Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Purge Control Valve
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Purge Control Valve
Autor Wiadomość
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 18:58   [R75] Purge Control Valve
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam, mam bląd '' purge control valve'' P00445 i zanim znajdę taki sam, to czy mogę bezpiecznie używać auto ? Za co w ogóle odpowiada to urządzenie ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 27, 2010 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 22, 2010 18:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 590 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4883



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 20:29   

Chodzi o zawór oczyszczania par paliwa, jest przy podstawie akumulatora.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 20:58   

a jaki ma on wplyw ja jakość pracy silnika i samą jazdę ? Czy mułowatość na niskich obrotach i ruszaniu jest powodowana jego awarią ??
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 590 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4883



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 21:28   

opary paliwa ze zbiornika ,są usuwane do układu dolotowego silnika ,poprzez otwieranie się tego zaworu na ciepłym silniku ( steruje tym ECM ) i w minimalnym stopniu reaguje na to sonda lambda.Można tą reakcję pominąć , bo praktycznie w pracy silnika nie powinno być różnicy.Niekorzystnym objawem awarii tego zaworu, jest wzrost ciśnienia w zbiorniku , co jest niebezpieczne przy otwieraniu korka wlewu.

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 21:28 ]
Trzeba by wiedzieć w jakiej pozycji jest ten zawór (zamknięty czy otwarty ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 21:36   

on bezustannie zamyka sie i otwiera...klik klik klik klik
auto jest lekko mułowate na niskich obrotach. Przy ruszaniu nie ma takiej energii, takjakby kąt zapłonu nie dopasowywał się ?
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 590 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4883



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 21:51   

na początek wyczyściłbym wtyk połączeniowy, zmierzył rezystancję cewki zaworu (~ 30 om ) i sprawdził co się dzieje ,jak korek wlewu jest otwarty.A na zimnym silniku tez tak klika ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 21:58   

na zimnym też, cały czas po odpaleniu. Nigdy nie sprawdzałem przy odkręconym korku. Jutro spróbuję. więc czy obiawy jakie pisałem mogą mnieć cokolwiek wspólnego z tą usterką ??
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 590 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4883



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:11   

Testbook pokazał błąd zaworu , ale przyczyna wadliwej jago pracy może być inna , związana z taką jak piszesz pracą silnika ( może jakaś nieszczelność w dolocie.Ale najpierw trzeba sprawdzić zawór.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Maj 22, 2010 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:12   

wpływu na dynamikę auta nie ma. Jeżeli nie działa rozepnij węża by spaliny się nie cofały a wylatywały sobie swobodnie. Powinien klikać. Jeżeli nie klika to nie działa :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
raffi5000 




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Aberdeen



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:18   

Jak odpinam wężyk od niego , ten dochodzący do kolektora, to słyszę syki z kolektora i lekko się zmieniają obroty, a po chwili wracają do normy. a jak sprawdzić szczelność dolotu ? Bo może żeczywiście jest tutaj gdzieś problem ? Może dlatego nie jest taki jurny przy ruszaniu ? Miałem parę miesięcy temu walnięte turbo...może coś nie tak z intercoolerem ?, bo takiego mułka dostaje, jak się nagrzeje porządnie. Jak sprawdzić szczelność całego układu dolotowego ?
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 590 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4883



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 22:35   

raffi5000 napisał/a:
Jak odpinam wężyk od niego , ten dochodzący do kolektora, to słyszę syki z kolektora i lekko się zmieniają obroty,
to tu jest dobrze
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Co to jest "purge control valve" ?
roadking Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Wrz 22, 2010 11:10
PTE
Brak nowych postów [MG ZT] Problem z Purge valve
porek333 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lip 09, 2008 08:09
PTE
Brak nowych postów [R75] - LCM - control of drive for VHAC
R75 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lis 05, 2016 17:00
R75
Brak nowych postów [R75] Silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)
krzysztof_kann Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Paź 02, 2009 01:01
krzysztof_kann
Brak nowych postów [R75] Cruise Control czyli tempomat - jak działa ?
roadking Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Sie 02, 2007 09:02
Olo12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink