Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawieszenie

zawieszenie
Autor Wiadomość
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 17:44   [R75] Zawieszenie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Dzis diagnosta oznajmil mi ze mam nadmierny luz sworzni dolnych.Co to oznacza? Czy r75 wymienia siesame sworznie czy trzeba caly wachacz,bo gdzies chyba czytalem ze wachacz ale nie jestem pewien i oby nie to.A jesli to gdzie kupic,a moze ktos ma zdjeciejak to wszystko wyglada?Niedlugo mam przeglad i lekko cykam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 01:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 17:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 17:58   

Rozumiem że chodzi o przednie zawieszenie. Wymienia się całe wahacze lub można je zregenerować
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 18:09   

tak chodzi o przednie.A w jaki sposob zregenerowac i na czym to polega.Czy mozna wycisnac koncowke i dopasowac od czegos innego? Na czym to polega?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 18:13   

Masz tu http://forum.roverki.eu/v...=wahacz&start=0 :wink:
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 26, 2010 19:18   

grota10 napisał/a:
A w jaki sposob zregenerowac i na czym to polega.Czy mozna wycisnac koncowke i dopasowac od czegos innego?


Sam tego nie zrobisz. Są firmy specjalizujące się w regeneracji zawieszeń. Musisz poszukać w swojej okolicy
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Kwi 28, 2010 18:54   

bedzie ciezko .dzieki

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 18:51 ]
Tego jeszcze nie bylo.Bylem u mechanika oznajmil mi ze walniety prawy wachacz i lewa koncowka i do tego tylny amortyzator.Troche mnie to zdziwilo,acha i jeszcze prawy lacznik stabilizatora.Pojechalem gdzie indziej,wytrzepal go i oznajmil lekko pod moja sugestia ze wachacz i dwie koncowki podpowiedzial mi gdzie regeneruja wachacze.Pojechalem do tego goscia popatrzyl poszarpal i mowi.Prawy wachacz,lewy wachacz,koncowka jedna slaba druga beznadziejna,laczniki dwa do wymiany a do tego maglownica do regulacji albo regeneracji.Kur... wlos mi na glowie stanal przeciez to cale zawieszenie.Totalna zalamka jade do domu ale mysle pojade do serwisu gdzie zawsze jezdze na przeglady.Potrzepal popatrzyl zawolal mnie pod spod.Niecha pan wymieni prawy lacznik stabilizatora poza tym wszystko gra :rotfl: Kazalem sprawdzic tylne amorki,jeden 85% drugi78% Jak tu cholera komukolwiek wierzyc.Wczesniejsze warsztaty to takie podrzedne ale nie jakies dziuple w garazach.To byl ciezki dzien

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 18:54 ]
Acha a wachacze w internecie znalazlem po 285 zl sztuka to nie taka tragedia a gosciu za regeneracje chcial200.Niech spada
 
 
wiesiek63 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 29
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 08:01   

Na przeglądzie w moim R75 stwierdzono wybite gałki w wahaczach , więc muszę kupić to i wymienić ?
ROVER 75 WAHACZ PRZEDNI LEWY + TULEJA
 
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 03, 2010 18:19   

Witam!

Na rocznym przeglądzie na stacji diagnostycznej Pan Tadek stwierdził, iż mam uszkodzony sworzeń wahacza prawy przód. Nie brzmiało to tak źle. Postanowiłem skonfrontować tę diagnozę z mechanikiem, który zajmuje się moim autem. Niestety okazało się, że do wymiany są również łączniki stabilozatorów (pozdrowienia dla poprzedniego właściciela...). Astronomiczne sumy producentów zamienników skłoniły mnie do zainwestowania w wahacz teknorota i łączniki tez tego producenta + tuleja (biała plastikowa obudowa). Przy regulacji ręcznego zajrzałem również do tylnego zawieszenia. To co zobaczyłem nie napawało mnie optymizmem. Tylne łączniki dawno umarły. Wymieniłem je na nowe tego samego producenta. Postaram się w miare eksploatacji napisać ile wytrzymały.

Ciągle szukam poduszek stabilozatora, zwanych także tulejami łaczników stabilizatora na tył.

Chciałbym też wszystkim zwrócić uwagę na jeszcze jedną bardzo ważną rzecz, a mianowicie ekran układu wydechowego (sprawdźcie sobie czy nie przepalił się w okolicach śrub mocujących, u mnie jak mechanik dotknął ekran połamał się jak papier w tych miejscach, trzeba było dać mega wielkie podkładki.



Pozdrawiam
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 23:02   

Z tym ekranem,to masz rację.Teraz ciepło,więc na krótkich dystansach wolę otworzyć okno niż włączać klimę,więc jadąc z otwartą szybą w tunelu usłyszałem lekkie szuranie(przy zamkniętych oknach totalna cisza).Wlazłem potem do kanału,wszystkim szarpałem i okazało się to co piszesz-pod dwie śruby podłożyłem ogromne podkładki ...i cisza! Taka pierdółka,a może jarmolić.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 18:25   

Witam!

A teraz pytanie za 100 punktów w jakiej płaszczyźnie umieścić tuleję w kołnierzu, w pionowej czy poziomej (tymi gumowymi "ramionami" w białej obręczy)? Prawy przód u mnie była w pionowej i nową mechanik też dał w pionowej. Ale analizując pracę układu to wydaje się, że wszelkie drgania rozkładają się w płaszyźnie poziomej. Co musi skracać żywotność tulei, bo "ramiona" się urywają. A jej wymiana jest na podwórku prawie niewykonalna bez sprzętu. Czy ja dobrze rozumuję? :>
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 20:11   

tuleję zakłada się tak samo jak siedziała oryginalna, ponieważ, jak ją zakładasz to koło i zawieszenie masz w dole, przy nacisku nadwozia zawieszenie idzie w górę, a same ramiona gumy tulei nie ulegają ciągłym naprężeniom.
 
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 20:41   

Tylko jak siedziała oryginalna? :mrgreen: Skąd mam wiedzieć, że ta co jest do wymiany jest oryginalna? Poza tym po zaciągnięciu ręcznego i dodawaniu gazu na pochylonym samochodzie na lewą stronę (tuleja wubita prawy przód) końcówka wahacza w wybitej tulei chodziła na boki-poziomo.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 20:44   

Warager napisał/a:
Tylko jak siedziała oryginalna?
spostrzegawczość się liczy, takie rzeczy trzeba sobie zapamiętywać lub zaznaczać:)
 
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 21:14   

kris-tofer napisał/a:
Warager napisał/a:
Tylko jak siedziała oryginalna?
spostrzegawczość się liczy, takie rzeczy trzeba sobie zapamiętywać lub zaznaczać:)


Dobre rady zawsze w cenie... Jak można wywnioskować z podpisu mam samochód z 2000 roku, nie wiem co było w nim robione u poprzedniego właściciela. Stąd nie miałem szansy, żeby sobie zaznaczyć lub zapamiętać. Dzięki kris-tofer za odpowiedź, ale może ktoś inny napisze jesli wie, bo jak widzę Twojego posta, to wnioskuję, że Ty masz również nieoryginalną tuleję, skoro nie napisałeś jak leżała oryginalna.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 21:30   

Warager, co to znaczy oryginalna tuleja? zapoznaj się jakiego producenta była montowana dana część na pierwszy montaż.
Ja takie rzeczy wymieniam sam i rada jest taka i każdy Ci to powie, że nową część wkłada się w tej samej pozycji jak siedziała stara część, szczególnie jeśli chodzi o gumy i tuleje.

Ja z Twojej odpowiedzi wnioskuję tyle, że źle zrobiłem, że Ci odpisałem, zatem przepraszam.

P.S. zobacz jak masz tuleję wsadzoną z drugiej strony
 
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 21:56   

kris-tofer napisał/a:
co to znaczy oryginalna tuleja?


Słowo "oryginalna" zaczerpnąłem z twojego postu i nie wiem jakie ma dla Ciebie znaczenie, wydawało mi się, że chodziło Ci o taką jaka wyjechała z fabryki. Z wyglądu starej tulei z prawej strony, którą wymieniano mi ostatnio nie da się wywnioskować producenta, stąd nie wiem też czy była wymieniana zanim zakupiłem samochód, stąd moje wątpliwości i pytanie.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 22:17   

Prześwity po bokach, guma góra/dół.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 00:13   

apples, pytania będą nadal :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 09:27   

Może już nie :smile:
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 09:44   

kris-tofer napisał/a:
apples, pytania będą nadal :)


Po to jest forum?

Wstarczyło kilka słów w temacie:

apples napisał/a:
Prześwity po bokach, guma góra/dół.


Nic więcej. :)
Ostatnio zmieniony przez Warager Pią Lip 09, 2010 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] zawieszenie tyl
grota10 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Sty 19, 2019 23:33
grota10
Brak nowych postów [R75] zawieszenie
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Cze 11, 2018 21:46
MD
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie
daniel18c Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lut 08, 2017 18:12
daniel18c
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie tył
dziuniek Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 20, 2013 18:22
markozalko
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Wrz 14, 2010 22:14
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink