Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kontrolka ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kontrolka ABS
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lut 04, 2016 21:02   

obejrzyj dobrze kabel po całości, ja miałem złamany na przejściu przez nadkole naprawiłem 8 lat temu, objawy podobne były, później przy drugim kole przetarł się o felgę bo się wyhaczył z mocowania i też podobnie się zachowywał
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 04, 2016 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Czw Lut 04, 2016 21:31   

Ok Sknerko jutro dobrze wszystko obejrze ,ewentualnie zajrze pod akumulator do kostki przy pompie abs tak jak pisałeś wczesniej na forum ,mam nadzieje ze nie bede musiał wymieniac czujnika bo z tego co czytałem na forum wyjęcie czujnika nie należy do przyjemnosci
 
 
 
mis_dj 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 05, 2016 00:37   

Tak można sprawdzić czy sygnał z czujnika dochodzi do centralki. Możesz sprawdzić to zwykłym miernikiem w przewód. Ale po kolei.
1. Pierwszy test ABS jest samoczynny po włączeniu zapłonu. Jeżeli jest błąd z CPU lub pompą od razu masz kontrolkę.
2 Jeżeli to przejdzie to następnie kontroluje czujniki w kołach przy powolnym obracaniu kołem (np podczas ruszania kilka km na godzinę). Jeżeli nie dostaje sygnału to zaświeca ci się kontrolna po krótkim czasie od ruszenia.
3. Wtedy musisz zdiagnozować który czujnik. Tu masz na forum opisy jak najprościej to zrobić (tempomat,licznik itp). To jest diagnoza wstępna.
3 Jak nie jesteś w stanie tego zrobić w ten sposób lub wiesz gdzie mniej więcej jest problem to masz 2 warianty - albo przerwa na przewodzie albo pierścień wytarty lub czujnik padnięty.
4 Najpierw sprawdzasz przewody od centralki do czujnika. Ustawiasz miernik na kontrolę ciągłości przewodu i sprawdzasz przewody.
5 Jak masz pewność, że przewody są OK zapalasz zapłon (lub silnik) sprawdzasz miernikiem i na jednym z przewodów musisz mieć 12V (drugi przewód z miernika oczywiście do masy samochodu).
6. Wtedy wpinasz miernik do drugiego przewodu włączasz samochód i zaczynasz bardzo powolutku kręcić kołem. Na tym przewodzie musisz mieć skokowo pomiędzy 0,6V do 1,7V i znów 0,6V do 1,7V itd. Jeżeli tego nie masz to czujnik lub pierścień magnetyczny do wymiany. Tak czy siak czeka cię rozbiórka koła i wtedy możesz sprawdzać organoleptycznie co jest bardziej prawdopodobne.
Powodzenia i pozdrawiam.
_________________
MISiek
 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Pią Lut 05, 2016 21:56   

U mnie po przekręceniu stacyjki kontrolka ABS nie gaśnie po chwili na wyswietlaczu komputera zapala się symbol kontroli trakcji .
Po przekręceniu zaplonu na wyświetlaczu zapala się napis ABS-Fehler i ikona ABS ,po chwili gasnie i pali sie na komputerze ikona Kontroli trakcji ,a niżej kontrolka ABS.
Dziś oglądałem przewód czujnika nie zauważyłem zeby był gdzies załamany,jakieś delikatne dwa przytarcia są od ocierania się przewodu o inne elementy ,ale nigdzie nie było widać przetarcia otuliny aż do kabelków w srodku.Dodatkowo wyjołem obudowe akumulatora i zajżałem do kostki przy pompie ABS nic nie pośniedziałe,sucho prysnołem spreyem silikonowym i złożyłem z powrotem,niestety kontrolki swieca siedalej.
Jutro podjade do mechanika pod komputer , jak myślicie pokaze na kompie czy to czujnik padnięty ,czy pompa ABS walnięta (a sa wogóle jakieś obiawy jak pompa ABS siada) :?: :?:
 
 
 
Darek2604 



Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 18

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 08, 2016 12:46   

Witam mam problem z ABS'em. Prawdopodobnie któryś pierścień magnetyczny uszkodzony lub zabrudzony. Licznik działa, tempomatu ani navi nie posiadam. Więc o ile się nie mylę prawy przód odpada. Chcę się dowiedzieć który pierścień szwankuje czy takim interfejsem da radę to zrobić:
http://allegro.pl/elm-327...5943202080.html
Dodam że posiadam Rovera 75 2.0 cdt 1999r i nie jestem pewny czy ten interfejs OBDII da sobie radę z ABS'em. Z góry dziękuje.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 08, 2016 13:14   

elm327 nie ugryzie ABS
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Darek2604 



Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 18

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 08, 2016 13:23   

Dzięki za pomoc
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 08, 2016 15:57   

Podjedź na diagnostykę do byle kogo, kto ma autocoma albo coś w podobie. Póki TOAF nie wyjdzie na świat, taki los użytkowników R75 :) W każdym razie, jeśli błąd jest zapisany, to będzie od razu wiadomo, a jeśli gaśnie i pojawia się sporadycznie, to trzeba przejechać się do 7km/h z podpiętym komputerem i zobaczyć który czujnik przekłamuje względem innych. Taki będzie wtedy do wymiany lub do wymiany będzie piasta.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Darek2604 



Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 18

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 09, 2016 10:10   

Tylko ze kontrolka ABS wogóle się nie zapala a padał hamulca drży.
Jeszcze pytanie takie bo nie wiem czy dobrze myślę. Skoro kontrolka ABS się nie zapala mimo załóżmy pękniętego pierścienia to czy po podłączeniu do komputera wyskoczy błąd któregoś koła czy dalej nie będzie wiadomo który pierścień trzeba sprawdzić?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 09, 2016 11:13   

Jedynie w trakcie jazdy będziesz widział , jesli któryś pierścień będzie uszkodzony to odczyty tego kola będą odstawaly, aczkolwiek, tez porykalem sie przez kilka dni z takim problemem, ustapilo samo... ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
Darek2604 



Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 18

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 09, 2016 11:51   

Aha rozumiem. Mi się to stało z dnia na dzień. Podjechałem na parking wszystko ok na drugi dzień wsiadam i już problem. Dzięki za pomoc przynajmniej wiem czy jest sens płacić za komputer. :-)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 09, 2016 20:05   

Nie zawsze musi ustąpić samo. Można umyć karcherem ale nie musi to być lekarstwo. Prawdopodobnie na skutek korozji kanalik spuchł i uszkodził czujnik lub może piast jest uszkodzona. Miałem tak w lewym tylnym kole, po wymianie piasty ustąpiło. Niestety teraz problem pojawił się znowu w prawym kole z tyłu. Jadąc po łuku potrafi się błąd skasować i ikonka ABS znika, ale jak tylko przejadę 200m na wprost zaświeca się ponownie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Darek2604 



Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 18

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 10, 2016 10:04   

Tylko że w moim przypadku kontrolka nie zaświeciła się ani razu. Nie ma co liczyć że samo przejdzie :-)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 10, 2016 11:10   

Darek2604 napisał/a:
Tylko że w moim przypadku kontrolka nie zaświeciła się ani razu. Nie ma co liczyć że samo przejdzie :-)

Bo usterka jest chwilowa... nie działa chwile, a przy wyższych prędkościach mieści się w tolerancji. Dlatego tak się dzieje. Najlepiej sprawdzić prędkość obrotową wszystkich kół przy jednostajnej jeździe np. 7km/h.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Sob Lut 27, 2016 20:21   

Witam ponownie ...
Z braku czasu dopiero wczoraj bylem autem u mechanika podpioł kompa i pokazało błąd czujnika Prawy Tyl .
Dziś troche pogrzebałem przy aucie ,obejrzałem czujnik dla mnie raczej OK nigdzie nie przetarty nie przełamany.
Zdiołem tarcze ,szczęki poszło w ruch WD spryskałem szczeline miedzy czujnikiem a łożyskiem szmatka i czyszczenie niestety nic to nie dało :cry:
Dalej kontrolka ABS i Trakcji razi w oczy.
Przeglądałem allegro w poszukiwaniu piasty i patrze ze ten pierscien magnetyczny na rancie ma takie jajowate zagłębienia jak widac na zdj. ,takrze mysle ze te moje czyszczenie mogło nic nie dac bo brud w zagłębieniach został ,moje pytanie do was panowie powiecie mi czy jak bede chciał spróbowac zdjąc piastę zeby ją dokladnie wyczyscic bede mógł założyc ją z powrotem :?:
Czy poprostu nie ma sensu bo i tak padnie za jakiś czas i kupic nową ...a jak tak to co byscie doradzali bo jak patrze od tych tańszych NTY , QH po SNR I FAG.
Troche się rozpisałem ,ale z góry Wielkie DZIĘKI
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Lut 27, 2016 22:17   

troche kiepski diagnosta,że nie naprowadził Cie czy czujnik jest walnięty czy piasta... piastę jak zdejmiesz to da sie ją sprawdzić kartką papieru,można ją zdejmować i zakładać do woli byle nie uszkodzić mechanicznie ani magnetycznie bo wystarczy zbliżyć namagnetyzowany śrubokręt i koronka magnetyczna razem z piastą na wyrzucenie ...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Nie Lut 28, 2016 14:17   

No kiepski ..
Wiesz teraz tak sie tym mechanikom co nie którym w d..ach poprzewracało ze tylko komputer podłączyc i z 50 dyszek skasowac ...Myslałem ze chociaż sprawdzi czujnik czy przewodzi sygnał ale nie miał biedny czasu :sad: Sprawdzalem sam multimetrem po włączeniu zapłonu przez chwile pokazywało 12v potem spadało do 2/1v tylko nie jestem pewien czy robilem tak jak trzeba.
a można jeszcze wiedziec na czym polega ten patent z sprawdzeniem piasty za pomoca kartki papieru :?:
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Lut 28, 2016 19:06   

wysypujesz troche drobnych opiłków metalu (np ze szlifierki) na kartke następnie pod kartką przykładasz piastę, opiłki będą sie układać takimi kreseczkami na całym okręgu pierścienia magnetycznego, jeśli jest w którymś miejscu rozmagnesowany będzie widać,lepiej widać jak sie podusza kartką np ruchami kolistymi po pieście
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
stee-zoo 




Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: Kwitajny/WARM.-MAZ.



Wysłany: Wto Mar 08, 2016 19:36   

Witam ponownie wszystkich.
Panowie dzis zamówiłem piaste na tyl FAG .
Tylko jest taki myk tak jak na zdjeciu wyżej widać pierscien magnetyczny, sprzedawca szukając w katalogu nie mógł znalezc takiej piasty z tym pierscieniem stwierdził że zamienniki mają zintegrowany pierscien magnetyczny i go nie widac w tej firmy FAG tez niby jest i go nie widać.
Powiedzcie mi czy tak jest rzeczywiscie czy te na pierwszy montaż miały ten pierscien na wierzchu a zamiennik ma już go zintegrowany ...
Jak to rzeczywiscie jest?????
 
 
 
Mimi 




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 15

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 08, 2016 18:42   

Witam mam problem z ABS, od pewnego czasu zapala mi się kontrolka ABSu kiedy tylko uzna to za stosowne. Czasami jak jadę, czasami jak stoję, czasami zgaśnie po chwili, czasami nie gaśnie w ogóle. To nie jest jedyny problem, jak hamuję to czuję jakby mi wypychało pedał hamulca, jak wtedy gdy gwałtownie staniemy na hamulcu i zadziała ABS, natomiast u mnie robi to podczas normalnego, spokojnego hamowania, przy tym w samochodzie słychać chrobotanie, jakby ABS walczył z uślizgiem kół. Nie zawsze tak robi, ale ostatnio coraz częściej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75] kontrolka abs kontrolka trakcji kontrolka ręczneg
lukasz-89 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Maj 04, 2022 11:06
lukasz-89
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ABS
dragonnn1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Mar 24, 2013 16:27
rafalmis1
Brak nowych postów [R 75 ] kontrolka ABS
Pitek Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Mar 24, 2013 16:03
Dziadek
Brak nowych postów [R75] kontrolka poduszki
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 10, 2018 20:47
grota10
Brak nowych postów [R75] Świecąca kontrolka air bag
ostr Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lis 23, 2007 17:50
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink