kris-tofer, ja pisalem w watku gdy ktos pytal co to za kratka, ze to termometr i przy przekladkach jak go przekladam to wyjmuje i czyszcze:-) bo zawsze warto obczyscic:-) ale jak dziala szkoda rozbierac, a trysnac.... kazdy facet jak chce to moze:-D nawet powietrzem jesli chcesz.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 18:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 21:06
jarema napisał/a:
jaka powinna byc temperatura przy wylocie z kratek? gdzieś wyczytałem że około 6 stopni -prawda?
przy klimatyzacji ustawionej na maksymalne chłodzenie , temperatura pomiaru nie powinna znacząco odbiegać od zakresu 7 - 12 st.C ,w przeciwnym razie trzeba szukać przyczyny niewystarczającej wydajności.Parownik pracuje w zakresie -4 do +2 st.C.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 21:49
kris-tofer, sokołów to gdzies na trasie warszawa terespol?? czy mi sie pomerdalo??:-)
No ktoś pisał o tryskaniu, albo mi sie tylko zdawalo:-)
sokołów to gdzies na trasie warszawa terespol?? czy mi sie pomerdalo??:-)
na Terespol przez Sokołów też można, ale cisnąc z Lublina chyba będzie szybciej jadąc trasą E30 przez Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Biała Podlaska
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 22:12
Kolego to co ponizej to nie czytaj bo to off top.
nie bo ostatnio byłem w Zbuczynie na ognistej imprezie:-) i do Siedlec i potem do lublina przez Dęblin, i tak sobie przypomniawszy, ze to pewnie gdzieś mniej więcej przy Sokołowie musiałem śmigać:-)
...I tak wiedzialem ze przeczytacie do konca:-D
Ostatnio zmieniony przez hvil Czw Maj 20, 2010 22:23, w całości zmieniany 1 raz
ja to chyba jakaś ciemna masa jestem. to ten przycisk od obiegu wewnętrznego to można zaprogramować żeby mi się nie włączał?
widziałem taki zapis w artykule wczorajszym o klimatyzacji, mówił mi również kolega phJovi że jak się go przytrzyma to można programować że albo będzie albo nie będzie się włączał po każdym przekręceniu kluczyka.
Wczoraj u mnie było tak, że obieg wewnętrzny włączony był cały czas, ale to tylko po to, żeby klimatyzacja była wydajniejsza, bo już lekko schłodzone powietrze z kabiny jest szybciej schłodzić niż te gorące z zewnątrz. Ja tam nic u siebie nie będę wyłączał, niech się samo jak chce ustawia
Ciekawe tylko, czy jak się wyłączy tą funkcję, to czy po zgaszeniu auta będzie się zamykać ta klapka od obiegu wewnętrznego czy nie?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 22, 2010 18:56
Jak jeździmy na Auto , to recyrkulacja jest automatycznie regulowana. Natomiast jak się jeździ na Econ lub bez klimy, to recyrkulacja sama się wyłącza po 4 minutach od uruchomienia silnika( można wcześniej samemu ją wyłączyć) i właśnie tą funkcję ( 4-ro minutową ) można wyłączyć przez przytrzymanie przycisku ponad 1 sek.
Panowie nie jestem specjalistą od klimatyzacji, ale z tego co kojarzę to klimatronic nie załącza się tylko w celu schłodzenia powietrza, ale i również jego ogrzania. Stąd gdy załączycie nastawę na np. 20st. a na dworze jest 10st. (w trybie AUTO), to i tak się załączy sprężarka oraz wentylator na silniku (wnętrze ogrzewa się szybciej niż tradycyjnie w econ).
W manualnych klimatyzacjach nie ma możliwości odwrócenia polaryzacji grzanie/chłodzenie, natomiast klimatronic ma tą możliwość (jak klimatyzatory domowe). Jedynie to poniżej -5st nie załączy się klimatyzacja w celu grzania (zbyt mała sprawność).
Gdy się "przegnie" w drugą stronę sprawa wygląda analogicznie.
Reasumując - w trybie AUTO klima działa cały czas!!!
Panowie mam pytanie odnośnie obiegu wewnętrznego - tu padają pytania co zrobić zęby sie nie załączał, a mnie interesuje co zrobić żeby sie nie wyłączył po tych 4 min? Odgrzybianie klimy ozonem to tragedia - co chwile trzeba wchodzić do trującego ozonu żeby wcisnąć przycisk wewnętrzny obieg. Czy da sie jakoś tak ustawić żeby wewnętrzny był cały czas?
Ja ustawiam temperaturę na low i obieg zamknięty ustawia się sam, nawiew startuje na max i nie ma żadnego problemu z serwisem klimy. Nic się nie przełącza.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum