Forum Klubu ROVERki.pl :: [2.0iTD]Mało żwawy 2.0iTD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:48
[2.0iTD]Mało żwawy 2.0iTD
Autor Wiadomość
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 15:38   [2.0iTD]Mało żwawy 2.0iTD

Witam,

Jestem posiadaczem Hondy z silnikiem Rovera 2.0iTD 105KM. Auto wydaje się dość mało dynamiczne i ostatnio lekko zaczyna tak jakby "dławić się". Kiedys wymieniłem już czujnik hamulca bo strasznie auto szarpało i problem ustał. Obecnie wypiołem przepływomierz i auto jak na moje odczucie jest minimalnie bardziej dynamiczne ale tylko trochę. Stąd mam kilka pytań.
1. Co może być przyczyną małej dynamiki auta, może już ktoś kiedyś przerabiał problem z tym silnikiem i takimi objawami oraz zna jakieś "magiczne" sposoby na usunięcie tego problemu.
2. Gdzie w Polsce można kupić dobry, sprawdzony czujnik hamulca (sklep internetowy itp).
3. Czy istnieją jakieś sprawdzone metody czyszczenia przepływomierza lub inne zabiegi mające na celu poprawę jego pracy.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 01, 2010 15:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 15:47   

Tutaj kolega zaproponowal sposob czyszczenia przeplywomierza:
http://forum.roverki.eu/v...d833eeac#495350
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 16:26   

A czy jakieś inne porady jak przywrócić autu dynamikę albo z tym czujnikiem hamulca, może ma ktoś z forowiczów taki na sprzedaż????
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 16:43   

Rura od IC?
Nie kopci samochód?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:20   

Żadnych nieszczelności na IC nie zauważyłem. Auto "kopci" normalnie, jedynie jak na Bliskiej lałem to kopcił mocniej teraz na Lotosie tankuje. Przy odpalaniu jedynie troszeczke więcej zadymi. Objawy są takie, że bardzo powoli się zbiera 3 bieg już przy 30 km/h muszę załączyć i ogulnie wolno przyspiesza. Auto ma przejechane 155 tys. km. Wszystkie filtry, oleje systematycznie wymieniam. Czy prawda jest, że słaby akumulator może mieć na to wpływ (takie teorię słyszałem). W cyklu miejskim pali mi 9l/100 w trasie 5,2-5,5 l/100km.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:30   

A co ma akumulator do tego? ;)
O ile spalanie w trasie ok, ale 9 litrów w mieście?! Żeby taki wynik uzyskać musiałbyś chyba w Warszawie jeździć w największych korkach i butować... Ja zimą w mieście takiego spalania w życiu nie widziałem.
Może nieszczelne węże od turbo?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:34   

Wiem, że to dużo ale zanim silnik się rozgrzeje to jestem juz w pracy. Węże radzej są szczelne kiedyś nasłuchiwałem i było ok. Jak można sprawdzić ciśnienie powietrza na IC?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:41   

Najlepiej będzie jak na zagięciach węży od IC poszukasz. Krótki znacznie rzadziej ulega awariom. Za to ten dłuższy znacznie częściej. Mocno jest zapocony ten wąż?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:42   

scisnij reka waz od IC i niech ktos przegazuje samochod... jak waz sie dobrze napompuje tzn ze jest ok:) swoja droga jak ot by byla turbina to auto nieziemsko by kopcilo i plulo olejem

[ Dodano: Sob Maj 01, 2010 18:42 ]
a co do czujnika hamulca, chodzi o ten ktory uruchamia swiatlo STOP-u??
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:52   

Wąż jest pokryty takim jakby lekkim nalotem oleju (lub inna śliska substancja podobna to oleju). Wąż jak dam gazu to puchnie dość ładnie.

[ Dodano: Sob Maj 01, 2010 18:52 ]
Tak to ten czujnik od pedału hamulca.
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 19:58   

to czujnik kosztuje ok 40-50 zlotych, ja kupiwalem w inter carsie, tak jak puchnie ladnie to w sumie ok :P

[ Dodano: Sob Maj 01, 2010 19:58 ]
a katalizator posiadasz czy juz go wyciales ??
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 20:25   

Bartosz18041982, mam u siebie ten sam problem. Okazało się, że może być to wina sprzęgła. Po majówce będzie wymienione, to napiszę czy pomogło czy nie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 23:08   

Sprzęgło mi "padło" w zeszłym roku. Jest wymienione na nowe Valeo (z wymiana kosztowało 1700zł, ale była potrzebna bardzo pilna naprawa). Kupię czujnik, posprawdzam węże od IC może z tym przepływomierzem troszeczkę pokombinuję. Jeden z kolegów pytał się o katalizator. Jeszcze posiadam ale ponoć nie można wycinać bo będzie inny przepływ spalin i i tłumik bedzie buczał, różni prorocy mi tak mówili ale czy mieli rację to nie wiem, trzeba sprawdzić. A jak u was po wycięciu katalizatora autko się sprawdza????
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 23:11   

Ja powiem tak, ze katalizator jesli jest niedrozny moze Ci ostro mulic samochod wiec to tez moze byc przyczyna ...
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 23:13   

Wstawiasz coś zamiast katalizatora czy zwykłą rurę. Przechodzi to przegląd czy są problemy i jak poziom hałasu
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 23:16   

Poziom halasu nie wiem, ale chyba sie nei zmienia, a jesli zmienia to niewiele :) ... Przeglad nie wiem, w benzyniaku nei mialbym probemu narazie mam katalizator ale niebawem bedzie rura i strumiennica
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 02, 2010 10:36   

Bartosz18041982, jeśli sprzęgło wymieniałeś stosunkowo nie dawno, to sprawdź co innego. Zobacz czy zawór wastegate nie jest zapieczony i czy pracuje poprawnie. Odepnij cięgno i zobacz czy da się je w miarę płynnie wcisnąć, czy się nie blokuje. Można prysnąć odrobinę jakiegoś smarowidła, typu WD-40 (do wastegate oczywiście). Sprawdź przy okazji, czy klapka zaworu recyrkulacji spalin chodzi bez oporu i czy się domyka do końca (opis znajdziesz na forum).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pon Maj 03, 2010 17:45   

Trochę mnie kolega z powyższym postem zaskoczył (nie jestem aż tak biegły co jest co w tym silniku) ale jeżeli jest opis na forum jak to wykonać i gdzie się to znajduje to przerobię to. Dzisiaj przejechałem około 20km z odpiętym przepływomierzem i auto jest całkiem inne. Juz tak nie zamula i nie dławił się. Może to przypadek ale jak ostatnio odpiąłem przepływkę to silnik taki żwawy nie był a dzisiaj miłe zaskoczenie. Stad moje pytanie: Co trzeba w tej przepływce przeczyścić; styki czy coś jeszcze. Widziałem opis czyszczenia takiej przepływki domowym sposobem ale ktoś też polecał jakis zakupowy środek czy można bliżej podać jego nazwę i sposób czyszczenia tego przepływomierza?????
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 03, 2010 17:51   

Ja przepływkę czyściłem środkiem odtłuszczającym do styków elektrycznych. Możesz też skorzystać ze sposobu z linka, który podał marcinZG.

Mnie cały czas ciekawi właśnie to, co napisałeś wcześnej:
Bartosz18041982 napisał/a:
Objawy są takie, że bardzo powoli się zbiera 3 bieg już przy 30 km/h muszę załączyć i ogulnie wolno przyspiesza.

bo ewidentnie wskazuje to na sprzęgło. Wymieniałeś kompletne?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Bartosz18041982 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 07:21   

Pierwsze sprostowanie: powinno być "ogólnie" ale to z rozpędu. Sprzegło wymieniłem całe kompletne. Dzisiaj jak wsiadłem i jechałem z odpiętym przepływomierzem to już ten problem się zminimalizował. [/list]

[ Dodano: Wto Maj 04, 2010 07:21 ]
Jakie są konsekwencje jazdy z odpiętym przepływomierzem. Czy wpływa to jakość niekorzystnie na pracę silnika lub lub zużycie paliwa???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [2.0iTD] Sprawdzanie numeru VIN
Bartosz18041982 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Maj 20, 2010 15:25
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink