Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 16K4F] silnik przerywa głównie na zimnym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 12:16
[416 16K4F] silnik przerywa głównie na zimnym
Autor Wiadomość
Cosmo 



Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 38



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 21:45   [416 16K4F] silnik przerywa głównie na zimnym

po zapaleniu chodzi jakby na 3 gary. po zagrzaniu jest prawie nieodczuwalne jednak nadal go coś boli. przewody, kopułka palec nowe. świece zmieniane 15kkm temu. ciśnienie sprężania ok i na zimnym i ciepłym. czujnik temp od ecu może tak dawać d**y? w ogóle który to czujnik? ten z przodu silnika?

drugie pytanko odnośnie układu kierowniczego - stuki podczas krótkich szybkich ruchów kierownicą - była kiedyś jakaś informacja techniczna na to? w innych roverkach też to zauważałem. wysypują się krzyżaki czy listwa? da się naprawiać/regulować luz?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 25, 2010 21:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 21:59   

stuki to moga byc drazki kierownicze lum maglownica :) nie kocnowki ale cale drazki, a co do tego to sprawdz jeszcze cewke zaplonowa;)
 
 
Cosmo 



Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 38



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 22:23   

jak sprawdzić (pomijam cudowny dostęp do niej) gdyby nie chodziła w ogóle to miernik by coś pokazał a tak to wątpie
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 12:30   

Cewka zapłonowa to nic innego, jak autotransformator. Ma trzy końcówki - masę, która jest wspólna dla obu uzwojeń, pierwotnego i wtórnego, druga to koniec uzwojenia pierwotnego, a ta końcówka, do której przyłącza się przewód zapłonowy, to końcówka uzwojenia wtórnego.
Wstępne działanie cewki (ciągłość uzwojeń) sprawdza się banalnie, np. omomierzem. Uzwojenie pierwotne ma oporność jakichś paru omów, wtórne paru tysięcy.
Docelowo, cewkę wypadałoby sprawdzić też pod względem braku przebić międzyzwojowych oraz do masy. Taki test można zrobić na specjalnej maszynie indukcyjnej, przeznaczonej do badania maszyn elektrycznych. Raczej mało się kto w to bawi. Cewka nie jest za drogim elementem. Jeśli są podejrzenia do jej poprawnej pracy, po prostu wymienia się ją na nową. Ja np. do swojego Poldorovera na Allegro dorwałem nową cewkę w cenie 25 PLN (francuską, marki Ducellier, bardzo dobra).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Cosmo 



Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 38



Wysłany: Sro Maj 26, 2010 15:21   

to jak działa cewka, jak jest zbudowana i jak się mierzy oporność uzwojeń znam doskonale. chodziło o to że gdyby uzwojenia szlag trafił nie działała by w ogóle.
posłucham innych możliwych powodów przerywania silnika
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 20:18   

A ile masz obrotów na zimnym i na ciepłym?

Może być wina czujnika temperatury, może spróbuj go odłączyć i zobacz czy jest jakaś różnica... Brązowa wtyczka o ile pamiętam.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Cosmo 



Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 38



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 21:11   

ok 1200 zimny i jakieś 850 ciepły
odłączałem tą przy głowicy na króćcu wyjściowym do chłodnicy, jedynie włączają się wiatraki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Przerywa szarpie głównie na LPG
psyho99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Lut 10, 2012 15:47
snake0908
Brak nowych postów [R420] Zalewa na zimnym - przerywa na ciepłym i zimnym
Lopik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Wto Gru 17, 2013 11:17
Micros
Brak nowych postów [R416 97 16V LPG 16K4F] szarpie na gazie, ksztusi sie silnik
pomoc w sprawie instalacji LPG
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sro Lip 01, 2009 14:16
faecd
Brak nowych postów [R45] Ciezko odpala - na zimnym przerywa i strzela w kolekto
oskarlelystad Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lip 21, 2013 09:24
oskarlelystad
Brak nowych postów [R414] Silnik przerywa
own Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Cze 20, 2007 08:25
own



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink