Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Bierze olej - wymiana głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Bierze olej - wymiana głowicy
Autor Wiadomość
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 09:56   [Freelander] Bierze olej - wymiana głowicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

tak jak w temacie bierze olej 1l/1200 km :( znika tez płyn chłodniczy, mam spawana głowicę od zakupu, nie zauważyłem przy kupnie), klekocą zawory no i teraz do rzeczy, kupiłem głowicę z modelu 2004, zmienię tylko wałek bo tam były cewki zapłonowe a ja mam kopułkę, mam już wszystkie części do zmiany głowicy czyli uszczelka (FAI nowego typu), reszta uszczelek kolektorów, nowe śruby głowicy uszczelniacze wałków rozrządu, wymienie tez uszczelniacze zaworowe. Kompresja w tłokach 13,14,14,13 (tak mi powiedzieli), i teraz tak: co jeszcze bym musiał wymienić w tym silniku by mi nie brał oleju? i czy dopiero po rozkręceniu silnika będą mi w stanie powiedzieć czy z tłokami jest wszystko ok? pytam o to dla tego że nie chcę by auto stało u mechanika zbyt długo, bo to jedyne "wozidło" w naszym gospodarstwie.... i wolę zamówić wcześniej części. Jeszcze jedno czy przy zmianie głowicy warto też wymienić termostat czy jak to się tam zwie... dzięki za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 27, 2010 09:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Maj 27, 2010 10:19   

Jeśli zdecydowałeś się na uszczelkę nowego typu (MLS), to wymieniłbym również magistralę olejową na nową. Tutaj masz więcej informacji.

Co do termostatu, to niektórzy mędrcy uważają, że po pewnym czasie może zatykać się w nim otworek, przez który przepływa płyn przy zamkniętym obiegu, co również może mieć wpływ na wystąpienie HGF. Jeśli ściśniesz węże chłodnicy i usłyszysz ciche stukanie z okolic termostatu, to znaczy ze otworek jest drożny. W sumie zapobiegawczo można go (termostat) też wymienić, koszt niewielki.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 10:26   

Zdecydowanie polecał bym wymienić tez magistralę.
Robiłem silnik koledze.
My zastosowalismy uszczelkę NIPPARTS
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 10:29   

tak tak to już wiem, ale interesuje mnie właśnie to czy jak wymienię głowice ze wszystkimi tymi rzeczami i przy takiej kompresji w silniku trzeba będzie coś "majstrować przy tłokach", wiem mógłbym kupić cały silnik ale jaka miałbym pewność że nie będzie gorszy niż moje obecne badziewie ( z tą spawana głowicą i klekoczącymi zaworami zrobiłem w zeszłym roku 32000 heheh)
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 21:13   

Jeśli zdejmiesz już same kolektory i zobaczysz spore ilości oleju na poszczególnych otworach z wydechu jak i na dolocie, to świadczy o zużytych uszczelniaczach na zaworach i tamtędy znika olej który jest spalany. Kompresje masz wzorową wiec trudno mówić że, pierścienie są zużyte ale z drugiej strony jeśli olejowy jest już padnięty lub zapchany nagarem to olej nie zgarniany z gładzi tulei w dostateczny sposób dobrze uszczelnia komorę spalania i ciśnienie będzie dobre.
A swoją droga jak z dymieniem na niebiesko skoro znika olej ??
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 09:54   

no właśnie to jest najdziwniejsze, że przy normalnej jeździe nie dymi w ogóle, jak jest zimno, albo bardzo wilgotno to na jałowym biegu przed wjazdem do garażu dymi trochę.... dziwne to wszystko, ale żeby tyle oleju znikało tylko przez uszczelniacze... chociaż całkiem to możliwe bo z tego co mi mówił mechanik jak zmieniałem tylko uszczelkę pod pokrywą zaworów, że najprawdopodobniej ta głowica była spawana na silniku :shock: no ale tak to jest jak się kupuje auto z autokomisu heheeh
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Wymiana uszczelki głowicy
Gdzie to zrobić?
malutka Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Pon Lut 18, 2008 15:56
Brt
Brak nowych postów [Freelander] Tylny most, olej i wymiana
LUKASZ80 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Wto Paź 12, 2010 14:08
t15690b



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink