tak to które i czy ona ma również wplyw na tempomat?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Maj 15, 2014 10:59
invictus_,czytaj co piszemy , a najlepiej cały temat od początku.
SeniorA napisał/a:
Ta usterka może wymagać wymiany łożyska (lewy przód)
w szalce łożyska piasty koła są punkty magnetyczne które współdziałają z czujnikiem ABS.Sygnał z czujnika ABS z lewego przodu jest wykorzystany przez ECM i tempomat.Jeśli jest uszkodzony pierścień magnetyczny to są takie objawy o jakich piszesz, ale przyczyny mogą być też inne . Napisz jakiego R75 to dotyczy , z jakim silnikiem bo to ma znaczenie.
tak jak pisalem chce go kupić ale zastanawiam sie czy to droga usterka
jest to diesel rok 2000 115Km
ciężko mi jest powiedzieć cos więcej o usterce z przyczyn wiadomych i orjetacujnie chcialem sie dowiedzieć o możliwościach naprawy.
wiadomo jeśli sie okaze ze potecjalne naprawy zmieszcza sie w kwocie np 600zl to pokusze sie o zakup a w przypadku większych kosztow inwestycja może być nieoplacalna.
dlatego chcialem orjetacyjnie dowiedzieć sie jakie elementy mogą być zato odpowiedzialne
tak jak pisalem chce go kupić ale zastanawiam sie czy to droga usterka
jest to diesel rok 2000 115Km
ciężko mi jest powiedzieć cos więcej o usterce z przyczyn wiadomych i orjetacujnie chcialem sie dowiedzieć o możliwościach naprawy.
wiadomo jeśli sie okaze ze potecjalne naprawy zmieszcza sie w kwocie np 600zl to pokusze sie o zakup a w przypadku większych kosztow inwestycja może być nieoplacalna.
dlatego chcialem orjetacyjnie dowiedzieć sie jakie elementy mogą być zato odpowiedzialne
Nie mam juz sily do absu w tym aucie Podpialem pod bmw scanner - no errors. Wczesniej jedynie pojawil sie blad... ale zamiast go zapisac... to wyczyscilem wszystkie bledy i teraz jezdze i jezdze i nic. No errors. Pompa po przejechaniu kilku metrow zaczyna pracowac i mimo ze nie ma poslizgu to auto caly czas odbija pedal. Kontrolka absu sie nie pali. Co zrobic? Pompa walnieta? Wszystko dziala, predkosciomierz, obrotomierz, tempomat. Co radzicie?
W moim przypadku przy podobnych objawach przyczyną było zanieczyszczenie pierscienia magnetycznego przy tylnym kole. Kilka płatków skorodowanego bębna odpadło i przykleiło się do pierścienia, powodując błedne odczyty czujnika. Odkręciłem, wyczyściłem i git.
A mozesz wytlumaczyc jak dla cymbala jak to zrobic?:) Dzis tak myslalem ze to sie pojawilo po tym jak wymienili mi z tylu tuleje (?). W koncu zaswiecila sie tez kontrolka od absu... podpialem kabel i pokazalo "Wrong gear at one wheel". Ktos ze specow od bmw scannera moglby wyjasnic o co kaman?:)
A mozesz wytlumaczyc jak dla cymbala jak to zrobic?:) Dzis tak myslalem ze to sie pojawilo po tym jak wymienili mi z tylu tuleje (?). W koncu zaswiecila sie tez kontrolka od absu... podpialem kabel i pokazalo "Wrong gear at one wheel". Ktos ze specow od bmw scannera moglby wyjasnic o co kaman?:)
prawdopodobnie tak jak przedmówca pisze masz problem z pierścieniem magnetycznym- tylko nie wiadomo którym . Jeśli licznik ci działa normalnie to można odrzucić przedni prawy. Skoro kontrolka gasła po zapaleniu, to znaczy że abs przechodzi auto test, oraz test eektryczny czujników. Jesli jak piszesz abs pulsuje przy naciśnięciu hamulca przyczyną na 90 % jest pierścień ferromagnetyczny w łożysku. Moja rada : zdjąć tarcze hamulcowe z tyłu, odkręcić piasty i wyczyścić pierścienie magnetyczne w piastach jak i same czujniki. Mam nadzieję że masz taki sam rozmiar kół na obu osiach.
Tak. Kola sa te same. z poczatku myslalem ze wlasnie przednie prawe bo wyrznalem w kraweznik. ale pozniej skminilem ze jaja sie zaczely jak sciagneli mi tylne opony i wymieniali tuleje. Mam nadzieje ze nie uszkodzili nic bo lom z tego co pamietam jakos wciskali pod wahacz. mogli uwalic cos czy raczej to jest malo prawdopodobne?
Wszystko wygladalo na wporzadku... ale w takim razie zajde do garazu jak tylko znajde chwile. rozkrece kola z tylu i zobacze jak to wszystko wyglada. tarczy narazie nie bede odkrecal. przejze tylko kable.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum